{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.191 visninger | Oprettet:

Peter  R
Peter R
Tilmeldt:
31. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Havetraktor ROPER Gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Har sådan en Roper RT16.. Egentlig køre den som den skal..
Men tror gearkassen trænger til at blive efterset.. Der sidder 4 alm gear plus høj og lav..
Døjer lidt med den kan være svær at få smidt i gear.. Man skal sq kende den før den gør som man vil uden og "Knase" nogen der har forstand på sådan noget.. Der f.eks tør skille den af og finde fejlen.?
Den blir brugt til havetraktor.. og kan sagtens køre og springer ikke ud af gear eller noget.. Men trænger til en renovering i gearkassen eller eftersyn..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Havetraktor ROPER Gearkasse?
  • #1   31. jul 2012 Er det ikke et gammel svin sådan en??

  • Peter  R
    Peter R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   31. jul 2012 Den er fra 70´erne..
    Det sådan set den du kan se på billedet i min profil... Et rigtig stort gammelt svin.. Hvor der så nu er kommet en Diesel Motor på..


  • #3   31. jul 2012 Tja så er gearkassen sku nok ikke en synkroniseret gearkasse, og så kan du fixet den alt det du vil, den vil altid knase..

    Med mindre den lige er startet på det..


  • Peter  R
    Peter R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   31. jul 2012 Har haft den i en 5 mdr siden .. og vil at starte mæ var der ingenting synes jeg.. men den er sq begyndt noget på det..
    Men nægter at tro på den skal gøre det... men sq ikke nemt at vide hvor fejlen kan være.. og er sq kun tømrer så lidt bange for at lukke hende op smiley


  • #5   31. jul 2012 har selv en simplicity med en gearkasse der knaser, det er sku ikke altid rart smiley


  • #6   31. jul 2012 altså den skal skiftes med føling og dobbeltudkobling sådan en.. lær at skifte gear eller lad den knase...
    hvordan vil du finde reservedele til den også? special tandhjul koster kassen,,

    men start da med at skifte gearolie på den, det kan tit hjælpe.. evt. kan du få noget tilsætning der smører ufattelig godt.. det har jeg brug på flere biler, med godt resultat..

    de har det på krogslund.dk det hedder noget med xeramic.. kender ikke lige andere steder de har det..


  • #7   31. jul 2012 hvordan vil du lave en dobbelt udkobling på sådanne et svin?

  • Peter  R
    Peter R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   31. jul 2012 Det må jeg prøve først.. det heller ikke voldsomt.. kan sagtens skifte gear osv.. men som du siger man skal vide hvordan det ikke bare rykke til.. der skal lidt føling til...
    - Nu Spørg jeg nok dumt men hva olie skal der egentlig til i sådan et svin.. og hvor meget mon smiley
    Lyder spændende med det Xeramic.. Lyder til det kan hjælpe godt...


  • Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 6
    #9   1. aug 2012 for mig lyder det som om den ikke kobler ordentlig ud når du vil skifte gear.
    Ifølge håndbogen over maskinen er der er et mål fra rammen og op til strammerhjulet der skal passe for den kobler ordentlig ud.
    Helt præcist 190mm fra bolten i rullen og ned til overkanten af rammen. Du justerer det med det medløberhjul der sidder inde under batteriet.
    Desuden fremgår det også at der skal SAE30 motor olie på gearkassen


  • #10   10. nov 2012 Det lyder nu meget som om ikke får stoppet remmen helt inden du skifter gear har selv sådan en gammel en og hvis jeg ikke kobler helt ud så knaser den også i bagtøjet

Kommentér på:
Havetraktor ROPER Gearkasse?

Annonce