{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Dexta mangler diesel {{forumTopicSubject}}

Hej

Har købt mig en Dexta og den har kørt fint indtil i dag, hvor den pludselig Gik i stå u der fræsning. Den gik stille og roligt ud, som om den manglede diesel.

Jeg har tjekket brændstoffilter - der kommer diesel frem i begge tør til fødepumpe. Når jeg løsner en dyserørene ved brændstofpumpem og tørner motoren, kommer det absolut ikke een dråbe diesel frem..... hvad kan mon være galt?

Og ja, der er masser af diesel i tanken smiley

Mvh. Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dexta mangler diesel
  • #1   15. apr 2019 Hvilken pumpe sidder der på den?

    Har du prøvet at løsne alle dyserne og tørne? Kommer der ikke diesel ud af nogen af dem?

    Er det første gang du fræser med den? Den bruger meget mere diesel når man køre med en fræser, end hvis man ikke bruger pto, så det kan godt være der er noget galt med pumpen der gør at den ikke kan give nok diesel under belastning.


  • #2   15. apr 2019 På det tidspunkt den gik ud, var fræseren hævet i liftarm og pto slukket. Der er masser af diesel tanken og jeg får løsnet to forskellige dyrerør- ingen diesel! Bliver selve brændstofpumpen drevet af noget? F.eks driverem sammen med vandpumpe eller lign?

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   16. apr 2019 Der sidder en skrue i toppen af pumpen til udluftning. Den løsner du og pumper med fødepumpen. Der skal komme en god stråle. Der sidder et filter i din tankhane, skru hanen af for at tjekke

  • #4   16. apr 2019 Hej Henning. Kan du eventuel hjælpe mig med et billede? Mvh. Lars

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   17. apr 2019 Lige over den store firkantede plade, er der til venstre en 6 kantet skrue. Det er udluftning

    profilbillede
  • Holger A
    Holger A Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 3 Svar: 6
    #6   22. apr 2019 Skit også filtere i gen har før oplevet når vi kørte med grøndhøster at traktoren døde ud nye filtere på var poblemet løst

  • #7   23. apr 2019 Når den går i stå med diesel på tanken er det en “forstoppelse” det kan som beskrevet være filtrene, eller “snot” i tanken, er din diesel gammel, prøv at blæse baglæns op i tanken med trykluft, dieselen skal løbe frit fra tank til pumpe, altså hvis du løsner røret til pumpen skal der komme diesel ud, evt ved brug af håndpumben.

  • #8   23. apr 2019 Fik ikke lige læst det hele, sorry, hvis du har olie helt frem til fødepumpen men ikke på den anden side af den må der sidde et lille “rørfilter” et sted, ellers hvis du har olie helt frem til pumpen så må det være din pumpe det er galt med

Kommentér på:
Dexta mangler diesel

Annonce