{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Totalvægt på Volvo BM T500 i forbindelse med indregistering {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens
Jeg har en fin ældre BM T500 jeg har søgt om tilladelse til syn og registrering af hos SKAT og fået uden problemer.

Jeg kan i synsvejledningens 885 sider se hvad den skal overholde i forhold til syn.

Men jeg kan ikke finde en dataerklæring eller noget på skrift om dens tilladte totalvægt nogen steder.

Blot at egenvægten så vidt jeg kan lure er 2900 kg.

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig i retning af et dokument på det?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalvægt på Volvo BM T500 i forbindelse med indregistering
  • #1   5. apr 2019 Inden du indregistrerer, så undersøg pris på vægtafgift. Skal den indregistreres med rød kant, kan det blive ret dyrt.
    Sort kant er en mulighed, men det er kun land- og skovbrug der kan benytte den.


  • #2   8. apr 2019 Jeg har heldigvis et landbrug, så det er på plader med sort kant til kr. 0,00 i vægtafgift og kr. 511 i årlig ansvarsforsikring.

  • #3   19. maj 2021 Hej Anders

    Hvordan har du søgt tilladelse til syn og registrering ved Skat?

    Jeg står nemlig i samme situation med en John Deere 7710

    Mvh Peter


  • #4   20. maj 2021 Hej Peter
    Jeg ringede til SKAT og fik vejledning i at søge om tilladelse til at fremstille den til syn, med en erklæring om at den ikke havde været indregistreret før og med oplysning af årgang og stelnummer.

    Jeg er dog ikke kommet videre i forhold til synet endnu, da jeg mangler en dataerklæring og er for nærrig til at betale flere tusinde kroner for den hos Valtra


  • #5   21. maj 2021 Hej Anders

    Mange tak for svar - det vil jeg forsøge at gå videre med


Kommentér på:
Totalvægt på Volvo BM T500 i forbindelse med indregistering

Annonce