Maskine til at suge halm ??? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har købt en nedlagt landbrugsejendom med et stort halm loft. halmen er meget gammel, og der er ikke bånd om noget af det mere. Så alt halmen er "løst".
Loft gulvet er af træ, og meget blødt, så tør næsten ikke bevæge mig rundt deroppe. Problemet er at der er meget halm, som i rigtig meget! Og jeg har ikke lyst til at have det liggende deroppe. Tænker brandfare osv.
Jeg har prøvet og fjerne lidt med en møggrev / høtyv, som jeg har brændt af på et rimeligt stort bål til Sankt Hans.
Der kan bare ikke ses på loftet at der er fjernet noget overhovedet. Så mængden af løs halm er overvældende..
Kom så til at tænke på om der findes en maskine af en art, som kan suge halmen og evt blæse det ned i en vogn? Lidt ligesom en bladsuger/løvsuger. Kan en kornblæser suge og flytte løs halm?
på forhånd tak.
jun 2020
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 17
Selvom det tar lang tid at flytte på det som du hidtil har gjort. så er det i sidste ende nok hurtigere gjort manuelt. Inden du får rigget noget sammen der passer på dit loft.
Hvis gulvet er fladt kan det anbefales at lave en større vinklet greb evt i træ. som du så hakker ned i halmen og trækker en større klump hen til dit lofthul. Starter du fra en ende af kan du se gulvet og evt ligge nogle ekstra planker ud som du kan gå på..
aug 2022
Følger: 10 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 12
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 238
Maskine til at suge halm ???