{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.743 visninger | Oprettet:

Omsætning af New Holland {{forumTopicSubject}}

Mojn TG
Vi har en New Holland T8020 og den har vi ikke været for heldige med så her til vindter vil vi omsætte den. Nogen der har nogle bud på en model inden for NH, John D Og Class men helst NH. men gerne ikke fra USA det gider vi ikke mere der er kun fejl ved dem og de sluger så pisse meget diesel. og i må gerne have lidt forstand om dem eller har kørt/haft en og den skulle gerne have omkring de 200 til 300 HK. Gider ikke useriøst snak her.

Vh. Rasmus Schmidt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere brusestang 800 kr.
  • Havemand til fræsning 840 kr.
  • VVS-installatør 1.000 kr.
  • Hængt billeder op 500 kr.
  • Rengøring af hus 800 kr.
  • Install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omsætning af New Holland
  • #1   18. sep 2012 En New Holland T7.270 hvis den skal være ny. Ellers en T7060. smiley

• #2   18. sep 2012 Jeg ville nu hellere kigge på Puma CVX frem for NH T70 serie....

Basis traktoren er den samme, men der lidt flere finesser på de røde

• #3   18. sep 2012 JD 7.280R evt.? smiley

• #4   18. sep 2012 Tænkte selv på JD 7.230 eller 7.280 men er den ikke amerikaner, de ville han jo ik have ??

• #5   18. sep 2012 Pas... Så er alle nye R serie da amerikanere, for de ligner alle hinanden indtil man kommer op i 8R & 9R serien.

Førhen med 30'er serien, der skilte US og EU modellerne ved 7530 (EU og ned) /7730( USA og op), det er sku ikke til at finde rundt i mere... smiley

• #6   18. sep 2012 Hmm jamen alt efter om det skal være nyt eller gammelt..

Men JD har da flere bud på en traktor med omkring 200-300 hk
    7810-7920-7930-8x00-8x10-8x20-8x30 hvis det skal være en brugt.
    Ellers er der jo alle de nye 6210, 7 og 8 serier

Ved godt du ikke har skrevet MF, men det er faktisk en Fendt idag, så en 7000 eller 8000 serie der er også et godt bud..

• #7   18. sep 2012 hvis du kan nøjes med en brugt 200 hk, bliver man aldrig træt af en nh tvt 195 eller 7550.... og ellers kører T7000 serien da vist udemærket efter hvad jeg har hørt....

• #8   18. sep 2012 Argh, MF har så vidt jeg ved, ikke fået Fendt's køreterminal og håndtag, endnu. Men det er da alle ejet af Agco, deriblandt også Valtra og CAT . Hvis i vil have lidt på bælter evt? smiley

• Husqvarna geek
    Husqvarna geek Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 16
    #9   18. sep 2012 Fendts 820 Vario kunne være et godt bud. De er MEGET økonomiske i forhold til andre

• #10   18. sep 2012 Vil ikke tro der er stor forskel på en 818 og en 820. Men, med en 6m Carrier med skiveskær foran helt nede, så brænder jeg 2. tankfulde af på en normal arbejdsdag (8 timer). Så brændstof forbrug når de skal arbejde er jeg ikke specielt imponeret over. smiley

Selv med en 10m Carrier og slæbeplanker påmonteret, kunne jeg ikke brænde så meget af med min gamle 7530 JD, jo den var da spændt for. smiley

• #11   18. sep 2012 Ja... de bruger lige så meget som alle andre når de virkelig skal lave noget...

• #12   18. sep 2012 Den skulle gerne være omkring 2007 til 2012 nej helst ikke bælte traktor

• #13   18. sep 2012 Sådan en er nok også over jeres pisniveau og hestebehov... Så det var mest spas, men prøv en tur i alle dem du kan... Man kan jo forelske sig i det ene eller det andet... smiley

• #14   18. sep 2012 Jamem prøv en T7060 eller en T7070 AutoCommand smiley

• #15   18. sep 2012 Ja vi skal en tur ud at kigge på nogle her en gang for nu skal der skiftes dyser i vores NH t8020 så det kommer til at koste 22000kr

• #16   18. sep 2012 Det er da dumt, hvis den skal byttes

• #17   18. sep 2012 Underbjerg har en fin Fendt 828 profiplus til salg:) Og jeg kan kan næsten kun sige gode ting om Fendt:) Og hvis det skal være en NH så har Limas(Lintrup maskinhandel) en 7060 til salg:)

• #18   19. sep 2012 Anders H Vi skifter dem før vi sælger/bytter den

Jacob W Vi har kigget på en 7060 ved Lintrup men den har kørt ret meget syndes vi. vi kigger mere på en 7070 blue power eller en 7060 der ikke har kørt så meget

• #19   19. sep 2012 Har hørt at NH trinløse transmisson ikk kan holde, så hvis det skal være en NH så ville jeg vælge en 7060

• #20   19. sep 2012 Okay tak

• #21   19. sep 2012 Hvorfor det? smiley

• #22   19. sep 2012 Hvorfor hvad ??

• #23   19. sep 2012 Det er da dumt at ofre så mange penge på den, hvis den aligevel skal sælges smiley

• #24   19. sep 2012 i skal ha en 7060 eller 7070, eller osse skal have i den nye t7 serie, men de er nye så de kunne evt have lidt børne sygedomme, så personlig vill jeg vælg en 7060, det er jo heller ikke for sjov det har været årets traktor

• #25   19. sep 2012 Klaus. Årets traktor bliver næsten bedømt at byboere og små havetraktornørder, så det ville jeg personligt ikke gå ret meget efter. smiley

Ring evt. til en maskinstation der har mange blå små, eks. Gads, og hør deres mening om den hvis det er det. De kører i dem til dagligt, de fylder diesel på, de skruer nye dele på, så må de ihvertfald også vide hvad det handler om! smiley

• #26   19. sep 2012 Enig med dig Jesper smiley

• #27   19. sep 2012 Jesper vi er i Erfa gruppe med gads og de har lige solgt deres 7070 fordi de allerede havde haft den skilt ad 3-4 gange på midt

• #28   19. sep 2012 Så Rasmus, hold dig fra NH... Alt andet, sålænge det har grundformerne grønt, hehe smiley

• #29   19. sep 2012 En T7060 ville være et godt valg! smiley

• #30   19. sep 2012 okay vi skal ud at kigge på nogle og så tror jeg lige vi vil forbi fendt og NH

• #31   19. sep 2012 Fendt lyder ikk som nogle dum ide:)

• #32   19. sep 2012 Kig efter nogle med den nye kabine! Den gamle kabine er ikke lutter lagkage iforhold til andre traktormærkers af samme årgang. smiley

• Marc A
    Marc A Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 19
    #33   20. sep 2012 nu har jeg rodet en del med de blå ... og man går sku aldrig galt i byen med en 7000 serie. altså 7030 - 7050 - 7060 - 7070 super dejlig traktor at kører i og så virker det bare. de nye T7000 altså T.7 220 - 270 auto command er også en super dejlig traktor. masser af komfort og masser af kræfter. en super dejlig traktor!
    - men må da så sige at vi dog ikke har de store problemer med 8000 serien..

• #34   20. sep 2012 Selv om Gads har skildt traktoren 4. gange på midten??...

• #35   20. sep 2012 Nu kender jeg ikke Gads, og hvordan de behandler deres traktorer, men kunne være fordi de er skruet en hel del?
    Eller bare en dårlig rep fra mekanikerens side?

Men når det så er sagt, så syntes jeg nu generelt at NHs gearkasser ikke er alt for gennem tænkte, men selvfølgelig hvis man spare på indkøbs prisen, kan man altid bruge dem senere på rep..

• #36   20. sep 2012 Det ved jeg ikke, har kun set deres flok af 30+ NH... Så mon ikke de har en mekaniker der ved hvad han laver, og ikke voldskruer dem så de kører istykker? Ingen maskinstation kan jo se indtjening i at have en traktor der ikke kan kører... smiley

• #37   20. sep 2012 jeg vil tag ud at kigge på en valtra selvom du ikke har skrevet det, da i kan købe den i blå eller grøn;-) og hvis skal have den i mange skulle det efter hvad jeg har fået af vide det rigtige mærke, og når i har køer, er den også god til fx. at køre skårlægger sæt, også er det en agco og langt fra usa;-)

• #38   20. sep 2012 Baron. Acgo er både, MF, Fendt, Valtra og CAT. Hvilket jeg kan se meget USA i! Enhver traktor kan kører med skårlæggersæt der hestemæssigt passer til sættet, så den holder da ikke som argument.

Det eneste gode Valtra virker til, det er skovarbejde og lign. Ja, de kan fandme holde til lige det. Men det er også når de er beklædt i 6mm stål skovbeklædning... smiley

Dernæst, så tror jeg ikke det er farven det egentligt handler om her. Men at få det best buy for pengene, og noget der holder lidt bedre end deres NH. smiley

• #39   20. sep 2012 Hmm ja man skal aldrig sige aldrig, der jo penge og spare ved at købe en mindre traktor, også få den chippet..
    Men du har sikkert ret i det ikke er en mekaniker fejl, da transmission nok ikke er ændret ret meget de sidste mange år..

Men problemet NH gearkasser består jo på alle deres modeller..

• #40   21. sep 2012 Jesper: Gad's bruger dem jo osse lidt mere, end ham her vil. Det er jo et kvægbrug, og de bruger dem jo ikke så meget. smiley

• #41   21. sep 2012 Tja SÅ mange timer har de nok heller ikke nået og køre, og en traktor skal da helst holde min. 5000 timer inden der skal kigges på noget alvorligt..

• #42   21. sep 2012 Vi kigger på en Fendt 926 profi drikker den meget diesel ??

• #43   21. sep 2012 Jeg har ikk hørt om en Fendt 926 profi men Fendt 927 profi. Men gennerlt drikker fendt ikk meget diesel ved transport opgaver. Men ved hårdt markarbejder drikker de lige så meget som alt andet:)

• #44   21. sep 2012 Så hårdt kommer den ikke til at køre

• #45   21. sep 2012 Hvilken årgang? smiley TMS'en virker rigtigt godt og er som sagt, dieselbesparende ved transport. Men skal de knokle, sluger de ihvertfald ikke mindre end andre mærker... smiley

• #46   21. sep 2012 Kent: Det har du jo ret i smiley

• #47   21. sep 2012 fordel ved valtra er at du kan få dem så du kan køre modsatte vej at normalt, og spør en der har mere forstand på traktor end dig jesper, en mekaniker der ikke har et mærke i rygen så vil han sige det samme:)

• #48   21. sep 2012 Haha Baron... Det kan du også med Fendt! smiley Så lad være med at lave argumenter ud fra noget du har hørt, og få DINE egne erfaringer! Og ja, jeg har kørt i flere Valtra før. smiley

• #49   21. sep 2012 kvæg baronen

Valtra er jo også en Acgo maskine med noget MF og noget Fendt i sig..

Desuden er valtra jo ikke lige frem ene om at have vendbare kabiner..

• #50   21. sep 2012 Claas har det bla. også... De har endda hele vendbare kabiner! smiley Men det er da lidt til grin de udtalelser du kommer med engang imellem (eller rigtigt ofte faktisk) Baron... smiley

Skriv det er noget du har hørt istedet for at få det til at lyde som om du ved det hele, og så må den fremtide ejer af en ny traktor jo tage det op med sig selv hvis han mener det er væsentligt nok! smiley

• #51   22. sep 2012 det er noget folk har sagt til mig, jeg ved godt der også er andre mærker der har vendbar kabine, men som maskine konsulenten i gefion siger, valtra hvis du vil køre i mange år og tænker på pengen, case ih hvis du vil have en traktor i få år og du tænker på din penge, og hvis du skal have det bedste af det bedste er det fendt du skal have, det siger ejer af bøgely maskinservice smiley

• #52   22. sep 2012 Folk siger så meget......

• #53   22. sep 2012 ja, men dem der har sagt det lever af at rådgive folk, og det kan jo se ud på en helt anden måde om 2år

• #54   22. sep 2012 Sælgere siger for det meste alt for at komme af med deres ting. Ringer du til en NH forhandler, så er det også kun det der virker. Ringer du til en JD forhandler, så er det også det eneste rigtige... Bla.bla.bla., du har nok fattet pointen...

• #55   22. sep 2012 Nu gir jeg personligt intet for Gefion og deres rådgivere!!!!
    Ligeledes for Bøgely maskinservice...

• #56   22. sep 2012 Du har måske rigtig dårlige erfaringer med dem? Personligt kender jeg dem ikke, men de kan da ikke være meget anderledes end andre sælgere... smiley

• #57   22. sep 2012 Jeg syntes ikke de forvalter deres penge særlig godt og der jo kun en til at betale og det er jo dem de rådgiver...

Men nok om det... Det er jo ikke det denne tråd handler om...

• #58   22. sep 2012 Nu er det jo som bekendt ikke kun mærket/modellen som spiller ind, de har jo lige vidst en undersøgelse på maskinbladet, hvor ALLE traktor mærker klarede sig lige dårligt, og lige godt med hensyn til rep.
    Da alle mærker åbenbart har mandags traktorer, som de så flot kaldte dem, jeg nu mere det handler om chaufføren, og hvordan tingene bliver behandlet.
    Dog vil jeg mene at som med alle andre ting hænger pris og kvalitet sammen, så kan man finde en billig pirat importeret traktor, ja så kan man jo altid bruge de penge til en evt. rep af gear/motor..

• #59   22. sep 2012 alle traktorer har vel en svaghed nogle med gearkasser andre med elektronikken jeg har sel kørt med forskellige mærker men holder mig til en gammel traktor med en ondskabsfuld pumpe på siden det er ikke så vanskeligt og lave

• #60   23. sep 2012 bøgely maskinservice er ikke forhandler af nogle af mærkerne, hvis de er noget er de forhandler af zetor. og ham for gefion der heder Christian Rabøl, han har på sin ejen gård mf traktor, og gamle volvoer og enkle valmat der køre sne i kbh om vintern smiley

• #61   23. sep 2012 Og hvad så?... Syntes ikke det ændre sagen til noget anerledes...

• #62   23. sep 2012 han ved sku nok hvad for nogle der næsten aldrig er problemer med, og vilket nogle der tit får problemer, da han laver dem lige meget om der står jd på siden eller landani

• #63   23. sep 2012 Så bare fordi, at man har en bette gård med et par enkelte røde traktore, så ved han at det lige præcis er dem, og ikke de grønne der ikke går istykker? Ej den holder sku ikke, kan da godt være han er tilfreds med den, som sikkert også gør at det er lige netop dem han anbefaler.
    Men bare fordi han kunne være tilfreds, så kan det godt være der er en håndfuld andre der har et større behov end ham.

• #64   23. sep 2012 det ham fra bøgely der siger det, han ligger og laver traktor på mange ejendomme

• #65   24. sep 2012 Og han skruer sikkert kun på hvad der passer ham... Men nok om det, det er ikke det tråden handler om. smiley

• #66   24. sep 2012 jeg giver bar det vidre jeg har hørt for fag folk, og jeg ved han skruer på alt:)

• #67   24. sep 2012 De skruer i alt, bare der er penge i det også de Fendt servicecenter så det jo klart de anbefaler det...

• #68   24. sep 2012 ja han har en mand der laver fendt, men jeg ved han ikke ville fylde noget lort i min far og jeg, da vi næsten for lavet alt af dem, lige fra svejsning af fyr til udskiftning af elevator bund;)

• #69   24. sep 2012 Baron. No offense, men hvis i har så meget tiltro til "folk" udefra, så ænder i da med at blive snøret på det groveste og taget i nummeren bagfra også med den indstilling... smiley

• #70   24. sep 2012 jeg mener også dem der køre jd er blevet godt og grundigt i røven af forhandlerne og fabrikken, bar min mening

• #71   24. sep 2012 Utroligt i så ikke er hoppet på den endnu, hvis du virkelig mener det der seriøst... For det er da nok den hidtil, ud af alle de dumme og uvidende kommentare du har givet, den kommentar du har dummet dig mest med, efter min mening... Man burde lave en medalje eller trofæ til dig, for de grinagtige udtalelser du kan fyrer af. Men hvem ved, du kan nok stadig overgå dig selv endnu, jeg har jo hidtil kun set dig i den grøft. Du skal nok nu toppen af lige det bjerg, men bunden af alle andre bjerge... smiley

Tilbage til trådstarteren, har i været ude og kigge på lidt forskelligt indtil videre? Er i tæt på at have fundet jeres nye maskine? smiley

• #72   24. sep 2012 hvis der står at der skal en type olie på motor, så hælder man jo ikke mad olie på væld? så hvorfor så ikke lytte til dem der forstand på tingen også ligge sin mening oven i?

• #73   24. sep 2012 Du siger simpelthen at der står mad olie i instrukstionsbogen på en John Deere eller hvad? Hvor meget ved du overhovedet i det hele taget om John Deere mærket siden du så dybt kan kritisere det som du gør??... Istedet for som en bette baby skriger "bvvvdrrrr!" til det (eller noget), så kom da med noget konkrekt som vi andre, så vi kan snakke om tingene på et nogenlunde fornuftigt niveau... smiley

• #74   24. sep 2012 Når man er 15 så har man sku ikke sin egen mening om noget som helst... Baron!! Læs det tråde startede med..... Igen useriøs snak!!!

• #75   24. sep 2012 jeg start bar med at skrive hvad jeg har fået fortalt af fagfolk, og så begynder jesper og nogle andre at nedgør det jeg skrev, og det med olie var en perspektivering til at lade være med lytte til fagfolk, og jeg har en menig og nogle ting, og ang. traktor det har min far og han har været landmand længer tid end i har levet!:)

• #76   24. sep 2012 Men det er dig der skriver og du er 15, derfor er vi ALLE bedøvende ligeglade med hva din far, montør, og ander siger når det bliver videgivet som de vise sten af en der har kørt i 5 traktore hele sit liv.. Lad den her tråd være så ejeren kan få de svar han kan bruge til noget.. Og vi andre slippe for bedrevidende råd fra en udfarende dreng!

• #77   24. sep 2012 Og lige netop derfor, bør ham og dig nøjes med at rådgive om de gamle trækkere. For så vidt jeg ved, har i ikke ligefrem nogle nye traktore i flåden i råder over, at smide erfaringer fra. smiley Og du siger det jo selv, sort på hvidt, nogle såkaldte "fagfolk" skal man ikke lytte til... smiley

Btw til din far, nogle gamle bønder KOMMER aldrig med på "moden", og nærmest talt lever og ånder som de gjorde i back in the days. Kender selv en håndfuld af dem, det er lidt et sørgeligt syn for en ung bondekal som mig selv. Kender ikke din far personligt, så jeg vil ikke pege fingre. Men chancen for at han har noget af det, er ihvertfald tilstæde.
    Og Baron, så syntes jeg vi lukker den her. Er der mere, så send mig en privat besked. Nu er vi lidt ovre i at den tråd her har taget en så lang drejning, at skibet må dreje skarpt for at komme på kurs igen. smiley

Trådstarter, lad os endelig hører hvad i finder ud af. I må have nogle grundlag for at i lige vælger en traktor, måske vi andre kunne bruge den viden til noget... smiley

• #78   24. sep 2012 nu har jeg så kørt i mere end 5 traktor, men jeg ved at hvis i ringer til de fagfolk jeg snakker om vil de sige det sammen, med mindre man har meget særlige behov;-)

• #79   24. sep 2012 jesper jeg kan ikke se hvor det er jeg har skrevet det henne, men prøv at kikke på Povel Fritsner, som er en af min fars venner og nogen lunde samme alder, og om han ikke er moderne? men vi kan godt ligge den her

• #80   24. sep 2012 Citat: " var en perspektivering til at lade være med lytte til fagfolk"

Sort på hvidt. smiley Men ja, vi lader den ligge her! Vi kommer aldrig videre til et fornuftigt niveua... Siger ikke det er alle ældre landmænd der ikke er moderne, men jeg ved at det er udbredt. Tingene skal kører og laves, som de lærte det. Og det holder de sku fast ved, det må man tage hatten af for. smiley

• #81   24. sep 2012 ja hvis man hælder mad olie på, og de gamle ting vil jeg mene er mere driftsikker og mere simpelt opbygget som jeg syntes tit er en fordel, og det er det sidste for mig af:)

• #82   24. sep 2012 Vi kigger meget på en Fendt 930 profi men vi vil gerne have en der har knap så mange HK for så meget skal den ikke trække måske kun en samsung pg20 og snittervogn osv, men ikke det helt hårde arbejde som maskinstationen laver derfor må den gerne bare have 230 til 290 HK

• #83   24. sep 2012 Hmm 230-290 hk, så er det da vidst allerede oppe i maskinstations niveau.. Bejstrup har da ihvertfald en del traktorer som er langt under den grænse..

Men som jeg har skrevet før, er der mange traktorer i det segment, og også til priser og kvalitet som kan hamle op med Fendt.

Men der findes da også andre størrelser en lige 930, man både 800 og 900 serien fåes da med den ydelse du efterspørg..

• #84   24. sep 2012 Husk vægten... Kan godt være man har hestene og momentet, men skal de slæbe, så skal der vægt til for at overfører hypperne! Som Fendt desuden heller ikke har for meget af kontra en models modstandere.

Vi kører med 22 tons AP foran en 926, og med nedfælder i det beton hårde lerjord vi har pt pga. af vandmangel, så kan den ikke trække den hurtigt nok til at den dosere rigtigt. Vi måtte spænde den ene 936 for at få lagt gyllen ordentligt i jorden... smiley

• #85   24. sep 2012 Kent ja det ved jeg men vi vil gerne have en brugt der har kørt under de 5000 timer

Jesper Okay det vil jeg ligge kigge lidt mere efter nu

men vi er begyndt at kigge mere på Fendt og hvilken model til hvilke heste og kr
    ellers holder vi os til en NH 7060 som jeg har hørt meget godt om.

• #86   24. sep 2012 Når nu i kigger på NH7060 så kan i lige så godt lure på Case IH Puma 210...

Samme basis traktor men syntes det en noget finere traktor, lidt mere finesser...

• #87   25. sep 2012 Hvorfor lure på den gamle 210'r, når der er nyere 230'ere på markedet... ? smiley Men jeg vil bestemt ikke mene i skal under noget 828 værk... En 930'er kan bestemt være et op oplagt valg. Den har både hestene og vægten... Og nogle går jo std. med over 400 hypper, lige der kan den godt mangle lidt vægt, men så må den jo bare en en stor klods i snuden... smiley

• #88   25. sep 2012 Fendt 828 ville være et godt valg. ligger meget tæt på 936. i vægt og størrelse.
    Ellers er en NH T7.270 også en god traktor

Jesper M. Hvilke fendt traktore har over 400 hk Standard? smiley

• #89   25. sep 2012 jeg tror jeg vil købe en der var 930 isted for en 828, da vi det bliver et problem med heste kan man få flere heste hvis man sætter en chip på;-)

• #90   25. sep 2012 afhænger jo bare af chipen

• #91   25. sep 2012 nu ved jeg ikk noget om fendt, men jeg vil tror motor i en i 9serien er stør end den i 8 serien så man burde kunne chip den mere, også er gearkassen osv videre nok strækker end i 8 serien;-)

• #92   25. sep 2012 Den 930 er sikkert den ældre model med MAN motor osv? Pas, hvis det begge er de nye modeller af 828 og 930, så havde jeg da klart valgt 930'eren, alt efter opgave selvfølgelig.

Den nye 930 er i bund og grund jo bare en 936 med 60 heste mindre, så vægten spiller klart en fordel der. Eller 939 med 90 heste mindre, og har derfor også den størrelse. 828'eren er kun en lillebror mindre, men levere stadig næsten 300 hypper, mindre venderadius osv., men stadig en kanon lækker kabine. smiley Men umildbart lyder det som om, at i ville være bedst tilset med noget 828 værk... smiley

• #93   25. sep 2012 Ja den skulle kunne trække en Samson pg 20'er og lidt af det hårde arbejde for vi skulle gerne have 2 traktorer her og nu for den her skal omsættes og så skal vi have en mere til at plove,så og køre ud til den anden gård vi har for det er den t 8020'er vi har alt for dyr til at køre der ud med

Er 315 heste ikke for meget til at den kun måske skal køre med pg 20'er ? for eller skal den kun køre med en 8 meters harve og 18t korn vogn + den har også snitter sider så den kommer nok også til at køre majs og græs fra når vi snitter.

• #94   25. sep 2012 I for et kanon godt diesel forbrug, for med de mange heste kombineret med TMS sluger den næsten intet... Kommer meget an på hvor mange bakker, jordtype, nedfælder eller slæbeslanger m.m., i de slemme tilfælde er det nok ikke tosset med en 930. Men umildbart, som du siger det, så vil jeg tro i sagtens kan nøjes med en 828 med lige over 280 heste. smiley

Men få da en på prøve! Det er jo gratis, og så lære i begge maskiner godt at kende inden i sætte krydset... smiley

• #95   25. sep 2012 En T7060 kan godt aldt det Rasmus, med sine 240 hk med boost smiley

• #96   25. sep 2012 Sikkert Anders... Man skulle lade chauffut bestemme hvis det var det. Vario'en kommer NH aldrig nogensinde tæt på, overhovedet at drømme om at smide i deres traktore. Når først man har lært at kører med det, så er der ikke mange der vil have noget andet. smiley
    Kunne man lave den perfekte traktor, så var det en JD kabine sammensat med en Fendt + mere vægt. Og ja, nu er JD's kabiner jo blevet kåret som årets bedste mange år i træk, men forholdende er blevet markant meget bedre i de nye Fendt kabiner da! smiley

Men husk lige det er med boost, den har nok kun 180 heste på tappen. Jeg tror godt en PG20 kan tage livet af sådan en bette blå... smiley

• #97   25. sep 2012 arr NH booster da kun når den bliver belastet på tappen. eller skal arbejde over 14 km/t

• #98   25. sep 2012 Har du ikke set den 7060 der kører med en AP 25T. Og den ka sagtens slæbe en 20 tons! smiley

• #99   25. sep 2012 Vi skal nok køre med slanger og en sortjordsnedfælder. vi køre i sand med mange lavninger og bakker vi skal ud og prøve nogle demo-er nu når vi skal snitte majs. vi vil helst have overskud i heste i stedet for underskud men som jeg har sagt tidligere vi skal have en der kan trække det tunge og en der er lidt mindre til alt det som en stor er for stor til at lave, for vi behøver en stor traktor og vi behøver en lille traktor smiley

• #100   25. sep 2012 Så er det da både i kaneljord og ned ad bakke... Tror næppe den ville kunne slæbe vores 22 tons på vores jord (Ja, selvom vi har danmarks bedste lerjord, så kan den godt tage livet af lidt af hvert uden vand i jorden)... smiley

John. Ja, så kan jeg da se det for mig at den kommer til at booste mere end rigeligt...

En 828 og en 724 vil jeg ikke mene i vil gå galt i byen med. Og så med frontlæsser på 724'eren også, så har i en genial læssemaskine med den store forrude den har fået. smiley

• #101   25. sep 2012 Dav.

Nu ved jeg hvor Rasmus han bor, og det er ikke små bakker vi her hernede.. Så derfor vil jeg mene at, i skal passe på med at købe traktoren for lille, og da du fortæller at, i skal køre med en PG 20'er, så vil jeg mene at en NH 7060 er for lille, især hvis i skal køre med nedfælder også. Som der er flere der har sagt med Fendt 930 eller 828 så tror jeg ikke det er helt galt..
    Men med hensyn til kraftoverskud, så har i da rigeligt lige nu, det er jo ikke voldsomt meget til den traktor, da vi selv køre med de samme størrelse maskiner, og vi har da kun 190 hk. til rådighed smiley
    Men ja, jeg tror det er det rigtige med en Fendt 930 eller 828, da du nævner det med en PG 20.

Vh, Jakob

• #102   26. sep 2012 Eller en NH T7.270 smiley

• #103   26. sep 2012 Nu har jeg kørt en T7.270 vi havde lånt da jeg gik på skole sidst, og jeg syntes ikke sønderligt meget om den. Kvik var den da ikke. Men jeg kommer også fra de grønne, men en traktor med de heste, nye dæk og intet påmonteret, så skal de godt kunne rykke en bare lidt tilbage i sædet... smiley

Men Anders, hvor mange af dem du nævner, har du mere kendskab til end at have set dem på et billed? Syntes det er forkert at bare fordi man er til de små blå, og der så er en der søger en ny traktor eller to, at man så bare slynger nogle NH modeller ud... Det lyder nemlig lidt som tilfældet...

• #104   26. sep 2012 Jeg har aldrig kørt i dem, men heller har aldrig hørt noget dårligt om dem;) Har du da prøvet en Fendt 724 Vario? smiley

• #105   26. sep 2012 Jeg giver bare råd til ham... smiley

• #106   26. sep 2012 det her udvikler sig jo mest af alt til en diskussion om i hvorvidt en grøn eller en blå traktor er bedst, og det kan jo så diskuteres fra nu til evig tid. manden skal have en traktor med 250+hk, og så kan han jo købe den i den fave der tiltaler ham mest. der er jo ingen der kan se helt objektivt på den side af sagen alligevel.

• #107   26. sep 2012 Har man kørt en af de nyere Fendt, så er de alle sårn meget ens... Har siddet i en, hvoraf den store forskel er, det var ikke tilladt at dreje nøglen og rulle uden man var ansat, hvilket jeg ikke var... smiley

Læste for lidt siden også, at JD lå på førstepladsen med solgte traktor, hvorefter Claas, derefter NH, Case, og så MF, den var rettet lidt mod Baron som jo disliker JD altid... smiley

Men Christoph, du har ret. Det er da op til den nye ejer selv at bestemme hvad farven skal være. Jeg syntes snart jeg har givet nok input på hvorfor jeg mener det ene er bedre end det andet. smiley Det er jo ikke alle der er lige gode til det, så ville blot hører om hvorfor det lige skulle være de blå han snakkede om...

• #108   26. sep 2012 T7. 270 er da en fint traktor og hvad træk kraften angår mangler der altså ikke noget. smiley

• #109   26. sep 2012 Jeg syntes den gik sløvt... smiley Og den var brand shiny ny, havde kun kørt 38 timer eller sådan noget... smiley

• #110   26. sep 2012 jeg har også haft en splinter ny og køre lige fra 5 timer på tælleren
    hvad med aggresivitet og maks motoromdrejninger. var det sat til maks ydelse?
    smiley

• #111   26. sep 2012 De der salgstal du snakker om har jeg nu også læst, og det var vist kun for en enkelt måned, men fred nu være med det smiley

jeg har kørt diverse fendt fra 309 til 936 og alverdens blå traktorer fra major til tm og 7500 serie, og herregud hvad den ene ikke kan, kan den anden og omvent.alle traktorer har deres positive og negative sider. nogle traktorer kan måske tilbyde nogle helt specifikke ting som de andre ikke kan, og så er der bare et andet mærke der kan tilbyde noget andet.

john a. kender det fra en deutz vi har der hvor jeg arbejder. den var satme så sløv, der skete slet ikke noget. men da jeg så fandt aggresivitetsknappen og fik stillet op fo den, sparkede den jo af som jeg ved ikke hvad. det er forøvrigt det samme med en NH tvt eller 7500 serie, stil op ovre på hjulet, og så sker der noget.

P.S.: Jeg har kørt med stortset alle mærker på markedet, i mindre eller større grad, og jeg er og bliver blå smiley

• #112   26. sep 2012 Det var første gang jeg kørte en nyere NH, og overtog rattet efter en som normalt kører NH... Så aner det vitterligt ikke, det kan også have været en mandagsmodel. Don't know, men det gik godt nok lidt sløvt for sig... smiley

Fik ikke lige med om det kun var for en måned. Men det er da lidt sjovt at JD skulle ligge på 25% af markedet, og NH og Case lå henholdsvis på 3. og 5 pladsen, endda slået af Claas... smiley

• #114   7. nov 2012 Vi får en NH 7060'er på prøve og så beholder vi vores t8020 syndes nu bare at t8020 den går pisse sløvt. kørte møg ud på markerne og der skulle jeg om at en lille bakke på asfalt på 20-30 meter og der taber den omkring 10 kmt og kørte omkring med en 6 ton.

Kommentér på:
Omsætning af New Holland

Annonce