{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

McCormick International 523 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley Jeg har fået en McCormick International 523 med frontlæsser på hånden. Det er åbenbart en forholdsvis sjælden traktor, for det er ikke lykkedes mig at finde ret meget om den. Den skulle umiddelbart være med koblingsfrit vendegear smiley
Er der nogen herinde der kender til dem?
Fordele og ulemper?
Hvad kan sådan en karl være værd?

Billedet er lånt fra nettet

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  McCormick International 523
  • #1   12. jun 2020 Den er ikke som sådan sjælden i Europa, men måske i Danmark. Den er tysk/fransk produceret og er fremstillet i 17571 eksemplarer mellem 1965-1972 og efterfølgeren hedder 553, som ligner den en hel del. 553 er produceret i 2648 eksemplarer fra 1972-1974.

    Vendegear var et tilvalg og naturligvis en lækker detalje ved frontlæsserarbejde.

    Lidt info (på Tysk): http://www.ihace.de/01_schlepper/0523/523.htm

    Jeg vil tro, at det er en relativt robust lille traktor, Hvad pris angår, vil jeg ikke vurdere den til mere eller mindre værd end alt muligt andet i samme alder, kvalitet, stand og størrelsesorden.

    Man kunne overveje, at der ikke er så mange brugt til salg i Europa, enten fordi de er gået til eller at dem der har dem, er glade for dem og beholder dem. Jeg tror mest på det sidste.


  • Adolf H
    Adolf H Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 5 Følgere: 8 Svar: 1
    #2   16. jun 2020 Fælg plade skal være røde

  • #3   16. jun 2020 har instruksbog til den samt dele

    gunnar


  • Kristian N
    Kristian N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   17. jun 2020 523 havde en " storebror " med en 10 HK større motor, 624. De to var et " par ".
    Eksempelvis hed oliefiltrene 3055 228 og 3055 229.


Kommentér på:
McCormick International 523

Annonce