{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.363 visninger | Oprettet:

New Holland TM 150 Deluxe - gear? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har for nyligt købt en New Holland TM 150'er med "den nye" Range Command Gearkasse, altså 18 trins.

den er nysynet, og alt skulle være ok mht. ventiler til gear osv, men synes den "hopper" noget, når jeg skifter fra 12-13-14-15.. Hvis jeg har vognen efter, så der er lidt modstand, er der intet..
Den har affjedret foraksel og kabine - kan det være derfor, så jeg bare føler det sådan, da den jo er ekstremt godt affjedret..?
jeg giver normalt ikke meget gas når jeg kører i de lave gear, men er der nogle der ved om den skal have mere, eller mindre gas mellem de par gear der?

Håber nogen ka hjælpe..

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  New Holland TM 150 Deluxe - gear?
  • #1   27. dec 2013 har du tænkt over om gearkassen trænger til og blive kalibreret, det skulle min tidligere mesters TM 150'er af og til. det kan være det tager noget af det, men jeg ved ikke hvordan man gør det

  • #2   27. dec 2013 kalibreret? ved ik hva det er?

  • #4   27. dec 2013 hvad mener du med den nye range command? -mener da kun der findes 2 typer gearkasser til den model. range command og power command. range command har de 3 gear grupper a.b.c med 6 gear i hver og powercommand har så 2 grupper med 9

    men vores 165'er med range comand kan godt når den er lidt kold være lidt agressiv i gearne men ellers skifter den pænt nok mellem dem

    en kalibrering tager ca 20-30 minutter ved den lokale maskinhandler. man kan sige at det er ligesom når man kalibrere en vægt for at være sikker på den vejer præcist, så kalibrere traktoren computerne til gearne så de skifter korrekt


  • #5   27. dec 2013 troede faktisk den hed range command, men det gør den jo så nok ik.. jeg har ik a.b.c gruppen, jeg har 18 gear i en og samme..
    men nu har jeg leget lidt med dem, og den slår noget mere når den er kold - derimod hvis gassen "tilpasses" når den har kørt lidt, så er det ik så voldsomt.. men ku være man sku overveje at få den kalibreret på et tidspunkt..
    tak for hjælpen smiley


  • #6   27. dec 2013 Der er et afsnit i instruktionsbogen med kalibrering. det tager 5 minutter at gøre selv....

  • Marc A
    Marc A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 19
    #7   28. dec 2013 Som der allerede er skrevet så prøv at få den kalibreret.
    men de hukker næsten alle sammen i gearene når man skifter fra 5-6 og fra 12 til 13. især hvis koblingerne er lidt slidte.
    det kan dog afhjælpes en helt den hvis man laver en manuel kalibrering og selv går ind og ændrer fyldetiderne på koblingerne. dette skal du nok på værksted med smiley


  • #8   30. dec 2013 Du kan prøve selv at kalibrer den. efter det afsnit der er i indstruksbogen. din er jo så nok en power command når du kan køre alle gearne igennem uden at skifte gruppe. når du selv skal kalibrer den skal olien være over 20 grader. så en dag hvor du har kørt nåde med, den ville det nok være godt at gøre det.
    har selv en tm 125 med range command den skal også kalibrers ager til men det er mest køre koblingen der tar hårdt.


  • Mark N
    Mark N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 2
    #9   23. aug 2014 Hvordan er det man selv kan kalibrere gearene

  • #10   24. aug 2014 noget med at holde op og nedskift knapper nede mens du starter. og så 1200 omdr. og så derudaf.... det skulle gerne stå i din instruktionsbog....


  • Mark N
    Mark N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 2
    #11   25. aug 2014 Okay tak du

Kommentér på:
New Holland TM 150 Deluxe - gear?

Annonce