{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.666 visninger | Oprettet:

hva gør folk for og holde sig vågen {{forumTopicSubject}}

ja jeg ville høre hvad folk gør for og holde sig vågen på de sene tider på aften når de har kørt længe og jeg kan da godt selv starte med og sige at jeg selv bruger energidrik og nogen små energishorts.
men hva gør i andre håber folk vil være åbne og fortælle hva de gør vi skal jo hjælpe hinanden

jeg bruger selv dem her og de er rigtig gode
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva gør folk for og holde sig vågen
  • #1   10. feb 2013 Kaffe smiley


  • #2   10. feb 2013 ja men hvis man nu ikk drikker kaffe smiley

  • #3   10. feb 2013 Stopper og læner sædet tilbage og så lige tage en bette lur på 5-10 min hvis det er helt galt. Det synes jeg hjælper rigtig godt. Jeg synes hvis jeg får for meget kaffe eller energidrik så kan jeg ikke falde i søvn når jeg endelig kommer hjem i seng smiley

  • #4   10. feb 2013 Jeg tager bare et power nap (sove 5 min) efter man lige har spist så er jeg klar til 5-6 timer mere

  • #5   10. feb 2013 jeg plejer at hoppe ud af førehuset jævnlig og gå et par gange rundt om gyllevognen, når jeg alligevel holder og læsser gylle. og er det virkelig slemt drikker jeg en redbull

  • #6   10. feb 2013 Kaffe, go musik og en stor madpakke.....

  • #7   10. feb 2013 jeg har fået fortalt at der (desvære) føgler de er nød til at tage speed for at holde det ud, så ville jeg hellere have drak noget kaffe eller sådan noget smiley jeg drikker noget cola eller faxe kondi det hjælper meget godt når vi køre længe i høst, men der mange der køre længere end vi gør så nok derfor jeg kan klare den på det smiley

  • #8   10. feb 2013 den har jeg så aldrig hørt før med speed

  • #9   10. feb 2013 det kan også godt være det er et andet "stof" men det var det man i gamle dage kunne få som "feriepiller" smiley

  • #10   10. feb 2013 kold luft i kabinen, op med et vindue eller lign så det trækker lidt og så telefonen i øret så meget som muligt så er der en til og holde lidt liv i én mår det er for galt så går det meget godt. ikke at vi ligger og kører så længe igen men træt kan man jo være af flere årsager

  • #11   10. feb 2013 Jeg synes nu ikke det er så slemt med at være søvnig efter 13-15 timer føler jeg ejg kan kører nogle timer endnu. Men når turen går hjem og man skal til at i bad osv. begynder jeg at blive virkelig søvnig.

  • #12   10. feb 2013 jeg vil sige jeg har kørt lang tid ..
    En måned med 516 Timer,
    en vagt på 35 timer

    Og det jeg har gjort, Var kaffe, noget sukkerholdig, normalt chokolade .. energidrik som flere af jer forslår.
    jeg er ryger.. så jeg har det privilegie jeg er ude at ryge engang imellem for at på pulsen op.
    Og ellers ja musik, og ikke for varm kabine.
    Eller så er Kaffe og Druesukker også noget en af mine tidligere kollegaer gjorde, som holdte ham kørende mange timer..
    så alt i alt er det vidst op til hver person,
    og hvordan man reagere på det forskellige! smiley
    Men jeg holder fast i mit kaffe, mit chokolade, Godt med mad, Rigtig energifyldt mad, og mine smøger og små ture ud og ind af kabinen ! smiley


  • #13   10. feb 2013 Jeg bruger også druesukker nogle gange smiley

  • #14   11. feb 2013 masser af kaffe og kold luft har hørt man sommetider skal give et ordeligt brøl om det virker ved jeg ikke men kaffe og lidt kølig luft det virker nu fint


  • #15   11. feb 2013 Masser af tobak
    kold luft i hytten
    energidrik
    telefonsnak
    musik der passer til tempoet
    vand
    gå en tur rundt om dyret "traktoren"
    helst i seng før midnat og så starte tidligt, så er det 100 gange nemmere og køre og holde skruen i vandet over en lang periode smiley


  • René  p
    René p Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 27
    #16   11. feb 2013 Det eneste jeg bruger er mad spiser du det rigtige får din krop den energi den skal have så har i mulighed for af få god mad ud så er det en god hjælp her hvor jeg er driftsleder køre vi i døgndrift med gyllevognen og vores 2 harver samt såmaskinen til tider og vi sørger for folkene får god mad ud men nu køre vi også et døgn på også 12 timer fri.

  • #17   11. feb 2013 jeg er lige ude og få en mundfuld frisk luft og en energidrik så er jeg godt kørerne smiley

  • christian
    christian Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #18   11. feb 2013 bar ud af traktore og løb en tur eller to rundt om traktoren så kan men lidt igen smiley og så godt med vand

  • #19   11. feb 2013 En madpakke med en masse proteiner, og en masse kaffe. Derudover er det også rart med en sodavand eller energidrik.
    En ting som især er med til at holde mig frisk er hvis jeg har noget at gumle på, i form af pilatos eller poletter, på den måde holder jeg hovedet højt hele tiden.
    Derudover er det altid rart lige at gå en runde rundt om køretøjet engang i mellem.


  • #20   11. feb 2013 Og ja, en dejlig masse tobak er ikke til at gå fejl af smiley

  • #22   11. feb 2013 Energidrik, cola og en god madpakke gerne med frugt. frisk luft og høj musik smiley

  • #23   11. feb 2013 Hop ud af traktoren og lav 30 armstrejkere og løb 6 omgange rundt om køretøjet! smiley Ej, hvad jeg egentligt ville skrive er allerede skrevet op flere gange.

    Koldt at drikke, køling luft, høj musik, og noget at gumle på! smiley Evt. kaldeanlæg så man kan snakke med kollegaerne...


  • #24   11. feb 2013 Som mange foreslår, ikke alt for varmt i førehuset, god høj musik, kaffe/energidrik.
    Man kan også købe "koffeinpiller" og nej det er ikke et stof, det er ganske almindelige piller der kan købes i supermarkeder. De virker super godt


  • #25   11. feb 2013 Jepser M, Den du kommer med der er der faktisk flere LastbilChaufføre fra IRT der bruger smiley så det kan lade sig gøre, men er måske lidt noget andet lige med traktor istedet for lastbil ! smiley

  • #26   11. feb 2013 Simon C hvornår har du sidst fået "sund" madpakke med? med frugt smiley det eneste frugt du får er æblet fra den 1 ½ liter cider du drikker når vi er på farten smiley plejer normalt at vente så lang tid jeg kan med at spise til aften... altså at være lidt sulten hele tiden så har man noget andet at tænke på.... men synes nu at hvis jeg får for meget sodavand eller lig. opholder virkningen så er mest til saftevand eller vand da det også slukker tørsten.... dog har jeg altid et par med til madpakken....

  • #27   11. feb 2013 kaffe, smøger, p3 og citronvand.. sjælndt jeg æder på sådan en vagt..
    det kun hvis vi er i stalden længe og jeg når kaffen smiley


  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #28   12. feb 2013 En madpakke med "bid" i, altså rugbrød og den slags. Det giver maven noget at arbejde med, og energien varer længere smiley

    Koldt vand, ikke alt det sukkerstas, det bliver man både træt og dvask af. Kaffe!

    Noget godt musik. Nogle gange tager jeg en CD/ipod eller lignende med mit yndlings musik på. Så går det godt.

    Det kan også give lidt, lige at gå ud og strække benene, og få noget luft. Selvom der på langt de fleste traktorer i dag er klimaanlæg/aircondition, så er der intet der slår luften udenfor. Bare lige 1-2 minutter smiley


  • #29   12. feb 2013 Sover om natten. Det hjælper helt vildt på trætheden at man sover. smiley

    Ellers generelt, også i bil osv, så lige åben et vindue for en stund og sænk temperaturen lidt. At æde lidt frugt er også godt.


  • #31   13. feb 2013 Morten C. Hvordan hjælper det lastbil chauffører når de er pålagt køre hviletids bestemmelserne?

  • #32   14. feb 2013 Det som man i gamle dage kaldte ferietabletter var noget blandt andet Simon Spies solgte en del af, det er koffein tabletter.
    Druesukker er godt til at holde sukkerbalancen oppe med, men det rigtige mad kan også holde den oppe i en jævn kurve, hvor druesukker får kurven til at falde og stige, det skulle ikke være så godt.
    Jeg arbejder fra 7-19 minimum hver dag i 14 dages skift, bruger ikke noget specielt for at holde den gående 15-18 timer, drikker te og et enkelt krus kaffe, spiser lidt guf, chokolade, bare et par tern hver dag, Ritter Sport.
    Er maskinarbejder på en maskinfabrik, stiller op og kører med cnc maskiner af fabrikat Mazak, modellerne hedder Integrex200 og 400 ST


  • #33   20. maj 2013 Michael, nu er det fra ICEroad truckers, det eneste de har er deres egen psyke der kan stoppe dem smiley

Kommentér på:
hva gør folk for og holde sig vågen

Annonce