{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Hvordan er tonen blandt traktorveteraner? {{forumTopicSubject}}

Har netop haft en underlig oplevelse, idet jeg ringede til en BM Volvo ekspert, samler og reservedels sælger ved Nibe for, at spørge hvor meget olie, der løb ud, hvis jeg fjernede filterhus på min BM Volvo 500 for, at skifte filter. Jeg fik et fornuftig svar og alt var godt; men så spurgte jeg på batterikasse og låg til samme, som jeg mangler og i samtalens løb, kom jeg til at nævne, at jeg havde købt en komplet og rustfri kabine i Sverige, hvilket fik samtalen til total at skifte karakter og meget aggressivt fik jeg at vide, at jeg ikke kunne købe noget som helst hos samme sælger/samler når jeg selv kunne finde det sjove i Sverige!
Jeg måtte ehrefter beklage og undskylde at jeg havde forstyrret den travle mand!
Derfor vil jeg nu spørge, om dette er normal praksis i veterantraktotkredse, for jeg kan fortælle, at jeg er medlem af 3 mærkeklubber for biler og ekspert i MG klubben på MGC og her er alle råd gratis og uden bagtanke for personelig vinding; men sådan er det måske ikke i traktorkredse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er tonen blandt traktorveteraner?
  • #1   21. jul 2018 tonen er som regel lige som i alle andre veteran-kredse, jeg har dog også erfaret at de samlere/sælgere der bor i nibe hellere vil have dele på deres eget lager, eller rigeligt høje priser for dem istedet for at holde liv i de gamle traktorer som det jo egentlig handler om. smiley
    Jeg skulle bruge et sæt bagfælge til en bm 400, og ringede til en samler fra nibe. Han havde et sæt, prisen var sølle 6000 kr (ca. 6000 mere end jeg gav for traktoren) sagde pænt til ham at jeg tænker lige over det, og fandt senere et sæt fra en udbrændt 430 til 400 kr stk. smiley


  • #2   22. jul 2018 Lad os bare sige, at BM manden ved Nibe er en kende speciel; rigtig flink og rar, hvis du er villig til at ligge en guldbarre eller to (og det er ikke dem fra Tom's Chokolade) i betaling.

    Mvh.


  • #3   22. jul 2018 Det var dejligt at høre, at man ikke er den eneste. Det er jo uheldigt, at der er nogen der tror, at ved at købe alt op, at så får man monopol og kan tryne alle andre på markedet. I veterankredse bør man stå sammen mod den slags aktiviteter.

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #4   28. jul 2018 Hej. Kan kun være enig i at Volvo manden fra Nibe er en klap hat.
    Købte engang en traktor hos ham, til prisen som han forlangte, skulle efterfølgende have de originale forfælge som var med i handlen.
    Det kunne under ingen omstændigheder lade sig gøre, og blev kaldt både det ene og andet.
    Så han blev bedt om at stoppe fælgene op hvor solen aldrig skinner. Og skal ikke bruge mere tid på sådan en knold. Så hold jer endelig væk, delene kan sagtens findes alligevel.
    Mvh Søren


Kommentér på:
Hvordan er tonen blandt traktorveteraner?

Annonce