{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.618 visninger | Oprettet:

Elastiktov {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogen som har erfaring med elastiktov, er det bedre til fritrækning en et almindeligt tov. Har hørt nogen som er rigtig glad for det, men også nogen som ikke er så glad for det. vi plejer bare at bruge en kæde men det er dælme farligt hvis den er for bette. Så tænker noget på et elastik tov. Så kom med jeres erfaring. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elastiktov
  • #1   11. maj 2014 ja hvis der er noget som er farligt, så er det et elastik tov. et alm tov falder død hvis det springer, hvor imod et elastik tov kommer flyvende tilbage

• Per G
    Per G Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #2   11. maj 2014 Enig med Kim.
    Ja, på nogle punkter er et elastiktov måske nok bedre, men et helt almindeligt tov er langt det sikreste.
    Det er ikke så længe siden man kunne læse i avisen at en ældre mand var blevet dræbt pga. et elastiktov. Og det er jo ikke første gang det er sket.

• #3   11. maj 2014 Elastik tovet skal efterses og synes hvis det er helt efter bogen... Det der er farligt, er når folk binder kæde eller tov i elastikken, og den så springer.. Ellers er det da en herregod opfindelse. Husk at tage forholdsregler selvfølgelig.. Har hevet flere op, hvor vi har prøvet med kæde først, skiftet til elastik, og rykket sættet op med det samme...
    Jeg er all-in på elastik..

• #4   12. maj 2014 hvad er det bedste metode til at trække op med? vi brugt på et tidspunkt en lang strop når rendegraver var kørt fast i mosen, ellers så bruger vi et kraftig kæde i forhold hvor meget vi kan trække med smiley
    ps håber det er i orden vi tager den på det her forum smiley

• #5   12. maj 2014 bruger normalt kæde med en springbolt i, men nu er det ikke så tit vi sidder fast smiley men ja elastiktov er en dræber, ligesom Stålwire

• #6   13. maj 2014 Det er helt iorden Søgaard....:)
    okay tak for svarene...
    Til bakkehøj: det er da noget farligt hvis bolten springer er det ikke. smiley

• #7   13. maj 2014 den sidder indkapslet smiley

• #8   13. maj 2014 kan vi ikke få et billede af det system?

• #9   14. maj 2014 vi har et elastik tov, har aldrig selv brugt det, men det bliver brugt til at trække gyllevogne fri, og det kan let krølle en motorhjelm hvis det springer, men sørg for at stramme det ud før i begynder at trække, så undgår man at det springer smiley men er det stort nok, kan det fint tage en gylletrækker ! smiley

• #10   14. maj 2014 Okay det er dælme træls hvis motorhjelmen bliver krøllet sammen. smiley

Vi har en lang grusvej med nogle noget trælse sving, så om vintere trækker vi også lastbiler op. Men kan sådan et elastik tov også bruges til til at trække i lastbiler. smiley

• #11   14. maj 2014 pas, der tror jeg det er bedre med en kæde, da du skal have fast træk i lastbilen hele tiden, med elastiktorvet giver du jo bare et ryk smiley men det skal jeg ikke kloge mig i smiley

• #12   17. maj 2014 Med en kæde eller andet fast materiale, skal du stramme op før du kan trække udstyret frit. Med et elastik tov, kan du have det løs og træde sømmet i bund. Det er langt bedre til at trække fri da det har en langt større overførsel af kinetisk energi. Bare husk at vælge et ton mere end det skal kunne trække smiley

• #13   17. maj 2014 Den kinetiske energi er først gældene når elastiktovet bliver slapt, så længe det bliver strukket ud, er det den potentielle energi der er gældene, dog er et elastiktov ideel, da det kan opbevare en masse kinetisk energi, som det så overfører når den fastkørte maskine begynder at give sig.

• #14   18. maj 2014 Vi bruger for det meste selv et alm. tov (i meget få tilfælde en kæde) men jeg holder på at enten så bruger man et alm. tov eller et elastiktov.... For hvis en kæde springer så kan den nemt gå i gennem førehuset på en traktor, og den vil man sku ikke rammes af..

• #15   22. maj 2014 Ja det er også lidt det jeg tænker, for maskinerne bliver jo støre men ikke de gamle kæder. Men det er bare om det skal være et alm tov eller et elastik tov, jeg ved ikke helt hvad der er bedst. Men tak for svarene smiley

• #16   26. maj 2014 Jeg tænker at hvis man kunne få fat i et godt tyg tov som man bruger i skibsfarten, så tænker jeg næsten at det er lagt det bedste, da det tov ikke kommer flyvende tilbage i hoved på en..

• #17   28. maj 2014 Det vil jeg prøve, om ikke det kan lade sig gøre. smiley

Kommentér på:
Elastiktov

Annonce