{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

Maskine til at suge halm ??? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt en nedlagt landbrugsejendom med et stort halm loft. halmen er meget gammel, og der er ikke bånd om noget af det mere. Så alt halmen er "løst".
Loft gulvet er af træ, og meget blødt, så tør næsten ikke bevæge mig rundt deroppe. Problemet er at der er meget halm, som i rigtig meget! Og jeg har ikke lyst til at have det liggende deroppe. Tænker brandfare osv.

Jeg har prøvet og fjerne lidt med en møggrev / høtyv, som jeg har brændt af på et rimeligt stort bål til Sankt Hans.

Der kan bare ikke ses på loftet at der er fjernet noget overhovedet. Så mængden af løs halm er overvældende..

Kom så til at tænke på om der findes en maskine af en art, som kan suge halmen og evt blæse det ned i en vogn? Lidt ligesom en bladsuger/løvsuger. Kan en kornblæser suge og flytte løs halm?

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskine til at suge halm ???
  • #1   27. sep 2022 Jo det findes. Men det er nogle meget store rør. Ikke noget man kan gå rundt med som en støvsuger. Man står stadig og skovler i det da det skal løsnes inden det kommer i røret.
    Selvom det tar lang tid at flytte på det som du hidtil har gjort. så er det i sidste ende nok hurtigere gjort manuelt. Inden du får rigget noget sammen der passer på dit loft.

Hvis gulvet er fladt kan det anbefales at lave en større vinklet greb evt i træ. som du så hakker ned i halmen og trækker en større klump hen til dit lofthul. Starter du fra en ende af kan du se gulvet og evt ligge nogle ekstra planker ud som du kan gå på..

• #2   28. sep 2022 Det kan være en stor fordel med åndedrætsværn hvis det er meget gammelt halm som evt også har været fugtigt af kondensfugt fra tidligere dyr i stalden. Og arbejdet kan støve meget og det kan alene være grund nok til at bære maske.

• #3   28. sep 2022 Husk også, at halm isolerer ret godt, men skal du ikke bruge rummet under loftet i kolde tider, så er det jo ligegyldigt.

Kommentér på:
Maskine til at suge halm ???

Annonce