{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.797 visninger | Oprettet:

hvilken minilæsser {{forumTopicSubject}}

Hej skal ud og ha ny/anden minilæsser men hvilken en mener i er go???

den skal være driftsikker for bruger den hverdag til at foder med og lidt muge samt skovle sne osv osv

pt er det en mustang 106 men den har været lidt dyr at kører med for alle 4 hjullejer er skrift samt tæller og køler og knæet og div små ting men de går i stykker på alle modeller

den nye skal ikk være større og mener selv at schâffer er det bedste

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken minilæsser
  • #1   18. jan 2013 jeg vil sige du skal have fat i en Giant smiley det er kvali. min far har haft den allerførste model og den model efter og nu har vi en hel ny en med turbo og 30km/t gearkasse smiley som har kørt 10 timer smiley vi bruger den til div opgaver som og muge ud og flytte ting derhjemme smiley det er hollandsk kvali smiley med en kubota motor smiley det er mit valg smiley

• #2   18. jan 2013 tag evt et kik her smiley http://www.bhsribe.dk/index.php/section/get/1

• #3   18. jan 2013 har osse fået at vide at giant skulle være bedre end mustang:-)

• #4   18. jan 2013 ville lige sige at jeg IKK gider ha nogen bare f.esk skriver du skal vælge det mærke for den er go for kan ikk bruge det til noget

• #5   18. jan 2013 Tag en Weidemann dem går man aldrig fejl af! smiley

• #6   18. jan 2013 øhhhh kasper kan du ikk komme med hvorfor man skal vælge sådan en????
    min nevø på 5 kunne komme med det samme svar som dig smiley hehe

• #7   18. jan 2013 Så er han sku klog smiley jeg har selv kørt på en del minilæssere og jeg syntes at Weidemann er den bedste de kan holde til nogle tæsk og hvis du kigger rundt omkring ved de forskellige entrepenører og gårde så står der nok flest weidemann smiley
    og en jeg kender han har haft over 1000 minilæssere i sit liv tror jeg og han siger at weidemann er bedst pga de er så holdbare smiley håber det kunne bruges smiley

• #8   18. jan 2013 valget står mellen giant og schâffer lige pt

har osse fået svejet fælgen nogen gange og frem/bak knappen er osse dø

• #9   18. jan 2013 Weidemann køre skide godt syntes jeg, de er nemme at finde ud af, har en god vægt fordeling, og de skifter blødt mellem frem og bag smiley en Avent er også gode da de ikke fylder meget forhold til deres styrke og driftsikker, min chef har en LS-60 og den har han haft i ca. 3 år og den har der ikke været problemer og den køre med honda motor smiley

• #10   18. jan 2013 en avent det er dem som drejer på en "sjov måde" ikk????

naboen havde en weidemann 1370 en stor klods og den skriftede hårdt mellen høj/lav men ellers ved jeg ikk så meget om dem:-)

det skal helst være en med en go "bagdel" så den kan holde røven på nede når der kører med wrap baller

• #11   18. jan 2013 husk på at det er jo ikk en minilæsser på 1,5-2 m for jo større de bliver i breden jo stærker skulle de osse helst være i opbyggningen og holdbarhed

• #12   18. jan 2013 Køb noget tysk, enten Weidemann, Schaffer eller lign..

Ville nok hælde mest til Schaffer..

• #13   18. jan 2013 jaaa schaffer knæ det ved man der duer:-)

• #14   18. jan 2013 Ville vælge giant, har kun hørt godt om dem. Og så kører de med kubota motor, som er god kvalitet.

• #15   18. jan 2013 den Weidemann jeg har kørt gøre ikke og den kunne vært fald magte noget smiley og jo avent knæker på en anden måde der sider man for delen og i for hold til alle andre mærker hvor man sider på bag delen, så derfor er de er korter end de andre knækkere smiley

• #16   18. jan 2013 hvilken vægtklasse skal det være i smiley

• #17   18. jan 2013 og hvad skal den kunne løfte? smiley

• #18   18. jan 2013 emil uha ved ikk hva mustangen vejer men det er en model 106 så det kan jo undersøget:-)

den må ikk være breder men må godt være lidt tungere for kan ikk holde røven på jorden når den kører med det størreste/tungeste wrap baller (vejer omkring 1 tons)

• #19   18. jan 2013 vi har haft både shæffer, weidemann og giant på prøve da vores gamle weidemann skulle skiftes for et par år siden.

giant er for at køre med en rigtig fin maskine, men hydraulikken var utrolig skuffende. hvor vi fra weidemannen var vandt til at kunne køre frem og tilbage og samtidig bruge læssearmen og køre op og ned samtidig med man også vippede med skuffen uden problemer så gik gianten helt død når man fandt på det, og størrelses og ydelses mæssig var de rimelig ens. og det er satme irriterende når man er vandt til det.

shæffer kommer aldrig nogensinde inden for dørene igen.
    læssearmen har kun 1 løftestempel i midten af armen hvor alle andre kører med en cylinder på hver side af armen. og det kan mærkes, læsse armen er meget mere løs og svingende i det end vi var vandt til og af erfaring da min far arbejder som mekaniker på et værksted hvor de både forhandler og reparere minilæssere har de det også med at blive skæve.
    shæffer har derudover også et problem med deres knæk/dreje led. måden det er opbygget og fæstet sammen i top og bund gør at maskinen på ujænt underlag kører mere på 3 hjul end på 4, det inderste forhjul løfter sig hele tiden, og det er bare røv at køre med, og det er en fejl som shæffer forhandleren herover også anerkender.

så derfor faldt valget på en ny weidemann igen, igen da den i følge os overgik de 2 andre på de nævnte samt mange andre punkter samt holdbarheden aldrig har svigtet påå de foregående weidemanns vi har haft. og det valg blev taget tiltrods for at tilbudene på både shæffer og giant lå et godt stykke under prisen på weidemannen.

håber det kunne bruges

• #20   18. jan 2013 takker casper:-)

schaffer knæ er der ganti på mod at knække sammen for det har vi prøvet på mustangen og det skal bare kører når det bruges hverdag til at fodre med:-)

men man skal kunne kører frem/tilbage mens man løfter/sænker eller duer det ikk som du selv siger

men schaffer forandler svinger 30000 i pris (han har ikk set/kørt på den) og ville nok få en størest pris ved giant forhandler for der kommer mustangen fra

• #21   18. jan 2013 har i overvejet at få en quappen på prøve? for at kigge til så ser de sgu noget kraftige ud i opbygningen men vi har dsv ikke nogen forhandler her på bornholm så vi kunne ikke få en på prøve.

men hvis valget primært står mellem shæffer, giant og mustang for dig så kan jeg ikke hjælpe meget, for efter hvad vi har erfaret så skal vi aldrig eje nogen af dem.
    dog skal det siges at en nyere mustand opbygningsmæssig ligner meget på en weidemann så det skulle da måske være farvoritten, dog uden at have haft en på prøve.

men ellers vil jeg klart anbefale en weidemann cx1370'er til dit behov med wrapballer, de kører kanon og der er bare skral på hudraulikken samt motorene, de går ikke ned pga man kører ind i en grusbunke i højgearet og trykker til den, den graver 4 huller istedet. samt syntes jeg de er meget stabile at køre med, vi flytter tit 2 bigballer af gangen med vores og det er lige alt den kan løfte men selvom man knækker skarpt rundt og den løfter bagenden osv så føler man aldrig at den er ved at tilte over. det ville være mit valg, evt gå ned på en 1350 hvis du vil spare de små 30.000 der er prisforskellen på dem, den har 5 hk mindre og en lidt svagere hudraulik og nogle lidt svagere diffrantialer men klarer stadig opgaverne og ganske fint og de holder stadig lige så godt.

• #22   18. jan 2013 1370 er alt for stor for vi skal osse kunne kører ind i 2 huse/stalde og fodre og det bliver ikk mustang igen

schaffer har osse at skal de lave vores på deres værksted så får vi en anden vi kan bruge uden beregning udover vi skal vaske den

• #23   18. jan 2013 schaffer kunne næsten ikk give noget rabat og ham vi købte mustangen af er blevet giant forhandler så der får vi nok den bedste bytte pris

• #24   18. jan 2013 få nogle ud på prøve af forskelige mærker det kan være i så kan finde ud hvad i vil have smiley

• #25   18. jan 2013 kan nu ikke forstå at du har haft problemer med mustangen smiley min far er tidligere forhandler af dem og vi har haft dem hjemme 1000 gange ved godt det ikke kan samlignes men alligevel, men nu er 106 selvfølgelig også den mindste og den mest vage af dem.... vil sige at 206 er en utrolig lækker læsser som bare vil fremad. men ellers ville jeg også tage giant har en ven der har sådan en som jeg har læsset en del korn med og der er altså noget "slagkræft" i smiley

• #26   19. jan 2013 den har osse kørt lidt timer efterhånden og den bliver brugt men ham schaffer forhandler vi har snakket med sagde at mustang skulle ha holdt sig til at lave (bobcatte) for du havde ikk fanget teknikken i at lave knæstyret (men om det passer ved jeg ikk)

ja det er den mindste model af mustang og det er for vi kan bruge den i 2 huse/stalde for skulle nok en model str op for de kan holde til de tunge wrap baller men så kan vi ikk fodre i de 2 huse/stalde

• #27   19. jan 2013 Jo jo

• #28   19. jan 2013 En weidemann 1140 eller 1250 ville nok passe bedst til jer hvis du mener at en 1370'er er for stor man kan jo bare få lavet et par beslag i røven af den til nogle vægtklodser smiley

• #29   19. jan 2013 Jeg har kørt på både weidemann og Schäffer, og jeg vil sige at i går ikke galt i byen hvis i vælger en af dem. Giant kender jeg ikke noget til, men den ligner da meget i de to andre så forskellen er nok ikke så stor..

Personligt så kan jeg bedst lide den Scäffer nordic 60 vi har på arbejde nu, i forhold til den gamle weidemann 1770, men der er jo også lige lidt forskel i alder. 1770'eren var slidt op til sidst så den var noget træls til sidst. Schäfferen er lidt større, men den vil jeg faktisk mene er mere snild da den drejer skarpere end den anden.
    Men sådan med hastigheden på hydraulikken så kan jeg ikke mærke den store forskel, udover at schäfferen kan løfte mere.

Vi har også lige fået en schäffer 2028 mener jeg den hedder. Den bruger vi til at fodre i nogle ældre stalde og den kan sagtens komme rundt på smalle steder og den kan snildt håndtere en rundballe. den afløste en Avant staldkat, den var også snild nok men faldt fra hinanden hele tiden. Og var heller ikke nær så stærk selvom de har ca. lige mange hk.
    2028 vi har er meget lav, mener den er lige knap to meter høj, og den er med tag på.

• #30   20. jan 2013 takker for alle indlæg:-)

det er ikk nemt når der er flere ting som spiller ind men vi skal ha en anden for mustangen har været for dyr at kører med selvom man tænker på timetallet

• #31   20. jan 2013 hvor meget vil du give for en? smiley

• #32   20. jan 2013 emil
    har ikk fået at vide hva en ny koster for det er min far som har snakket med ham schaffer forhandler

• #33   20. jan 2013 syntes lige du skal tage Thaler med i dine overvejelser:) de bliver lavet i tyskland og det er perkins motor i dem:)

der hvor jeg arbejder har vi en der har gået 2100 timer og er fra 09:) der har aldrig været noget med den og det er ikke ligefrem fordi den bliver behandlet så pænt igen;) samtidig er de en del billigere end weiddeman og schaffer.

tobico i skjern er importør af dem så dele er heller ikke noget problem:)

• #34   20. jan 2013 Jeg vil fraråde ham Thaler godt være at de er billige men de har så os en masse små detaljer som ikke er med men som er på de andre smiley

• #35   20. jan 2013 hvilken små detajler er det så som ikk er på dem som på de andre????

• #36   20. jan 2013 Der er en vigtig ting som jeg syntes er lidt dårlig ved Thaleren og det er at man kan ikke holde den i bremseren og så syntes jeg den slår hårdt i bakgear men det skal næsten prøves så ved du hvad jeg mener smiley

• #37   20. jan 2013 hvordan ikk holde den i bremserne???

• #38   20. jan 2013 Når man kører og skovler sne foreksempel så kører du jo med gas pedalen i bund så når du skal dreje eller smide det i en dynge så istedet for at sætte den i neutral så bare trykke bremsen ned og stadigvæk have gaspedalen trådt ned smiley det kan man ikke på Thaler smiley

• #39   20. jan 2013 Lyder som om du voldtager den minilæsser en del

• #40   20. jan 2013 mads normalt på minilæssere har de da i bremsepedalen en slirefunktion der gør at du frakobler hydrostaten når du jokker bremsen i bund så du kan holde stille med pedalen i bund og maskinen i gear, den fungere som en kobling mere eller mindre. har aldrig kørt en thaler men hvis ikke den har den funktion så får man da hurtig lange løg af den

• #41   20. jan 2013 mustagen har den bremsepedal som casper fortæller om og det virker nu meget godt

• #42   20. jan 2013 Det er rigtigt Casper og det er bare så træls at køre uden! de tre Thalere jeg har kørt på har jeg kvalt hvergang jeg gjorde det og de skete rimelig tit for det er jo en vane smiley
    Så der er ikke noget med at jeg voldtager de minilæssere jeg kører på men må indrømme jeg køre ikk helt stille på dem smiley

• #43   21. jan 2013 casper jeg kender godt funktionen på bremsen... men det var mere ideen med at man ikke tager gassen af overhovdet smiley

• #44   21. jan 2013 Jeg tager gassen af det var bare så var det nemmere at forklare smiley

• #45   21. jan 2013 nånå for ellers skal man have rimelig godt styr på bremsen da smiley

• #46   21. jan 2013 Arh det er nu ikk så gal smiley

• #47   21. jan 2013 arh det ved jeg nu ikke hvis du nu læsser i korn silo med minilæsser og køre fuld gas skal du altså have godt styr på din maskine for ellers render det ved siden af.... smiley

• #48   21. jan 2013 nå okay, kunne heller ik forstå hvis du ikke havde opdaget det smiley
    men muger vi dybstrøelse så sidder pedalen sgu i bund 98% af tiden, der skal knald på hydraulikken, der går den så også i lavgearet alligevel så man flyver ikke ligefrem frem og tilbage. men det tager ca 5 timer i den ene boks vi har så det går vel nok under kategorien mishandling. men den lever da endnu

• #49   21. jan 2013 En minilæsser skal kunne holde til lidt tæsk smiley

• #50   21. jan 2013 syntes jeg nu ikke vores gør:)

• #51   21. jan 2013 På mit arbejde forhandler vi Gehl som har opkøbt mustang, også en rigtig fornuftig maskine
    www.stenderup.eu

• #52   21. jan 2013 ham den ene jeg arb for har en gehl minilæsser men en større model end den vi kigger på så kan ikk rigtig samligne

• #53   21. jan 2013 Hvor kam mand se pris på gehl

• #54   22. jan 2013 phillip hvorfor er det så at man stadig kan købe mustang og hvorfor er det billigere end gehl?

• #55   23. jan 2013 Dion: så skal du nok kontakte en sælger fra os, tror ikke vi har noget katalog med priser.

Mads s: Det er sammen maskine kun klistermærker til forskel, angående pris må jeg være dig et svar skyldig (ret mig vis jeg er forkert på den) smiley

• #56   30. jan 2013 vil købe en giant hvis jeg var dig. vi har en og det er virkelig kvallitet. det er en virkelig enkel maskine og bruge og en dejlig vægt fordeling.

Kommentér på:
hvilken minilæsser

Annonce