{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.763 visninger | Oprettet:

case ih magnun vs fendt {{forumTopicSubject}}

jeg har set på et par traktorer til gylle og bigballepresser det er en fendt 926 kantet model og case ih 7250 hvad vil i men der er mest økonomisk med brændstof forbrug reservedele osv. har ikke selv den store erfaring med de to mærker men hører gerne fra folk med godt kendskab


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  case ih magnun vs fendt
  • #1   24. dec 2013 Jeg har ikke selv kørt med en 926, men min bror har tidligere haft den som fast traktor på maskinstation og siger det er en rigtig behagelig maskine at køre med, også længe af gangen. Dog kørte han kun fra med den med Fliegl ASW 268 i græs og majs. Jeg vil tro at den er noget dyere i reservedele da den (efter min overbevisning) ikke er så udbredt som 7250

    Case IH 7250 er en rigtig solid maskine som kan holde til klø og køre mange timer. Den maskinstation den gamle bruger, har en 7250 som fast står foran deres AP vogn (2-akslet, er ikke sikker på m³), som kører både med slanger og 8m sortjordsnedfælder. Jeg mener at have fået at vide at den har rundet de 15000 timer uden brok. Jeg har selv kørt en smule med en 7230 med større liftophængt Kverneland plov og jeg syntes ret godt om den, da man virkelig føler man har kontrol over alt mekanik hele tiden. Den er ikke så ny og moderne som en 926, men stadig nok til at man ikke bliver træt af at køre med den da den stadig har vendegear og powershift. Jeg vil tro at den er billigere end en 926 i stumper da 72xx-serien er mere udbredt end den tidlige Fendt 9xx serie. I hvert fald omkring hvor jeg bor.

    Hvis den endelige konklusion ender med hvor tørstige de er, så tror jeg Fendt'en ville være det rigtige valg. Selvom jeg mest er til rød, så bliver det vidst en grøn sej her smiley

    Håber det var til hjælp med valget, selvom det ikke er erfarings-input jeg kan dele voldsomt ud af.


  • #2   24. dec 2013 Er der ikke noget med at man skal alle 30. powergear ned i sådan en svend for at få den i bakgear?? Har aldrig kørt en 7250, syntes bare jeg har hørt det et sted. smiley

    Dertil, så er hele den gamle 9'er serie stort set ens? Om det så er en 918 eller en 930, motoren er den samme MAN. Og der kører rigtigt mange af de gamle Fendt'er, og de er selvfølgelig til at få reservedele til. Jeg syntes det er mere og mere sjældent man ser nogle af de gamle Magnum'er, men det er måske bare mit område. smiley

    Ellers vil jeg også sige, at med Vario & TMS for du nok den mest økonomiske traktor af de 2., over hele linjen, om du så kører med gyllevogn, plov eller skal ned til bageren. Og så vil jeg da sige, at det er en traktor der er fornøjelse i at kører, du har det hele i kørehåndtaget, så når man har lært at kører med det så er det bare fremad! smiley


  • #3   24. dec 2013 Han skriver at det er en kastede model 926, den med deres første vario gearkasse uden tms og knapper i håndtaget. Har selv kørt i begge og syntes 926eren er den mest komfortable og køre i, men 90 % af dem du finder i dag er gennem banket og har taget deres del af arbejdet, syntes du skulle kigge på de lidt nyere magnumer da de koster det samme en slidt 926 men har mere fremtid i sig, drømte selv om en 926 engang med droppede det da de ikke er til og finde i ordentlig stand længere. Men kig på de penge du har og gøre med og så se hvad du kan få for de penge, 926er er helt sikker en god traktor, men også den dyreste løsning da de er dyre i indkøb, og de har gået så meget så de begynder og blive dyre i vedligeholdelse

  • #4   24. dec 2013 En kantet Fendt kan da være mange ting, så skulle han måske skrive årgang på eller vise et billed. smiley Men isåfald det er en af de helt gamle, så havde jeg måske nok også kigget på andre græsgange end lige den. smiley

  • #5   24. dec 2013 Hej, jeg har også kigget meget på de gamle 900 serier, jeg har fået er vide at de ikke er til at slå ihjel. Har set denne det er godt nok en 924, men det er vel samme motor som i en 926, så det er vel bare et spørgsmål om hvor mange heste man vil give den:) http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=70656eea-96c6-49d7-93d7-f7f2d81d745a

  • #6   24. dec 2013 http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=1c18b9cf-59b7-4902-b5b3-0f938598b109 der er jo også denne her serie, og denne her fendt som også har ny vario, som jo nok er det svageste punkt:)

  • #7   25. dec 2013 Fendten er testet til 50-52 liter i timen maks, magnumen til 2-3 liter mindre, alt efter hvad arbejde det er. Der kan fås magnumer med en genvej fra ca. 7 gear til bak. Ved ikke om det kan laves på nogen der ikke har.

  • #9   25. dec 2013 Afhængelig af hvad du skal bruge den til og hvor meget den skal køre, så vul jeg mene det er lidt risikabelt og købe en traktor med så mange timer, kender nogle der har 926 og 930 af nyere model, de begynder og klage sig og koste penge og holde købende, men hvis den kun skal køre nogle 100 timer om året kan det gå, men så findes der billigere og bedre traktor, så med mindre du er fendt mand, og næsten kun vil have fandt, så vil det mest økonomiske være og købe en anden traktor, og hvis du ser på hvad du kan få for de penge du skal bruge på en fest, så vil du kunne få en traktor med mindre timer, og mere opdateret. Men det mening, fendt kører rigtig godt, bortset fra støj i kabinen, men prisen er skruet alt for højt op

  • #10   25. dec 2013 Jeg vil også mene at prisen er væsentligt meget høj på den, alder og timer taget i betragtning. Vil du have en god slæber til gyllevogn og lign., så havde jeg ledt efter en fin 8x20 serie JD. Powershift eller Vario, så syntes jeg begge dele virker godt, og de skulle være lidt mere holdbare i akslerne og gearkassen end de nyere! smiley

  • #11   25. dec 2013 ja men jeg synes priserne på nyere fendter er høj jeg er ikke fendt mand men jeg ser ofte fendt foran gyllevogne og andre tunge maskiner

  • #12   25. dec 2013 Vil mene andre mærker kan slæbe tungt grej lige så godt som en Fendt, hvis ikke bedre. Fendt har en forholdsvis kort akselafstand på nogle modeller, og de er ofte også lidt lettere og med bredere dækmontering hvilket i nogle arbejdsopgaver er dårligt. smiley Man vil eks. gerne have en lidt tungere traktor med dæk der virkelig kan bide i bunden til nogle opgaver, og det omvendte til andre. smiley

  • #13   26. dec 2013 Jd 8020 går da lige så meget i stykker som 8030 og så sluger de alt for meget diesel.

  • #14   26. dec 2013 Ps. En fendt 930 er ikke altid samme traktor. De skiftede til deutz motor i 2006.

  • #15   26. dec 2013 ville til hver en tid vælge en 926 hvis du skal køre mange timer og det vil du jo komme til hvis det bliver en gylle traktor man kan bare køre lidt flere timer når der er vario og lidt højerekomfort og tror ikke du skal være bange for at den går i stykker de går ret mange timer de gamle modeller hvis man bare husker og skifte olie engang imellem og så tror jeg også at fendten har lidt støre dæk og lidt støre frihøjde. men du kunne jo finde nogen som havde de pågældende traktorer og så komme ud og prøve dem

  • #16   26. dec 2013 Så høj er kørekomforten i en fendt hellere ikke, Jov de nyere som 936 og dem som er kommet på markedet de sidste par år, men de gamle modeller larmer meget inden i, og er ikke særlig rar og side i, i mange timer, så med de penge han har til og ligge i en 926 så kunne han få en nogle bedre magnum, nh eller John deere, eller for den sags skyld en mf, fendten vil være den dyreste løsning når det er så gammel en traktor

  • #17   26. dec 2013 Christian, det er ikke hvad jeg har hørt om 20'erne. Når nogle godser går fra splinter nye 8360R tilbage til gamle 8520'ere, fordi de nye kostede mellem 150-300.000 i reperationer det første år, så må der måske være noget om snakken. smiley

    Desuden er vores 930 fra 2007 og med MAN motor. smiley


  • #18   26. dec 2013 Så det jo nok en 930 produceret i 2006 solgt i 2007. Min pointe var bare at Fendt traktorer ikke er ens, bare fordi det er samme model. Altså skal man have en john deere der går i stykker, så ville jeg da vælge 8530 da den er stærkere i motoren, at den så har en lorte gearkasse er så et andet problem. Jeg ved ikke om de nye traktorer går meget i stykker, men det kan vel ikke komme bag på nogen hvis de gør.

  • #19   26. dec 2013 Har hørt om en bagaksel der røg efter 350 timer på en 8360R og lign. smiley På det gamle job røg der en motor på den ene 8530 efter under 1000 timer, den fik så en ny motor på garantien. Siden da har der vidst heller ikke været noget. smiley

    Men nej, du har ret i at bare fordi de har samme nummer er Fendt måske ikke ens. Men den lidt ældre firkantede serie 9 serie, som den vi bla. har er så vidt jeg ved ens. Kom der ikke først Deutz motorer i da modellerne blev mere buet, detaljet og med chrome som en 936?? smiley

    Om en 8520 har en mindre holdbar motor end en 8530 skal jeg ikke kunne sige, men jeg har indtil videre ikke hørt noget decideret dårligt om dem problem mæssigt. Idag kan alt jo gå istykker, om det så er grønt, blåt eller rødt. smiley


  • #20   26. dec 2013 ja det er helt rigtigt at der ville være mange andre mærker somme ville være og foretrække i stedet


  • #21   26. dec 2013 hvad ville i foreslå som muglighed der ca 300 til traktoren

  • #22   26. dec 2013 Til den pris som du nævner er det svært at finde en som har det hele,men et bud kunne være denne:

    http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=ee03a2d8-6d98-4a6a-8c31-90bd839eb46d

    Det er ganske vist ikke den nyeste, med både autostyring, vario osv, men det er en stabil traktor, som du vil kunne få mange timer ud af endnu, og som kan holde til at gå med både gyllevogn og presser. Kører selv med en magen til, til dagligt, og det eneste negative jeg kan sige om den er, at den ikke kan kører 40 med 1500 rpm, men med de krav du stiller får man ikke det hele.

    Andre mærker kan jeg ikke udtale mig om, men hvis jeg skal give et par bud, som ikke har været nævnt, kunne det være:
    Case Magnum MX-serien
    NH TG-serien

    Jeg er sikker på der sidder nogle derude, som har mere forstand på de to jeg nævnte, end mig.


  • #23   26. dec 2013 den skal bare have et godt sæde en ordentlig radio og ikke alt for meget koblings trampen

  • #24   26. dec 2013 En ordentligt radio er noget man kan bygge ind i enhver maskine. smiley Vil ligesom Cakke sige, at det er en rigtig fin sejtrækker til prisen det der! Med det timetal, kan den snildt kører det dobbelte. Har et par kammerater der både kører i en 8100 og en 8410, og de snakker kun godt om dem. smiley

    Men ældre JD syntes jeg altid har haft bedre komfort end andre mærker, og syntes stadig de fører på komforten idag også. smiley


  • #25   26. dec 2013 jeg har kun kendskab med 7010 serien men den er en fin muglighed bestemt

  • #26   27. dec 2013 Men, man skal altid prøve at tage ud og prøve tingene ad inden man laver forhastede beslutninger. smiley Så for man en lidt bedre mave fornemmelse for tingene. Nogle kan jo lide en ting hvor andre kan lide en anden. smiley

    Men kan så fortælle dig, at der er Alpine anlæg i den, så det spiller nok rigtigt godt! smiley Har selv bilen spækket med Alpine og så har den også en god powershift gearkasse. smiley


  • #27   27. dec 2013 jeg vil kikke lidt nærmere på den john Deere er der nogen svagheder på sådan et bæst

  • #28   27. dec 2013 Vi har en JD 8220 på job og den kan nu godt gå i stykker. Nej køb en gammel magnum, komforten er ikke det bedste men den fejler heller aldrig noget. Vi haft mange af dem på stationen og har da et par stykker endnu til gyllerører.

  • #29   27. dec 2013 En 310'er koster alligevel ikke mange knapper: http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=4b0e127c-c9db-4bdd-a97b-9b84a10fd956

    Men selvfølgelig, man kan være heldig og uheldig med alt. En Magnum kan også godt gå istykker. Det kan både en Fendt, en JD og en NH også. Tror ikke man kommer uden om reparationer om man vil det eller ej. smiley

    http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=ce5bd1db-fefc-4ae1-8cc9-e2f3c91674d4
    Nyrenoveret gearkasse og lavt timetal, og så er det en PRO. Dem ser man ikke så tit, og til den pris er der også rigeligt at skrue for hen over tiden. smiley

    Hvis 250 heste er nok, så kunne en Claas også være et godt bud: http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=d7c70268-ac00-4437-842f-644d66d7dd33


  • #30   27. dec 2013 Hvis du skal sidde der mange timer så det enten en magnum Mx serie eller nyere, eller en John deere, med de penge du har til rådighed, de helt gamle magnumer bliver du slidt op af og køre i, de alt for stive og den gearkasse er alt for hård og rykke i, men hold dig fra class, komforten er rigtig god, men de går alt for nemt i stykker

  • #31   27. dec 2013 Jeg havde nok valgt at spørge Lintrup om ikke man kunne få forhandlet et godt sæt nye dæk på den 310'er for lidt små penge. Kabinen i sådan en er da også tæt på enorm, og så plejer de lædersæder at være ret lækre. smiley

  • #32   28. dec 2013 jeg tror der er en del 7250 til salg nede ved xagro hedder det vist er der nogen med kendskab til ham

  • #33   28. dec 2013 Det er E.Holm maskinstation. De solgte det hele til Langelund, på nær det som han har til salg, samt en JD 7810, noget ammoniakudstyr, og vist nok også en kalkspreder. Det er vist sønnen, Kenneth, som kun var interesseret i at køre videre med ammoniaknedfældning, og lidt andet.

  • #34   28. dec 2013 jo jo men er de til og handle med hvis det er

  • #35   28. dec 2013 Hmm, der må jeg nok blive dig svar skyldig. Jeg har kun mødt dem en enkelt gang, så kender dem ikke. Det var nu også mere for at du kender lidt om fortiden af de traktorer, altså at de har kørt som maskinstationstraktor

  • #36   28. dec 2013 (link fjernet)

    Det her kunne også være en mulighed. smiley


  • #37   28. dec 2013 ja den er da pæn og der vel ikke den store forskel på en 7240 og 7250

  • Thor B
    Thor B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #38   28. dec 2013 Syntes bestemt os du skulle kigge på en New holland Ford Genesis Series/Fiat G series, Har en hvor jeg arbejder, den har kørt omtrent 10 tusind timer ingen problemer,har været med den og den er vidst ret billig i reservedele! i den ligger en fuld powershift transmission, med vendegear, dejlig slider! som snildt vil leve op til dine krav.
    feks http://www.maskinbladet.dk/maskiner/detaljer?adGUID=3542c53f-9200-4b87-aab5-61de14961e18


  • #39   29. dec 2013 Hold jer fra G og 8970 modellerne, de er svage i gearkassen.

  • Lehmann
    Lehmann Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #40   30. dec 2013 Hørt Christian, især når de bliver skruet.. Så er gearkassen et svagt led på de gamle 8970'ere og G-serien...

  • Thor B
    Thor B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #41   30. dec 2013 Christian T, hvad er det helt præcist der er svagt? vores er skruet til omtrent 270HK(G170) gearkassen skifter mer blødt og roligt ind både vores TM'er og magnum, efter hvad jeg ved har der aldrig været nogle problemer med gearkassen

  • #42   30. dec 2013 nu skal der ikke skrues eller tunes den skal meget gerne kunne trække gyllevogn og presser uden at der skal laves transmission eller drivlinjer hver anden månd

  • Lehmann
    Lehmann Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #43   31. dec 2013 Vi havde en del problemer med vores i gearkassen efter den blev peppet lidt op... En kalibrering af gearkassen skulle vise sig at være sundt for den... Men helt godt blev det aldrig.. Skiftene er hårde og kontante, men stadigvæk bedre end før den blev kalibreret..

  • #44   2. jan 2014 Men du skal lige tænke på en 7250 skal du ned igennem alle 18 gear for at få den i bakgear. En 7250 drejer også mega ringe og så er den stiv som en gammel hest. smiley

Kommentér på:
case ih magnun vs fendt

Annonce