{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 574
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   27. feb 2016 Ja der skulle ikke være nogle problemer

  • #2   27. feb 2016 Er det noget forskel på den

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #3   27. feb 2016 alt efter hvor gammel 574eren er så kan der være en anden brændstof pumpe.
    574 blev produceret med 3 forskellige i dens levetid . men de yngste er de samme som 684


  • #4   27. feb 2016 Er der nogen af 574 der er med Perkins?

  • #5   27. feb 2016 Men kobling og svinghjul er det samme eller ?

  • #6   28. feb 2016 Jacob J:

    Nej, ikke originalt. Der blev lavet en 475'er med Perkins motor. Den blev vidst nok solgt i Danmark og muligvis Norge under navnet 474P - "P" for Perkins. Der findes dog enkelte der hedder 475 i Danmark.

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   28. feb 2016 Hvis du finder en 475 i DK så er den brugt importeret den er ikke solgt igennem IH Danmark. Lige sådan er der en del 674 der også er kommet ind af bagdøren. Men til dit spørgsmål med kobling og svinghjul så Ja det er det samme og også i de små 85 serie kun de sidste 6-7-og 885 kom der en svære kobling og dermed et andet svinghjul i men det ville også kunne passe i 574 uden problemer.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #8   28. feb 2016 Og historien om hvorfor Perkins motoren kom i er at den tyske fabrik i Neus ikke kunne følge med og da man i forvejen lavede overgangs stykket til brug i Volvo 500 så købte man en flok Perkins 212 motorer og puttede i og så for at slippe for ny type godkendelse så ændrede man ikke på model navnet. Det har dog givet nogle lager mænd lidt forvirring når man en dag ville have et oliefilter og næste dag et andet til samme traktormodel henne fra lugen så de jo ens ud.

  • #9   28. feb 2016 Ok super smiley og tak for svaret

  • #10   28. feb 2016 Jørgen B.:

    Jeg har nu egentlig hørt, at IH stoppede Perkins motorer i en overgang, fordi der var lidt problemer med holdbarheden på D-206 motoren og at Perkins 4.212 motoren generelt trak lidt bedre, selvom de på papiret var nærmest ens. I praksis var Perkins dog mere arbejdsvillig eller effektiv, siges det.

    For Volvo blev det en nem løsning, at lave T500'eren da de i forvejen brugte Perkins 4.236'eren i lastbiler og mejetærskere, da IH havde gang i overgangsstykket der skulle bruges for at man kunne montere Perkins motoren på en IH gearkasse. Så forskellen på IH'en og Volvo'en blev i grove træk bare, at Volvo'en kørte med Perkins 4.236 og IH med 4.212. Men det var der heller ingen problemer i, da snitfladen mellem 4.236 og 4.212 er ens.

    Men der findes sikkert mange varianter af forklaringerne til hvorfor det ene og det andet skete, og jeg betvivler ikke at din historie kan være lige så rigtig! smiley

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #11   28. feb 2016 Jeg ved ikke hvor du har historien fra men jeg har fået forklaringen på fabrikken i Doncarster da vi var der ovre og det var også den vi fik serveret på service kurserne ved Harvester i København.
    Og det med at Perkinsen skulle være bedre det kan jeg nu ikke blive enig i den er da konstant utæt Hvis sådan en er tør udvendig er det da farligt for så er der ikke meget olie på.


  • #12   29. feb 2016 En Perkins kan sagtens være ren udenpå og med olie inden i... Hvis man vasker den tit nok! smiley

    Mvh.


Kommentér på:
Ih 574

Annonce