{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

BM2250 PTO problemer {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Det er en rigtig mandags traktor jeg har fået købt mig, på trods af sine kun 3800 timer.

Er lige blevet færdig med at bruge min slagleklipper og ville lige sætte min siderive på, da jeg opdager at min PTO ikke vil sætte ind. Jeg kan simpelthen ikke fysisk få håndtaget i "startposition".
Når jeg nu starter traktoren sys jeg der er en lille mislyd fra bagakslen.

Nogen der har erfaringer?

På forhånd tak.


Kommentarer på:  BM2250 PTO problemer
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #1   5. jun 2015 Havde du ikke lige gang i pto til slagleklipperen?

  • #2   5. jun 2015 Jo præcis. Det havde jeg. Forstår det ikke!
    Nogen hjælpere?


  • #3   6. jun 2015 Helt lavpraktisk: Har du tjekket stangforbindelserne (eller er det et bowdenkabel...?) under traktoren/førerhuset?

    Er mislyden der konstant?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #4   6. jun 2015 Jeg mener det er stangforbindelser men det er før set at der har været et og andet der sidder i klemme i forbindelsene det kan jo også give nogle skralle lyde

  • #5   6. jun 2015 Det er stangforbindelse der sidder på.

    Skal have kigget på den igen her senere i dag. Sys godt nok det lyder mærkeligt hvis det skulle være en større reparation inde i pto med de få timer. Eller hvad?


  • #6   6. jun 2015 Det kommer meget an på hvordan den har været behandlet i de 3800 timer. Min har gået godt og vel 5900 timer, men blev hovedrenoveret i motoren for små 100 timer siden. Det synes jeg jo heller ikke burde være nødvendigt, hvis man ellers behandler tingene ordentligt. Men det er den (min) nok ikke blevet, før vi købte den.

    Men få kigget på stangforbindelsen (har selv været ud og konstatere at det er en stangforbindelse) og se om der er noget helt simpelt galt der.

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #7   7. jun 2015 Hvis du ikke kan bevæge håndtaget i start position er det ikke noget ret langt inde idet det kun er spolen i MCventilen på venstre side af bagtøjet der skal trykkes ned.

  • #8   9. jun 2015 Jørgen B.:

    Nu vi er ved MCV'en... Kan den give lyd fra sig, hvis der er en defekt eller på vej til at blive defekt? Er der nogle kendte fejl der kan opstå her?

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #9   9. jun 2015 Hej I MCV en sidder :i øverste bageste hjørne PTO kontrol spolenog en lavtryk regulerings ventil under fra bagerst hydraulikkens overtryk ventil foran den ( den store prop Flovdivider ventilen der måler ca 11 litter af til styretøjet forfra nederst styretøjets overtryksventil.
    Der var en periode hvor der var lidt med at lavtryks ventilen kunne snærre temlig meget hvorfor var der ikke rigtig nogle der fandtud af vi tog fjederen ud og med en skævbidder lavede vi lidt større mellemrum imellem et par fjedervindinger ca midt på. så var lyden for det meste væk. og så var alle glade.


  • #10   9. jun 2015 Tak for svaret, Jørgen!

    Mvh.


  • #11   13. jul 2015 Hej Jørgen,

    Den lavtryksventil du snakker om - sidder den til højre eller venstre for PTO kontrollen på MCV'en?

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #12   13. jul 2015 Det kan jeg bare ikke huske. Og er på camping så bøgerne er langt væk. Jeg mener bare ikke der er så meget at tage fejl af synes der er noget der siger mig at den sidder lige bag koblings spolen

  • #13   13. jul 2015 Det er bare i orden! Det er nemlig fordi jeg har et billede fra værkstedshåndbogen til Volvo'en og der er vist en på hver side af ventilen til kraftudtaget. Den vil venstre hedder "tryckbegränsningsventil för matarkrets" (matarkrets = fødekredsløb) og den til højre for hedder "tryckbegränsningsventil för kraftuttag". Er det noget der siger dig noget?

    - Ellers, fortsat god ferie!

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #14   13. jul 2015 Den til venstre er tryk regulering for pto. Og det var den der var lidt fnidder med
    Den anden er så olie køller tryk regulering det kan ikke være anderledes


  • #15   13. jul 2015 Mange tak for svaret, Jørgen!

    Fortsat god ferie!

    Mvh.


Kommentér på:
BM2250 PTO problemer

Annonce