{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Frederik J
Frederik J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Hvilken traktor til 130.000 kr? {{forumTopicSubject}}

Hej Traktorgalleri.dk
Jeg har fået et lidt skør ide. Jeg bor i Esbjerg, men min onkle bor ca. 30 minutters kørsel væk ude på landet i vestjylland.
Jeg ved ikke om det på noget måde kan lade sig gøre, men hvis man nu køber sig en traktor til omkring 130.00kr, er det så muligt at komme ud og hjælpe rundt omkring og tjene nogle penge på det, eller vil det kun give minus på kontoen? smiley
Jeg tænkte også på om man evt. kunne køre rundt om vinteren og ryde sne og på den måde tjene penge.
Jeg har sådan set ikke noget at bruge en traktor til andet end at jeg synes det er vildt lækkert at køre traktor ude på markerne, men hvis det ikke er muligt at tjene nogle penge på den måde, så kan det hele jo være lidt ligegyldigt smiley
Vh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken traktor til 130.000 kr?
  • Frederik J
    Frederik J Tilmeldt:
    okt 2011

#1   21. okt 2012 Traktoren vil selvfølgelig kunne holde ved min onkel, og jeg vil da også kunne hjælpe ham en masse gange, men det er jo stadig ikke nok til at betale traktoren hjem på smiley

• #2   21. okt 2012 tænker på om du har nogen maskiner du kan bruge så du kan tjene nogen penge og hva skal den ha af udstyr???

hva med årgang og mærk og hvor meget tid har du til rådighed ang kører med den

• Frederik J
    Frederik J Tilmeldt:
    okt 2011

#3   21. okt 2012 Jamen altså det bliver først aktuelt om et par år når jeg er færdig med min HTX-uddannelse. Til den tid vil jeg så også have rigtig meget tid til at køre.
    Til at starte med vil jeg ikke have nogle redskaber og maskiner, men det kan man jo købe senere, hvis man altså kan tjene lidt penge på det.
    Min onkel har en stor gård med en masse maskiner, så dem vil jeg også tro at jeg kan låne for et mindre beløb.
    Men er det overhovedet muligt at få en traktor der kan lidt for max 150.000kr? smiley

• #4   21. okt 2012 Til den pris ville jeg enten finde noget Case, NH eller JD.

Har tit set 6910'ere, 7800'ere og lign. deromkring. Ellers så noget 8560 NH, eller MX135/150 Case. smiley

Er prisen du beskriver med eller uden moms? For traktore bliver jo handlet uden moms de fleste steder. smiley

Husk, at skal du rydde sne, så køb en med frontlift. Det koster knaster selv at montere sådan noget. smiley

• Frederik J
    Frederik J Tilmeldt:
    okt 2011

#5   21. okt 2012 Prisen skal desværre nok være inkl. moms smiley
    De traktorere du nævner der, er det nogle fornuftige traktorere som kan klare en smule?
    Er der ikke frontlift på de fleste traktorere i den prisklasse?

• #6   21. okt 2012 Det er jo nogle ældre traktorer jesper nævner, og vil mene der er lidt større risiko for at noget er ved at gå til på traktoren. Og ikke for at trække det hele ned, så tror jeg det er meget begrænset hvor mange opgaver og for hvor mange folk du vil komme til at lave noget. Det er da klart det er fedt at have sin egen traktor og køre og lave noget for folk, Jeg ville nok selv prøve at finde en maskinstation hvor du jo kunne være heldig at blive chauffør i en fin traktor hvor ejeren giver dig love til at "gejle" den lidt. Desuden er der garanteret nogle meget federe opgaver på en maskinstation. Det er bare min mening smiley

• #7   21. okt 2012 Ja, de er ved at være nogle gamle nogle... Men skal du rykke sne skal man som minimum have omkring 150 heste med frontlift, og de for da ikke noget nyere til den lille formue. smiley

• #8   21. okt 2012 Lyder da som et spændende projekt. Jeg ville personligt selv gå efter en af de ældre John Deere eller Case, det er altså noget der holder, selv når de når de 10.000 timer. Nu ved jeg ikke hvad du er mest til, men ud fra dit profilbillede vil jeg gætte på New Holland. smiley
    Vil også mene at du er nødt til at kigge efter de lidt ældre traktorer, da det hurtigt løber op med udstyr til de nye.
    Ved dog ikke hvor meget du vil komme til at tjene på det, da mange starter maskinstation og de store besidder en stor del af markedet. smiley

• #9   22. okt 2012 (link fjernet) hvad med så danen årgang ;D

• #10   22. okt 2012 for den er billig ;D til og starte med ;D eller en tm 165 (link fjernet)

Kommentér på:
Hvilken traktor til 130.000 kr?

Annonce