{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 f eller 3 f til Volvo bm 650T
  • #1   15. dec 2012 Jeg tror godt den kan trække en 3 furet smiley Men er det vendeplov du mener? smiley

• #2   15. dec 2012 3 furer og lidt mere på skruen smiley

• #4   15. dec 2012 Jeg kan fornemme i mener den godt kan magte en 3 furret. Men nej det er ikke en vendeplov, det er bare noget hyggepløjning og så ville jeg bare vide om vi skulle indvisteer i en 3 furret plov til den smiley
    Men vi fik at vide af tidligere ejer at den kun lige kunne løfte en 3 furret plov. Men det kan jo ha været det har været en vendeplov så vejer den jo lidt alligevel smiley

• #5   15. dec 2012 Hvis det ikke er vendeplov kan i godt finde en 4 furret....

• #6   15. dec 2012 Min onkel pløjer også med en 3 furet plov efter hans ford 4630 det har den ingen problemer med, den har 60 hk. Men det er ikke en vendeplov. Tror sagtens den kan magte en 3 furet hvis ikke en 4 furet alm plov. smiley Men det kommer jo også an på jordtypen. smiley

• #7   15. dec 2012 Okay mange tak for hjælpen. smiley

• #8   15. dec 2012 hvad for noget jord har du? for hvis det er sand kan den næsten træk en 5f og hvis det er stiv ler er det bedst med en 2f eller 1f, min far kørte før i tiden med vores d40 med 2f på mindstsjælandske muld og min morfor køre med 3f på en omkring 70hk IH smiley

• #9   15. dec 2012 Jeg skal ikke kunne sige hvad jord det er. Min i år da vi pløjede havde vi besvær med at få ploven i jorden. Det er lidt svingene hvordan jorden er. Men jeg synes den plejer at være rimelig at køre i. Som mon ikke den godt kan trække en 3 furret. Men jeg har fået at vide at den knapt nok kan løfte en 3 furret plov.

• #10   15. dec 2012 Den kan sagten løfte en 3 furret standard plov, hvis liften da er iorden....

Den skal ku løfte 2200-2750kg alt efter hva årgang den er....

• janus k
    janus k Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #11   15. dec 2012 min volvo bm 500 trækker nemt en 3 furret 16 tommer

• #12   15. dec 2012 Jeg tror problemet ligger i at der mangler lidt olie ved liften så der er ikke så højt tryk nok. Okay tak for input, det lyder som om den sagten kan trække en 3 furret.

• #13   15. dec 2012 ny pumpe eller skift olie filter det kan være det hjælper, du kan nok også sætte hjælpe cylinder på, du skal nok have noget vægt på den i fronten smiley

• #14   15. dec 2012 en 650 kan godt klare en 3 vendeplov så en alm er ikke noget problem

• #15   16. dec 2012 Du kan roligt spænde 3 fuer efter....

• #16   16. dec 2012 Okay, tusind tak for hjælpen smiley

• #17   29. maj 2013 1.) Hvilken årgang er din Volvo BM 650T'er?

2.) Få kontrolleret oliestanden i hydraulikken + gearkasse. Filtre + olie er langt billigere end at smadre pumper + gearkasse... Køb f.eks. olie igennem www.weboil.dk - Og sørg for at finde den rigtige type! Køb evt. en instruktionsbog + værkstedhåndbog til din traktor ved www.traktorbogen.dk i stedet for at klumre rundt og lave gæt- og makværk!

3.) Tjek f.eks. denne: (Her skulle være et link til en youtube video... Ved ikke helt om det virker... Kan nemlig ikke selv se det, når jeg poster mit indlæg... Men sidder også på en linux-maskine med outdated browser lige nu...)

http://www.youtube.com/watch?v=mHr9DQ5w_NA

Som mange andre har sagt, afhænger din traktors potentiale også af den jordtype du befinder dig på. Selv om typen varierer, så ville jeg nok tage udgangspunkt i den der er mest af. Og den går vel næppe fra den letteste sandjord til den tungeste lerjord...?

Og generelt med reservedele: www.oie.se - der findes også andre i Sverige, inklusive ophuggere der sælger gode brugte dele...

Mvh.

• #18   31. maj 2013 http://www.traktorgalleri.dk/galleri/3098-volvo_bm_t_650

Det er denne traktor der er tale om, tag et kig, og så kan du jo lige give et bud på hvad du mener. Om den stadig burde kunne trække en 3 furet. smiley

• #19   1. jun 2013 Det ser med overvejende stor sandsynlighed ud til, at det er den tidlige udgave af 650'eren du har. Hvis din er en 1974'er har den dog nok de 78 DIN HK og ikke kun de 73 HK som de allertidligste modeller. MKII modellen kom i februar 1975 fra og med chassisnummer 15847. Se oprindelig brochure fra Volvo her:

http://www.volvoce.com/SiteCollectionDocuments/VCE/History/31__farm%20tractors/05%20BM-Volvo/BMV%20650/BMV%20650%2012%202%201048%201972-10.pdf

Den maksimale lyftekraft på denne model er cirka 2000 kg, altså 200 kg. mere end T500. Det er dog muligt at montere hjælpecylinder på den, hvis man ønsker større kapacitet.

Hvis hydrauliksystemet ikke fejler noget og ikke mangler olie, skulle den uden problemer kunne køre med en 3-furet, der passer til traktoren og jordtypen. 3-furede og plove generelt kan jo fåes i mange størrelser og konstruktioner der vejer mere eller mindre med det samme antal furer. Kræfterne burde også være tilstrækkelige til at trække en 3-furet. Det er dog muligt, at du skal have lidt vægtklodser i snuden.

Men få nu kontrolleret oliestande i gearkasser og hydraulik! Den slags SKAL være i orden for at undgå uønsket slid og mangel på kapacitet! Som sagt, så er det langt billigere at skifte olie og filtre, fremfor at renovere skidtet fordi man troede det en vældig idé at spare de penge.

Bemærk forresten, at det videoklip jeg linkede til tidligere er en 650'er i den tidlige udgave, ligesom din. Her kører den med 3-furet vendeplov. Han skriver dog, at han have en del kilo i snuden.

Mvh.

• #20   2. jun 2013 Jeg sætter stor pris på dine gode og uddybende svar! De besvare alt som jeg har søgt efter, det takker jeg meget for.
    Men jeg tror desværre ikke jeg har pengene som mange af dem med en 3 furet plov, ønsker at få for dem. Derfor vælger vi nok at købe en 2 furet, som den jo uden problemer ville kunne trække, men det er som sagt, ikke en vendeplov, bare en helt almindelig lille 2 furet plov, som skal bruges til hyggepløjning som vi gør 1 gang om året.
    Men jeg vil kigge nærmere på om oliestanden, og så overveje at skifte oliefiltre på den gamle slider.

• #21   3. jun 2013 Velbekomme.

Var det noget med en 2-furet vendebandit?

(link fjernet)

Bare rolig, det er ikke en jeg har til salg eller noget... Faldt bare over den på Gul & Gratis...

Ud over det, så er der nu af og til gode plove til salg på bl.a. Gul & Gratis til fornuftige priser. Ellers kan du jo prøve at presse prisen lidt. Mange ældre maskiner er til salg for en alt for høj pris, set relativt til at de kan være svære af få dele til, de er langt fra nye, der er ikke nogen garanti osv....

Mvh.

Kommentér på:
2 f eller 3 f til Volvo bm 650T

Annonce