{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.920 visninger | Oprettet:

Thomas P
Thomas P
Tilmeldt:
1. jul 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 4

Volvo BM 650 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har været ude og kigge på en Volvo BM 650 (tror ikke det er med turbo), han sagde at han mente den var fra '72.
Jeg tror at det meste var som man kan forvente pris/alder taget i betragtning.
Den skal bruges på mit lille landsted (6 HA jord) til forefaldende arbejde, flytten rundt på wrapballer, måske slå lidt græs. Ikke seriøst hårdt markarbejde.
Der er dog et par ting jeg godt kunne tænke mig lidt holdninger til:
1. Der er en del rust/gennemtæringer i skærmene. Som det ses på billederne, så er den stiver der sidder på udvendig side af bagskærmen nærmest væk (nederste del), og det er tæret igennem til indersiden af skærmen. det er det samme i begge skærme. Så vidt jeg kan se er det ikke en del af chassis, men en stiver der er med til at holde/bære førehuset. Er det alvorligt, og er det til at udbedre (jeg kan ikke svejse selv...)?
Herudover er der gennemtæringer på oversiden af skærmene, men det anser jeg ikke for et alvorligt problem, hvad siger I?
Hvad med det på fronten over forakslen?
2. Dæk. Billederne taler vist for sig selv. Er de til at smide ud, eller kan de holde lidt endnu? Hvad koster et par billige dæk, monteret (ca)?
3. Hydraulik på frontlæsser: Det drypper lidt fra stemplerne til kip af skovl, stempler til løft sveder også lidt (ikke noget dryp så vidt jeg kunne se) Er det hvad man kan forvente? Er det problematisk?
4. Bagtøj: Det sveder lidt fra bagtøjet i højre side (se billede) Er det et problem?
5: Kobling: Koblingen virkede ok under kørsel. I tomgang skifter lyden en smule når man træder koblingen ned/slipper den. Er det problematisk?
6. Andre kommentarer/ting jeg bør vide før evt køb? Prisen ligger omkring 20000,-
Billeder kan ses her (håber det virker smiley )
https://onedrive.live.com/redir?resid=F17D921BBE25E46!1999&authkey=!AGgluzxgVSuH2p8&ithint=folder%2c
Det er en ordentlig smøre, jeg ved det. Håber alligevel I vil hjælpe mig......
Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo BM 650
  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 4
    #1   15. jul 2014 Jeg glemte lige en ting. Den højre arm på liften bagpå mangler den der kugle, der sidder i. Jeg tror godset er slidt så den er faldet ud, kan det laves, eller skal jeg have en ny arm?
    Mvh Thomas


  • #2   15. jul 2014 Har sendt en pb til dig smiley

  • #3   16. jul 2014 Jeg stoler på at Jimmi A har sagt hvad der er nødvendigt at sige. smiley

    Mht. dæk, så har jeg selv lige været igennem møllen med at sætte nye dæk på min Volvo BM 2250'er, valgte dog ikke den billigst mulige løsning, men du vil umiddelbart kunne sætte nyt gummi på for 6000-7000 kr. inkl. montering og nye slanger, hvis du vælger et lavprismærke og diagonal-type dæk. Bemærk dog, at det kan blive et træls bekendtskab, at købe dæk FOR billigt.

    Mvh.


  • #4   17. jul 2014 Jeg glemte måske lige at sige, at de 6000-7000 kr. er for bagdæk! Der skal nok 1500-2000 kr. mere til for at få nye fordæk på også!

    Mvh.


Kommentér på:
Volvo BM 650

Annonce