{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.884 visninger | Oprettet:

Ford 3000 drypper olie, ser mærkeligt ud.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kørte min første længere tur med klipper bagpå i dag. Da jeg sætter traktoren ind kan jeg se den drypper en del olie nedenunder fra noget der ligner en split. Det ser meget mærkeligt ud, er der nogen herinde der har et bud på, hvad det er og om det kan repareres? (Se billede)

[IMG] http://i62.tinypic.com/24diucn.jpg[/IMG]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 3000 drypper olie, ser mærkeligt ud..
  • #1   28. jul 2014 Det er næsten 100% sikkert at det er den pakdåse der sidder i enden af krumtappen. Den skal deles i 2 og kobling og svinghjul skal af.

  • #2   28. jul 2014 Hej,

    Tak for svaret. Jeg har ikke rigtig rodet med traktorer før så jeg er lidt usikker på, hvor stor en operation det er?

    Mvh


  • #3   28. jul 2014 Hvad har du ellers rodet med? Biler? Hvor stor er din erfaring med skruen i mekanik?

    Hvis det er nul og niks, så er det en relativt stor opgave... Ikke som sådan svært, nok nærmere besværligt. Men alt er også relativt...;-)

    Gik den ellers godt med klipperen?

    Mvh.


  • #4   29. jul 2014 Hej Volvo

    Det er nul og niks på nær lidt roden med knallert da jeg var yngre for mange år siden :-).

    Det gik rigtig godt med klipperen, jeg kørte i anden lav og følte ikke på noget tidspunkt at der manglede kraft, heller ikke når jeg kørte op af vores ret skrånende grund. Største problem er at speedometeret ikke virker, så jeg kan ikke se, hvornår jeg rammer 540 omdr/min.


  • #5   29. jul 2014 Lige et tillægsspørgsmål, kan det passe at den split/ståltråd eller hvad der er, som der drypper olie fra på billedet skal sidde helt løst og, hvis ikke kan den ødelægge motoren?

  • #6   29. jul 2014 Dejligt, at det går godt med klipperen! Angående din omdrejningstæller, kan du jo tjekke om kablet er intakt. Det koster nok omkring en 100-kronesseddel at skifte, hvis det skulle være defekt.

    Hvad splitten/ståltråden angår, kan jeg ikke svare dig på om det skal sidde løst eller ej. Dog vil jeg med næsten 100% sikkerhed sige, at den ikke kan skade motoren. Men jeg kan naturligvis tage fejl.

    Mvh.


  • #7   29. jul 2014 Splitten skal sidde løs, det gøre den også på min 8200, og det skader ingenting

  • #8   1. aug 2014 Hej

    Tak for svarene.

    Jeg vil tjekke kablet, fylde ny kølevæske på og så har jeg set man kan få et additiv til olien, som kan blødgøre hårde pakninger. Det er da et forsøg værd. Mht. olie så synes jeg at have læst rundt omkring at 15w40 fungerer fint til en gammel Ford 3000 Diesel, har I andre erfaringer med det?

    Her er link til additiv i tilfælde af at andre skulle være interesserede: http://www.weboil.dk/product.asp?product=34


  • #9   1. aug 2014 Fedt med tilbagemelding! Har ikke noget konkret erfaring med Dexta og 15W40, men en Major Diesel går fint med den... Generelt ville jeg mene en 10W40 eller 15W40 er udemærkede valg.

    Tak for link og held og lykke med "tætningen"! Meld gerne tilbage om det kom til at virke for dig!

    Mvh.


Kommentér på:
Ford 3000 drypper olie, ser mærkeligt ud..

Annonce