{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

IH 444 står i to gear {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min svigerfar har været ude og køre i min gamle IH. Om det er ham eller bare et uheld skal stå hen i det uvisse.

Problemet er nu at traktoren står i to gear.

Er den bedste løsning at skrue låget på gearkassen af hvor gearstangen sidder i og derefter få gaflen ind i det rigtige gear eller er der en anden løsning.

Bonusspørgsmål:

Kan traktoren tåle at stå i tomgang uden gearolie på? Det vil sige der er nok noget på, men jeg har tappet så meget af jeg kan så jeg kan få låget af til gearkassen.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 444 står i to gear
  • #1   25. jan 2019 Jeg har været udsat for det samme et par gange hvor gearstangen er hoppet op af skiftegaflen og om bag. Så det er nok op med gearstangen/dækslet eller hvordan det nu er på sådan en, og sætte gaflerne i en række så den står i frigear og så toppen på igen. Er det slid er der jo mulighed for den gør det igen smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   26. jan 2019 Problemet kan løses ved at slåstiften som gear stangen vipper over ud ( den er låst med 2 frost propper en i hver side ) så tag gearstangen op og sæt skiftrgaflerne på linie med en stor skruetrækker. hvis gearstangen er slidt på enden kan det hjælpe at svejse en klat på og så slibe til så den passer i skiftegaflernes hak så sker det ikke så nemt igen.. Du behøver ikke at tappe olie af for at ordne det

  • #3   26. jan 2019 Hej, se evt. min primitive video på youtube:
    https://www.youtube.com/watch?v=96NbpXEXC6U


  • #4   26. jan 2019 På min Ford 3000 har den gjort det gentagen. Jeg svejsede lidt rundt om Gearstangsknoppen der skifter gear nede i Kassen. Sleb den derefter firkantet.. Problem afhjulpet.

  • #5   27. jan 2019 Jørgen B - Lige det der skulle til. Tusind tak for hjælpen. Jeg havde faktisk tænkt at det var den, der skulle ud, men traktoren fik nyt lifthus sidste år hvor de også gav den et par frostpropper ved stiften så jeg ville gerne have dem bil at blive, men de røg ud i dag.

    Da jeg købte traktoren, blev stiften holdt på plads af en plastikstrips - nok af samme årsag som nu.

    Men problemet er løst mange tak skal du have.


Kommentér på:
IH 444 står i to gear

Annonce