{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Hvilke redskaber til en traktor bør jeg anskaffe? {{forumTopicSubject}}

Jeg driver ikke landbrug, og jeg har ingen tidligere erfaring i jordbearbejdning.

Jeg har købt en landejendom, hvor jeg gerne vil kunne:

1. rense jorden imellem plantede rækker i en vildtremise - ellers gror det til i græs

2. etablere såbede til blomsterenge, vildtafgrøder og måske også lidt korn

Jeg har en traktor, men jeg ved ikke, hvilke (brugte) redskaber jeg skal anskaffe for at kunne gøre ovennævnte, eller i hvilken rækkefølge jordbearbejdningen foretages i?

En tallerkenharve til rensning mellem rækker i en vildtremise?

Til etablering af såbede og såning (hvor der forinden også skal fjernes fx græs eller høje planter) - ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke redskaber til en traktor bør jeg anskaffe?
  • #1   27. aug 2018 1. Køb en rygsprøjte og sprøjt græsset væk om foråret. Glem mekanisk bearbejdning. Det virker ikke ret godt og hver gang man roder i jorden bringes der nye frø til spiring.
    2. Sprøjt det hele væk først.Få evt. en med marksprøjte til at gøre det. Harv eventuelt og vent 1-2 måneder, få det sprøjtet igen(for at få især kvikfrø til at spire). Køb en harve, ikke for stor og harv jorden. Smid frø og harv igen. Det bliver ikke noget godt udbytte i tønder, men det vil være OK til vildtremise. Alternativ til en harve kunne være fræser, hvis du har mod på at sætte en sådan på traktoren. Kræver PTO.


Kommentér på:
Hvilke redskaber til en traktor bør jeg anskaffe?

Annonce