Ferguson TEA20 1950
2.903 visninger
|
Oprettet:
Ferguson TEA20
Årgang:
1950
Motor:
standart
80x95mm boring
1,9 liter
80x95mm boring
1,9 liter
Hestekræfter
26 hp
Hjultype
for 4.00x19
bag 10x28
bag 10x28
Udstyr
pude
choker
lys
to delt tank
vekselstrømsgenerator
choker
lys
to delt tank
vekselstrømsgenerator
Stævner
ikke nogen endu men de kommer nok når den er stat i stand
Beskrivelse
Ferguson TEA 20 lavet om til 12 volts
er ved at blive stat i stand og derefter kommer den nok med på et par veteran udstillinger
Jeg fik den i konfirmationsgave i år 2010 af min forældre, den kunne ikke starte så godt, men min far fik den til at kører, da han er super fingersnild og har forstand på det. Jeg har brugt omkring 150 timer. jeg har skiftet ventildækkelspakningen, da den var utæt. Haft hele forgården af og skiftet alle pakninger. haft bundkaret af og skiftet bagerste krumtapspakning. Haft skilt bagtøjet af for rep. af liftarmsaksler. Rep af alle bremsearme og stænger. så nu mangler jeg kun forhjuleslejer og bagbremser, rep. og sandblæsning af alle fælge. Med hensyn til slibning og maling er alle pladedele blevet slebet og spartlet ind maling. Motor, bagtøj og gearkasse er blevet sandblæst, grundet inden maling. jo det kommer mange uforudsete ting, men vil man have en renovert grå ferguson må man bruge den tid der skal til. Jeg har haft min grå ferguson i 2 år til maj, og er lang fra færdig med den, men det går fremad og dermed den rigtige vej.
den kostede 2500 kr
er ved at blive stat i stand og derefter kommer den nok med på et par veteran udstillinger
Jeg fik den i konfirmationsgave i år 2010 af min forældre, den kunne ikke starte så godt, men min far fik den til at kører, da han er super fingersnild og har forstand på det. Jeg har brugt omkring 150 timer. jeg har skiftet ventildækkelspakningen, da den var utæt. Haft hele forgården af og skiftet alle pakninger. haft bundkaret af og skiftet bagerste krumtapspakning. Haft skilt bagtøjet af for rep. af liftarmsaksler. Rep af alle bremsearme og stænger. så nu mangler jeg kun forhjuleslejer og bagbremser, rep. og sandblæsning af alle fælge. Med hensyn til slibning og maling er alle pladedele blevet slebet og spartlet ind maling. Motor, bagtøj og gearkasse er blevet sandblæst, grundet inden maling. jo det kommer mange uforudsete ting, men vil man have en renovert grå ferguson må man bruge den tid der skal til. Jeg har haft min grå ferguson i 2 år til maj, og er lang fra færdig med den, men det går fremad og dermed den rigtige vej.
den kostede 2500 kr
Ferguson TEA20
Der er endnu ikke skrevet kommentarer