{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
123 visninger | Oprettet:

Ih 454 plov? {{forumTopicSubject}}

Hej hjemme er vi ejer af en Ih 454 med 54hk mit spørgesmål er kan den evt bruges i marken den har førhen kørt med lifttårn, jeg går med tanken om den måske kunne slæbe en 2-3 fugers plov hvis den bliver skruet lidt. nogen som har kendskab med denne model traktor?

Kommentarer på:  Ih 454 plov?
  • #1   9. okt Med 54 hk. kan den sagtens trække en 3 furet plov, hvis ikke der skal pløjes alt for dybt og i stiv jord.

• #3   9. okt hvis der nu skal pløjes i en god dybde skal den så ikke skrues for at slæbe en 3 furet ? eller skal man ned i en 2 furet ?

• #4   9. okt Jeg ville nøjes med en 2 furet. At skrue op er for usikkert.

• #5   9. okt Hvorfor mener du det for usikkert. der kommer helt nyt cylinder kit på med alt til, så burde den ikke også kunne klarer en lille turbo og en god klat på skruen ?

• #6   9. okt Hvorfor ikke bruge pengene på en større traktor i stedet for?
    Hvorfor er der ingen landmænd der vil tune traktoren?
    Vel nok fordi det er en dyr og tvivlsom måde at få flere hk på. Ved at købe større traktor får man samtidig en traktor der er bygget til ydelsen og med den rigtige vægt i forhold til hk.

• #7   9. okt ja okay kan jeg godt se nu når du skriver det, havde ikke tænkt i den retning. Tak smiley

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 13 Svar: 743
    #8   10. okt Hvis du holder dig til en 3 furet 14" alm plov kan den snilt gå med den men går du i vendeplov med stenudløser får du løfteproblemer. Så er det vendeplov er du nødt til at nøjes med 2furer.

• #9   11. okt Det skal lige siges den kun er baghjulstrukket kunne det blive et stort problem i marken?
    tænker lidt at før hen kunne man vel os plove med baghjulstræk.

• #10   11. okt 2 hjuls træk er nok til en 3 furet 14"

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 13 Svar: 743
    #11   11. okt Hvis du får vægtoverføringen stillet rigtig så står den fint fast og ja vist er de 2 hjuls træk. det kørte de fleste med da den var ny Jeg har aldrig set en 454 med 4 wd i dk selvom jeg har set mange IHer.

Kommentér på:
Ih 454 plov?

x