{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

hvilken slags {{forumTopicSubject}}

hej alle i kloge hoveder

jeg har noget blandet græsareal hvor noget af det er fint og andet er lidt grovere i det men, håber på det ender med at det grove bliver et finere græsareal, jeg har holdt det nede med buskrydder indtil videre, men må indse, at det tager alt for lang tid at slå det for mig.
så nu har jeg gået og tænkt/ langsomt begyndt at kigge på forskellige slags klippere, som jeg kan spænde bagefter min Ferguson 35x, dem jeg har kigget på er brakpudser, slagleklipper, og er lige begyndt at kigge efter en rotorklipper, som jeg kan holde det nede med. Men min viden er simpelthen noget af det mindste der findes indenfor den slags grej, så derfor har jeg brug for hjælp, så nu spørger jeg jer?

hvilken slags klipper kan klare lidt grovere arbejde, og på samme tid klippe græsset pænt??

m.v.h Matthias Gellert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken slags
  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 1
    #1   11. sep 2019 Min søn, Johan, har en næsten ny og meget velholdt rotorklipper til traktor billigt til salg. Der er stadig garanti på den. Den vil passe fint til din traktor. Johan bor på sydfyn og har tlf. 60 16 73 14. Ring og tal med ham!
    Mvh Claus


  • #2   18. sep 2019 Jeg har en slagleklipper som jeg er meget glad for. Den laver et fint stykke arbejde.

    Jeg bruger den til at klippe stier, kværne buske og slå brakmarker.

    Med en slagleklipper er alt græsset tæsket i stykker, lidt lige som bioklip med en havetraktor.


  • #3   19. sep 2019 Vi har en slagleklipper (Trofa) spændt efter vores gamle Ferguson 35 benzin. Den æder sig igennem meterhøjt græs, tidsler og muldvarpeskud.

    Vi har ca. 4 hektar, hvoraf omkring 2/3 er græsmark med stier. Stierne klipper vi jævnligt (og her er græsset så fint som det kan blive). Nogle områder bliver klippet et par gange om året og andre kun en enkelt gang i løbet af sommeren.

    Jeg valgte modellen på 145 cm og med fast sideforskydning. Hvis jeg havde en 35 X ville jeg muligvis ha' overvejet modellen på 175 cm.


Kommentér på:
hvilken slags

Annonce