{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Utæt styretøjspumpe på Leyland 262 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Dette er blot info til andre der står i samme situation - problemet er løst og jeg deler det bare så andre forhåbentligvis kan få gavn af det!

Mit oprindelige spørgsmål er vist blevet væk - så her kommer lige både spørgsmål og svar i samme tråd.

# Smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt styretøjspumpe på Leyland 262
  • #1   23. dec 2018 Hejsa,

    Jeg har en Leyland 262 der bliver ved med at 'miste' olie i styrtøjshydraulikken. Jeg mener at have læst et sted at det kan være pakningen mellem pumpen og 'motoren', men inden jeg farer i at skille det hele ad ville det da være rart, hvis der var en der kunne bekræfte at dette er det mest sandsynlige scenarie smiley

    Den forsvinder stille og roligt når den står, så det er ikke fordi den ikke kan køre med det - men det er lidt træls at skulle fylde olie på styrtøjet, hver gang den har stået stille i en måneds tid.

    På forhånd tak.

    # Smiley


  • #2   23. dec 2018 I mit tilfælde var det den store o-ring mellem pumpehuset og beholderen der rummer olien, der var blevet utæt. Faktisk var det en kombination af flere ting der gjorde det. Pumpen har tilsyneladende været malet på et tidspunkt hvor beholderen ikke var strammet tilpas godt på pumpehuset, hvorfor der er kommet noget maling ind til o-ringen. Det har nok ikke været et problem dengang, men over tid har o-ringen drejet sig eller lign. og så er der kommet maling imellem, hvilket gjorde at den var blevet utæt lige meget hvor godt jeg spændte det sammen.

    Løsningen var at skille det ad, og rense malingresterne af både pumpehuset, beholderen og selve o-ringen.

    Efter det hele var renset og samlet igen har jeg ikke haft problemer med at den taber olie fra styrtøjspumpen længere.

    Håber der er andre der kan få glæde af dette forslag.

    # Smiley


  • #3   26. dec 2018 Thumbs up. Det er altid rart at høre løsningen på et problem med en gammel traktor uanset om det var et stort show at udbedre det eller et easy fix.
    Der skal 100 procent sikkert være en anden gammel traktor derude som giver samme problem engang... ;o)


Kommentér på:
Utæt styretøjspumpe på Leyland 262

Annonce