1.650 visninger
|
Oprettet:
omlægning af hestefold {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en hestefold der trænger til at blive lagt om.Jeg har lige brug
for lidt hjælp ang. bedste tidspunkt for dette.
Den skal først have en gang raund-up , - hvor sent på året kan det anvendes?
Kan man evt. nå og sprøjte om foråret? ,- og så græs som udlæg i byg efterfølgende?
Vh. mini-farmer
okt 2011
Følger: 13 Følgere: 24 Traktorer: 6 Emner: 38 Svar: 853
jan 2012
Følger: 35 Følgere: 88 Traktorer: 10 Emner: 14 Svar: 208
Jeg lagde Horsemax sletgræs ud i renbestand i efteråret i gammel græsjord der var sprøjtet ned med 4 l. Roundup + 4 liter Cabam/amoniumsulfat/teamup etc etc.
Pløjet, og planeret to gange med en tromle med crossboard. Den har givet to gode slet indtil videre, men selvfølgelig med hjælp til at holde den ren før den lukker helt til og selv kan kvæle ukrudt med Starane, og godt med gødning
Jeg vil vurdere at man kunne have lukket heste ud på den slut i Maj
mvh. Max
omlægning af hestefold