{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken skårlægger er bedst ?
  • #1   12. feb 2013 kuhn eller lely synes jeg er 2 rigtig gode for de er solide ville holde mig fra krone.

• #2   12. feb 2013 Okay har også hørt rimelig godt om kuhn. Har ellers hørt Lely skulle være knap så solide men rimelig lette at trække. Hvorfor ikke krone ?

• #3   12. feb 2013 Kverneland/Taarup, vi har selv lige købt et 6m sæt med krimper og det hele. Kan også fåes som butterfly.

Vi snakkede med en der har haft med skårlæggersæt at gøre det meste af hans liv, han svor til Kverneland, selvom vi da også havde kigget på andre mærker, som bla. Claas, Lely og kuhn som mange andre kører med. Og så kan de fåes forholdsvis billigt, mener vi gav 140-150.000.- for vores helt nyt fra en sælger i jylland. smiley

• #4   12. feb 2013 Ja har vi også kigget på de er nemlig ikke så dyre igen nej. Derfor er jeg også lidt i tvivl om de virkelig holder til noget ? smiley

• #6   12. feb 2013 Class skulle være dyre i slid dele i forhold til de andre smiley

• #8   12. feb 2013 Okay Hvad mennår man skal skifte knive er der nogen forskel på de forskellige mærker der ? det skulle jo gerne gå hurtigt smiley

• #10   12. feb 2013 Rasmus. Bare rolig, der er nogle forhandlere der sælger de sæt til 100.000 mere oven i hatten. smiley

Kvernland og Taarup har altid været kendt for kvalitet, pålidelighed og rimelig nemme at have med at gøre. Vores har kun slået 200ha på et forår indtil videre, men føren der normalt kører med sådan noget, for utroligt improneret! Vi kunne lå og kører over 20km/t med en 818, hvor den stadig slog det lige pænt, og samlede det lige pænt med bæltet bagpå.
    Og så af den frontmonterede "svæver", og ikke kører henad med planker, det er også noget der er i orden! smiley

• #11   12. feb 2013 vi har en gamle Taarup 206 og den køre skide godt, så de nu gøre det nok også smiley

• #12   12. feb 2013 køb et kuhn eller john deere eneste forskel er at der er jern crimper på john deere`en det klipper virkelig pænt og det er oss nemt og skifte knive på har køre claas og jf og de klipper slet ikk nær så pænt. har ikk selv kørt kverneland men har hørt man ikk kan lave andet end og skrue i det

• #13   12. feb 2013 jeg synes også i skulle kigge på pöettinger. Vi er rigtig glade for dem . det er rigtig nemt at skifte knive, de kører altid og klipper enormt godt. vi har aldrig været på værksted med vores og det købte vi omkring 2005.

• #14   12. feb 2013 Okay. Okay der er ikke mange der køer John deere skårlægger er det ? Hvor ligger de henne prismæssigt ? Vi har kuhn med i toppen sammen med Kverneland og Claas men det kunne da være man lige skulle undersøge sådan et pöettingersæt også smiley

• #15   12. feb 2013 Et helt ny Pöttinger NOVACAT V10 ED koster 370.000 kr.

• #16   12. feb 2013 Har ikk for godt styr på det med priser men da vi købte det slårlægger sæt du Kan se i min profil under min 7820 der var et john deere billiger end et Kuhn

• #17   12. feb 2013 kan anbefale lely. rigtig delig maskine der skår virkelig godt. vi har sådan et sæt og det spiller bare og de er heller ikke specielt dyre i slid dele.

• #18   12. feb 2013 På arbejde har vi Pöttinger V10, krone Big M og Krone easycut B970. Af dem vil jeg sige at Pöttinger klipper bedst.

• #19   12. feb 2013 Hold dig fra Claas!! Vores maskinstation har sådan et sæt og det kan slet ikke slå græs, især frontskålæggeren. Den laver mange strejer og den klipper ikke græsset, men rykker det over. For 2 år siden købte vi selv et brugt KUHN butterflysæt, og det kan bare slå græs. Angående knivskift er det rigtig nemt med hurtigt skift..
    - En anden landmand i nærheden har en Pöttinger sæt og det slår også rigtig godt. Vi har også selv kigget efter Pöttinger da vi kiggede på skårlæggersæt, men vi lå mærke til at samtlige var revnet, hvor krimperlejet sidder. Forhandlerne siger at det skyldes ubalance i krimperen.
    - Vi er rigtig glade for vores Kuhn, og du får noget jern for penge. Vi har ikke haft problemer med vores. jeg vil anbefale Kuhn eller en "grøn Kuhn" (John Deere) eller Pöttinger

• #20   13. feb 2013 skal det være med eller uden krimper?
    vi har en Lely Splendimo 9m butterfly uden krimper, den køre bare godt, den gør et godt stykke arbejde, og der skal ikke særlig meget til at trække den smiley

• #21   13. feb 2013 Okay tak for de mange gode meninger og svar. Vil nu prøve at undersøge nærmere med priser osv. på de forskellige sæt for man kan jo ikke ligefrem sige der er nogen rød tråd i dette her. Der er i hvert fald mange forskellige meninger fra person til person smiley

• #22   14. feb 2013 Vi har et Kuhn butterfly sæt en Kuhn GMD 883 bag ved og Kuhn GMD 802 F forand. Vi er rigtig glade for sættet, det køre over mange hundrede hektar hvert år. Vi lægger på en fart omkring 20 km/h, og hurtiger vis det er lange lige marker:)

Vi har hurtig skift på vores knivbjælke, det funger ved at du har en jern stang med en tap, den sætter du ind under tallerkenen hvor der sidder fire knive, derefter kan du tage dem ud og sætte nye i, der er ikke noget med skruer, så det er nemt ude på marken.

Tjek deres brochurer ud (link fjernet) , et skårlægger sæt der køre rigtig godt:)

• #23   14. feb 2013 jeg kan varmt anbefale KRONE. jeg har kørt med et 9 meter slå sæt i 2 år nu og været over godt 5000 ha med det. krone har ingen remme, det vil sige ingen remme der glider. de køre med gearkasser, som er voldsomt over dimensioneret så man ikke skal være nervøse for at ødelægge dem. de er vedligeholdelses frie, men vi skifter olie på dem en gang om året. kniv bjælken er dem samme på alle KRONE slå sæt. så der er ikke forskel på et easy cut side monteret på 3 meter og den store big m 500 selvkørende. selve knivbjælken bliver bar længere jo breder slå sæt. jernet og dimensionerne, tandhjul, tallerkener, lejer osv er de samme. så man skal ikke være nervøs for at give et krone slå sæt noget gas. det kan holde til det. jeg køre selv mellem 20 og 25 km/t og jeg kan ikke se forskel med hvor godt den klipper om jeg så køre 5 km/t.
    det er nemt at skifte crimper hastighed det tager 2 min på et butterfly sæt. det er bar et gear der skal skiftes med en lille "gearstang" på 3 gearkasser.
    en KRONE køre ikke med faste crimper fingre som fx jf pöttinger osv. så det vil sige at klemmer du et krone slå sæt i noget virkerlig højt græs eller helsæd. så kan den ikk stoppe i crimperen. fordi at fingerne bar slår tilbage og så bliver der plads. jeg har aldrig stoppet mit slå sæt. og kender flere der har prøvet og stoppe crimperen i andre slå sæt med faste fingre.
    jeg kan jo blive ved med at snakke godt om KRONE men sys du skal gå ind på deres hjemmeside og se deres demo video'er.

men jeg har kørt de ca 5000 ha med mit slå sæt og jeg har ikke haft nogle nedbrud som der skyldes skårlæggeren. har selvfølgelig ramt nogle sten og et par gemte brønde men det kan slå sættet jo ikk gøre for. men hvis du køre på noget med en krone så er det bar en rørstift der skal skiftes så er vi køreklar igen.

• nick l
    nick l Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #24   14. feb 2013 Vi har et lely splendimo 9 m sæt til salg. Kørt 2 sæsoner. 35.000 kr??

• #25   14. feb 2013 Kuhn og John Deere er helt klart bedst.

Jeg har en John Deere 331 liftophængt skårlægger med Crimber, som jeg købte sidste år, og den klipper det fuldstændig rent,
    Jeg har været oppe på at skårlægge lige knap 2,5 Ha med den,
    så jeg vil klart anbefale en John Deere.

Men hvis i er interesseret så kan jeg godt skaffe et sæt af mærket Elho.

• #26   15. feb 2013 Glemte at skrive at de 2,5 Ha er pr time.

• Christian  T
    Christian T Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Svar: 7
    #27   16. feb 2013 Jeg ville tage et pøttingen. Har selv lavet det i næsten 10 år. Sys ikke vi har rep meget på dem.

Kommentér på:
Hvilken skårlægger er bedst ?

Annonce