{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Starter min Fordson Supermajor ryger den op i fulde omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har fået foræret en Supermajor 4 cyl, som ikke har været startet i ca. 20-25 år og Jeg har fået motoren til at køre.

Problemet er at den ryger med det samme op i fulde omdrejninger når jeg starter den, så jeg slukker den derfor med det samme igen. Jeg kan ikke regulere omdrejningerne med gashåndtaget, men det ser ud som om at selve gashåndtaget sidder som det skal ind i reguleringspumpen.

Nogen idé om hvad det kan være.

Bedste hilsner Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter min Fordson Supermajor ryger den op i fulde omdrejninger
  • #1   5. jan 2019 Din svingklodsregulator sidder nok fast, eller osse så gør tandstangen til pumpe elementerne.

    Det vel simms pumpe der sidder på?


  • #2   5. jan 2019 jeps det er en Simms pumpe. Er det noget man kan gøre noget ved ??


  • #3   6. jan 2019 Der sidder et aflangt dæksel på siden, mener at du kan se tandstagen der i gennem.
    Ellers må du kigge i agter enden af den, der sidder svingklodserne.

    Der er nok gået vand i olien, det kræver nok en renovering eller en anden pumpe.


  • #4   7. jan 2019 Fedt fedt fedt, så er det bare i gang med at prøve smiley mange tak

  • #5   28. jan 2019 Dér er med garanti din Koldstarter der har sat sig. Det havde den også på min major efter den havde stået stille i 35 år! Prøv at skille dem ad!

  • #6   28. jan 2019 Koldstarter hvad er det ? kan du sende et billed ??

  • #7   2. feb 2019

    profilbillede
  • #8   1. mar 2019 Nå lige en update. Jeg åbnede dækslet på min Simms injektor pumpe og manipulerede med tandstangen ind til den kørte uden for meget bøv, (den havde sat sig og var rustent fast nok på grund af kondensvand). Så nu kører min Ford. Jeg har skiftet olie og oliefiltere, renset oliebadet til luftindtaget og tager hul på brændstofsfilteret i morgen. Jeg har ikke kunne få hydraulikken i gang og der er umiddelbart ikke gearolie på den, så der er noget jeg lige skal arbejde med her. Mange tak for inputs smiley


Kommentér på:
Starter min Fordson Supermajor ryger den op i fulde omdrejninger

Annonce