{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.068 visninger | Oprettet:

Asbjørn N
Asbjørn N
Tilmeldt:
17. sep 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Køb af Valmet 705 /805 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg overvejer lidt at købe en valmet 705 eller 805, men er der nogle kloge valmet folk som kan svare på et par spørgsmål så siger jeg mange tak..

Er der standard monteret turbo?
Er der 1 koblingsfrit gear på alle?
Hvad betyder modelbetegnelserne GLTX og GLRX ?

Noget specielt man skal se efter / passe på ved såning en traktor inden man evt køber en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Valmet 705 /805
  • #1   31. jul 2014 Det er nogle fine traktorer du kigger på. De er begge monteret med turbo std og begge modeller køre med samme motor. For det meste er der trac trol(30km) eller overdrive(40km) som er koblingsfrit gear. hvis ikke de har det, er der krybegear.

  • #2   31. jul 2014 Tekniske data, 1983-1989:

    http://konedata.net/Traktorit/Valmet705_83.htm

    Tekniske data, 1989-1991:
    http://konedata.net/Traktorit/Valmet705_89.htm

    Mvh.



  • #3   31. jul 2014 Har kørt en del med en 705 WD4 men aldrig en 805, men udover at en 705 kun render knapt 30 km/t så er det umiddelbart en meget stabil traktor som går rigtig timer.

  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   1. aug 2014 Mange tak for svarene. smiley
    Den jeg kigger lidt på har 40 km gearkasse, men desværre kørt 13000 timer, men kører rigtig fint, men er det for farligt at købe den når den har kørt så meget??
    Jeg har selv altid kørt Fiat ( 600 / 640 / 70-90 ) og flere af dem havde kørt mange timer og kørte stadig perfekt, så derfor er jeg ik skræmt helt væk pga timetallet.
    Hvordan er priserne egentlig på reservedele til valmet?


  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #5   1. aug 2014 Den jeg kigger på er en 705 og står til 35.000 plus moms, er det for dyrt?
    Jeg kan desværre ik ligge et link op af den.


  • #6   1. aug 2014 Skulle vel ikke være den her?

    (link fjernet)

    Reservedelspriser i Svenske kroner, tag selv et kig:

    (link fjernet)


  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   1. aug 2014 Volvo Bm:
    Jo det er den, hvad syntes du om pris/ stand ?


  • #8   1. aug 2014 Relativt ok, det kom jo ikke af samlebåndet i går. Er dog personligt altid skeptisk overfor "blankrørsmonteringer". Giver ihvertfald altid anledning til spørgsmålet: Hvor meget er der ellers skruet i den, når tendensen er:

    "Mer' blankrør, "lidt" mer' i æ pump = mer' dejlig sååååååårt (sort) pæl (røg) = det' fandme kvali'!" (Generel holdning fra skræmmende mange på dette forum)

    Dog er Valmet en af de få, hvis ikke den eneste, hvor man i mange år har kunnet skrue nye traktorer op i effekt, under garantien og under visse rammer som Valmet sætter. Og så skal det vist også gøres af Valmet selv. Men det betyder vel alt i alt, at de mener de har et kvalitetsprodukt. Og her er jeg da enig.

    Prisen: plus moms er jo altid en træls størrelse at skulle smide ovenpå prisen, hvis man ikke kan trække den fra. Den ser ud til, gerne at ville have nogle nye fordæk, inden for overskuelige tider, men det er måske bare min personlige smag.

    Hvad alt andet standsmæssigt angår, kan jeg ikke sige noget som helst om det, da jeg jo i sagens natur ikke har set den i virkeligheden, så om den er ledløs alle steder, rasler og skyder olie ud af alle tænkelige åbninger og sprækker, samt først starter når man har tørnet motoren i 30 sekunder, ved jeg ikke noget om. Så det må være din egen vurdering på den konto.

    Mvh.


  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   1. aug 2014 Volvo Bm:
    Mange tak for din vurdering af traktoren.
    Det er skam heller ik fordi jeg foretrækker en traktor med blankt rør på, men syntes bare det er den bedste 705/805 som et tilsalg pt. Og jeg syntes nemlig kun man hører positive ting om valmet sån generelt.
    Har du nogle bedre bud på nogle traktorer der er tilsalg? smiley


  • #10   1. aug 2014 Næh, jeg tror såmænd det er et godt bud på mange fronter:

    1.) Det er en Valmet
    2.) Den er relativt stærk
    3.) Moderne traktor for sin tid

    Når man kigger på mange f.eks. Volvo BM T700 i ringere stand, der går for højere priser med samme timetal, så tror jeg ikke der som sådan er noget problem i den. Hvis den starter, lyder sund, alt virker og ikke smider olie ud... Så er det nok ok. Hvis du har mulighed for at prøve den i arbejde er det helt perfekt. Ellers som sagt, det er op til din vurdering, hvad den tekniske stand er.

    Har sendt dig en PB med et link til en anden traktor... Kom lige i tanke om, at jeg så den her den anden dag...

    Mvh.



  • #11   1. aug 2014 Det er ikke usædvanligt at man hører om Valmet traktorer i 05 serien som har rundet 20000 timer og stadig kører ufortrødent. De motorer hører absolut til noget af det bedste der er lavet. Det eneste problem man af og til hører om er, at o-ringene rundt om foringerne bliver stive og der derfor løber kølervand i motorolien. Det er ikke noget der koster mange basseører i materialer at lave, men der går selvfølgelig en del tid i det, når stempler og foringer skal ud.

    Jeg vil også mene at forholdet mellem stand og pris umiddelbart ser fornuftigt ud ved den du har fundet der.


  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   5. aug 2014 Ole B : tak for din vurdering og mening om den Valmet som jeg har kigget lidt på, ved du om der er nogle specielt svage punkter på sån en Valmet 705 man skal tjekke/ se efter hvis jeg kører ud og ser på den??
    Du ved vel ik hvor der står nogle lign traktorer tilslag? smiley
    Mvh " Bjønni" smiley


  • #13   6. aug 2014 Nå det er dig Bjønni, det havde jeg ikke lige luret smiley

    Du skal lige tjekke at den går nogenlunde nemt i gearskiftet. Lav/høj/bak er ikke synkroniseret, men de kan godt blive lidt "slaskede" sådan at det er svært at finde det rigtige gear.

    Vi har lige fået en rigtig velholdt 705 4wd ind, med 8500 timer på klokken, men det er også en lidt anden pris. Vi har også en rimelig Volvo 700 til omkring de 35000


  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #14   6. aug 2014 Jo jo det er skam mig Ole. smiley
    Jeg vil kun have en 2 wd, fordi den er mere handy til at vende hø og såning og jeg har ik behov for 4 wd, og min muldvarpe siger at jeg ik skal over de 30-35.000 kr smiley
    Du har vel ik en køber på hånden til min Fiat 600?? smiley


  • #15   8. aug 2014 Prøv ham der MG Biler i Mosbjerg, han gør en del i at købe de små gamle Fiat til Eksport smiley

  • Asbjørn N
    Asbjørn N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #16   8. aug 2014 Jeg har snakket med Morten i Mosbjerg, men syntes det er lige lidt nok han vil give for min Fiat, og nu er den Valmet jeg havde kigge på os solgt..
    Så tror lige jeg tager det lidt roligt og ser tiden an og holder øje med markedet. smiley


Kommentér på:
Køb af Valmet 705 /805

Annonce