{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå på gylletanke?
  • #1   11. maj 2013 Du mener vel gylletanke med presenning over, for ellers er det da vidst lidt svært at gå på en gylletank...

• #2   11. maj 2013 Men nej selfølgelig er det ikke fuldt forsvarligt at gå på det, da du kan ryge i gennem ! smiley

• #3   11. maj 2013 Jeg tænker også lige så meget på hvis arbejdstilsynet lige kigger forbi og der render en rundt deroppe? smiley

• #4   11. maj 2013 Uanset hvad må du ALDRIG befinde dig på en gylletank! For det første er gassen lisfarlig, og man skal være iført gasmaske. For det andet kommer du med stor sandsynlighed ikke levende op, hvis du falder igennem, da der kan være flere meter til kanten, hvis der er blevet kørt noget gylle ud.

Ellers bliver du så udmattet, at du drukner, eller dør af gassen rimeligt hurtigt.

Tro mig, vi har læst rigeligt med historier om folk der er døde af gylle, der var en her i denne uge i landbrugsavisen, så NEJ, hold dig fra gylletankene!

• #5   11. maj 2013 Hvad i al verden skulle du også lave deroppe!?.... Hvis det er chefen der har sendt dig derop, så må han da selv tage chancen. Hold dog, som andre siger, fra det lort! smiley

• #6   11. maj 2013 Ja, hold dig fra det, så er du i sikkerhed;)

• #7   11. maj 2013 Hvis man ikke må stå i en i en skovl på en frontlæsser, så tror jeg sgu heller ikke man må det! smiley

• #8   11. maj 2013 Nej man må egentlig ingenting nu om dage:)

• #9   11. maj 2013 Med god grund! Landbruget er det farligste erhverv vi har i Danmark!. smiley

Og det er fordi man er så dumdristig at man som eks., render oven på en presenning på en gyllebeholder... smiley

• #10   11. maj 2013 Ja, det er grunden til at landbruget er det farligste erhverv! Nogle folk er ligeglade med det hele og gider f. eks. ikke ofre penge på ny beskyttelse af PTO-akslen, men det går galt på et tidspunkt, og så går det altså rigtig galt!

Så hold dig til hvad der er af regler, de er jo faktisk lavet for at vi ikke skal komme til skade...

• #11   11. maj 2013 Min fars farbror og hans bror har engang sejlet i en lille ro båd ude på vores gylletank da de var unge. båden væltet og de faldt i heldigvis var tanken fuld så de kom bægge to op. så for guds skyld og din egen hold dig væk fra tanken altså med mindre du skal styre en omrøger så bliv nede på jorden.
    De fik også en ordentlig skideballe de to da de kom ind i huset sævet ind i gylle smiley

• #12   11. maj 2013 Hvordan vil i så åbne og lukke en gylletank, som er snøret sammen hele vejen ned???
    Men ja er enige med jer i at man ikke befinder sig der mere end højest nødvendigt smiley

• #13   11. maj 2013 Mandskabskurv, en kort faldsikring og et iltværn? smiley Så er du vel på den sikre side... smiley

• #14   11. maj 2013 Ja det virker bare helt absurd for noget der tager 2-3 minutter smiley

• #15   11. maj 2013 Ja, men hvis du ikke gør det, kan du risikere dit liv, for presenningen er med garanti ikke godkendt til at gå på...

Det tager nok også mere end 2-3 min, at løsne en presenning hele vejen rundt, ellers er den da ikke monteret ordentligt smiley

Jeg vil da hellere bruge lidt ekstra tid og penge, på ordentligt udstyr, end at risikere mit liv, og tage chancen, og kravle op på overdækningen!

• #16   11. maj 2013 Nu er det jo bare når vi åbner for gyllevognen... Der er den bare snøret 3 meter op, også kan man trække et stykke på til side så der er plads til gyllevognen.

• #17   11. maj 2013 Javel ja, men stadigvæk, hellere safe end sorry!

• #18   12. maj 2013 Frederik. Selv 1m er næsten nok til at du kan falde i "poolen" og blive slugt af gyllen. Og er der højt op til kanten, så kommer du ikke op igen, ihvertfald ikke i live.

Better safe than sorry, du har kun et liv, pas på det... smiley

Du hiver vel også håndbremsen hvis du holder på en skråning med dit gylletræk? Princippet er ens, der kan være katastrofale følger hvis man ikke gør det. Om det så er at snøre et 3m hul op, eller noget helt andet. It dosent matter.

Chefen kommer ikke og takker dig når du skal hives op af Falck og enten er druknet i gylle, eller er død af gasserne. Derimod, hvis du gør tingene rigtigt, for du måske endda kredit for det. For nok om du dør, chefen kommer også til at betale store bøder og lign. for det.

Dernæst, så tænk lige en ekstra gang på dine evt. efterladte... smiley
    Det tager 10min at spænde en mandskabskurv på, finde sikkerhedslinen og hente åndedrætsværnet. Brug nu de ekstra 8m... smiley

• #19   12. maj 2013 Jeg er såmænd fuldstændig enig med jer. Men vi har 9 overdækkede gylletanke, som alle skal åbnes og lukkes en del gange i løbet af et forår.. smiley
    Men hvad gør i selv? Har i gang i kurv, line og åndedrætsværn? smiley

• #20   12. maj 2013 Vi har ikke selv presenning på vores beholdere, men hvis vi havde, så var det ihvertfald sådan jeg havde gjort det. smiley

• #21   12. maj 2013 Der er vel en snor du kan trække i mens du står på jorden for og åbne dem det har der da været på alle de gylletanke med presenning på jeg har kørt fra

• #22   12. maj 2013 jeg har sku randt op på de tanke mange gange de er jo lavet så man kan gå på dem hvor dan ville i ellers komme op og lukke op for dem det snore værk virker jo aldrig af lige væld

• #23   12. maj 2013 Tro nu ikke at de er lige frem er lavet til at gå på, så derfor er der noget der hedder en teleskoplæsser og en mandskabskurv, hvis du kigger længere oppe, René!

Men det kommer jo an på, hvor højt man har sit liv kært:)

• #24   12. maj 2013 tja men tror sku det kan blive svært og nå med den mandskabs kurv og en teleskoblæsser

• #25   12. maj 2013 En af vores tanke er også lavet sådan at den er snøret hele vejen ned, så man ikke bare kan stå på jorden og trække i en snor...

• #26   12. maj 2013 hos mester lejede vi en lift havde sele på og ilt og det var krav fra mesters side han ville ikke til begravelse ved unge mennesker så hellere bruge penge på ordenlingt udstyr

• #27   13. maj 2013 dont do it, gylles flyde massefylde er stikmodsat af vand/saltvand, du synker og du kommer ikke op igen.

Kommentér på:
Gå på gylletanke?

Annonce