{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
18. sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Forskell på traktorer {{forumTopicSubject}}

Hej traktor nørder smiley
Jeg kigger efter en traktor som skal kunne drive 30 ha jord. Den skal kunne trække en 4 furet vendeplov. Jeg er ude efter en traktor til nogle "billige" penge, men alligevel en traktor som er god kvalitet, ikke for mange timer og heller ikke alt for gammel. Er der nogle her inde, som ved hvad for en traktor eller mærke jeg skal bruge og kigge efter.
Håber der er nogle som kan hjælpe mig - på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskell på traktorer
  • #1   19. sep 2014 Ku godt gå hen og blive et spændende emne det her smiley

  • #2   19. sep 2014 en ikke NH mand men unde på mit arbejde har vi en NH 8360 mener jeg den har med lige omkring de 120 hk. det går fint med en frie furet plov det er så og så sand jord det passer fint men den letter med snuden når den køre med vores frie meter Dalbo tallerkenhare

  • #3   19. sep 2014 Ja, jeg tror sku lige jeg "abonnerer" på tråden... Så er det bare at læne sig tilbage og nyde showet! "Skål" i popcorn, Jimmi! smiley smiley

    PS: Noget om hvad der ligger i "billige penge", "få timer" og "ikke alt for gammel" ville måske være et godt sted at starte, for at sætte et pejlemærke for niveauet! smiley

    Men ignorer gerne at jeg har sagt det... Så bliver det hele MEGET sjovere! smiley

    Mvh.


  • #4   19. sep 2014 Det er nu ikke så svært uden at der går mærkehysteri i det... Hvis man kigger på brugt marked så vil MF og NH nok være der hvor der er de fleste muligheder til fornuftige penge..

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   19. sep 2014 Har kigget meget på Case og John deere? De ligger i et prisleje på 100.000-180.000kr
    Hvor mange timer kan en traktor gå før den begynder at komme med "problemer". Ved godt der er forskel på mærke og model smiley


  • #6   19. sep 2014 New holland 8360 som Rasmus A siger. Den går med 140 hestekræfter. Vi har aldrig oplevet fejl med vores, udover der et par gange har været et problem i gearkassen med powershiften. Ikke noget dyrt eller besværligt problem. Den har ikke de problemer som de ældre New holland traktorer ofte har, de får ofte problemer med computersystemet. Vores 8360'er trækker en 4 furet vendeplov, og det går jævnt godt uden problemer, OGSÅ i ler smiley

  • #7   19. sep 2014 En Zetor er umiddelbart en billig og driftsikker traktor, som ikke koster alverden smiley

  • #8   19. sep 2014 Køb en valmet. ....
    En 8550 eller en 8350...
    Alt er mekanisk, de går aldrig i stykker, de er til at finde ud ad for selv små børn, komfortabel og sidde i, de har heste hjemme...
    Har selv kørt station med både 83-85-87-8950, de blev kørt meget hårdt -hostrup maskinstation- men behandlet ordentlig, så er de en trofast følgesvend.
    Solgte 8750 ved 14.xxx timer, og de andre nærmer sig snart de 10.000.. Den ene blev lukket op i vendegear, fordi afløser en mente det var nemmere at bremse ved at sætte den i bak...
    Den gamle har selv en 8950... Kører med 5 fuget kværn land, og 1700 kg jordpakker hjemmelavet som en drøm...


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   20. sep 2014 Har nu aldrig været fan af hverken new Holland eller valmet. Har kigget en del på case og John deere er der nogle af disse mærker som kan bruges hehe smiley jeg undskylder smiley

  • #10   20. sep 2014 Du skal ikke undskylde...
    At du er til John deere er ikke noget du selv kan gøre for...
    Adskillige studier, og undersøgelser viser faktisk, at det er en fejl nogen er født med...
    Noget der desværre ikke findes en kur imod....
    Beklager......
    smiley


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #11   20. sep 2014 Du har helt ret, jeg undskylder ikke overfor jeg er til de mærke - men derimod over at jeg ikke har fået skrevet hvilke mærke jeg er interesseret i at købe hehe smiley

  • #12   20. sep 2014 Er selv på udkig efter en JD, syntes bare mange af dem har gået lidt mange timer, i forhold til prisen
    .. Mener nu ikke det er medfødt( det med de grøn/gule), da jeg blev født på en Deutz traktor, og nu er lidt fanatisk med JD.. smiley
    Hvor mange timer en traktor kan gå, er nok mere hvordan de er blevet behandlet, end hvad mærke det er ..


  • #13   20. sep 2014 Case og John deere er nok de værste mærker til dit forbrug. Valmet 80'er serie eller New Holland 80'er serie. Så kører du

  • #14   22. sep 2014 lad vær med at købe noget der er for nyt med en masse koblingsfrie gear. Til at drive 30 ha er det da lidt vildt hvis du vil ofre op imod 200kg på en traktor tænker jeg. Traktorer som JD 3650 og ih 1256 er gammel mekanik som sjældent går i stykker og billigt og nemt at lave når det gør. Hvis det var mig ville jeg nok sætte barren lidt lavere, men det kommer selvfølgelig an på hvor godt ved muffen man er smiley


  • #15   22. sep 2014 Køb en Claas xerion 5000(den nye version) til et par millioner, og spænd den bette 4 fure plov bagefter. Nu du er i gang kunne du jo også købe en Samson sg2 35, og en Väderstad Spirit 8 m. Se det kunne være sjov.(der er en hvis ironi i sætningen) Spøj til side. Find en JD 3650 ellerr noget i den stil. Den ville være god til det, og så vil du have en god traktor i mange år (hvis ellers den er passet ordenligt på, og du også gør det)

  • #17   23. sep 2014 Er enig i, at en ældre velholdt traktor umiddelbart er det mest oplagte til behovet. Hvis man er lige så velbeslået som Joakim von And, er der da meget der kunne være sjovere.

    Men når det så er sagt, hvorfor så ikke købe en ordentlig traktor i stedet for John Deere? F.eks. en Valmet 905'er... smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Mvh.


  • #19   23. sep 2014 New Holland...? Det er jo bare camouflage for FORD = Fejl Og Reparationer Dagligt!

    smiley

    Mvh.


  • #21   23. sep 2014 Ja haha volvo bm..... John deere. Se det er en rigtig traktor smiley


  • #22   23. sep 2014 http://www.traktorgalleri.dk/marked/traktorer/6617-5140-maxxum Den her evt? og så find et par fornuftige forhjul til den, så er du da vidst fint kørende til 30 ha. smiley

  • #23   24. sep 2014 det er nok ikke en dårlig ide med den case

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #24   27. sep 2014 Ville denne være en god mulighed ?? Eller er jeg helt på vildspor hehe

    profilbillede
  • #25   18. okt 2014 Altså jeg ville nok syntes det var en meget god ide. Den ser meget velholdt ud

  • #26   18. okt 2014 Ja, helt sikkert....
    Hvis du vil ha mængde rabat på diesel.... smiley
    La vær og køb en rensdyr.....


  • #27   19. okt 2014 Hvis jeg var dig ville jeg nok købe den. Så har du en trofast traktor de næste mange år hvis du behandler den ordenligt

  • #28   19. okt 2014 "...hvis du behandler den ordenligt"

    Ja, der er fantastisk meget udstyr der holder utroligt godt, hvis det bliver behandlet ordentligt.

    That is not rocket science... Du skulle tage og få noget ilt til hjernen, hvis du ellers kan få hovedet op over kanten på den dybe plovfure... smiley

    (Den sidste bad du selv om...;-))

    Mvh.


  • #29   19. okt 2014 Har du prøvet at køre med sådan en lokum?
    Den sluger fandme mer end man kan hælde på den, har da kørt med de fleste traktorer efterhånden, i fritid, såvel som station...
    Selvfølgelig skal alt behandles ordentlig..
    Ting går som de bliver behandlet.. Ku mærke i min læretid, hos mekaniker, når der blev handlet gårde i omegnen, og der kom nye ejer på maskiner...
    Manden bestemmer selv hvad han vil ha, men noget i omegnen af en fin case, eller MF var nok at vælge for manden her..
    Uden at fornærme mit "eget" mærke, volvo folk er vel af en speciel, og selvstændig race efterhånden...
    Så gi manden nogle gode svar, når manden nu spørger i et forum han har tiltro til, at få gode svar fra...
    Har givet mit bud med en 83-8550, men ikke det manden søgte..
    La vær og prak manden en sur John deere lokum på, fordi man syntes den er fed...




  • #30   19. okt 2014 Siger heller ikke den er fed. Jeg regnede bare med at det var fordi at han godt kunne lide john deere og det var det han helst ville have siden det lige var det han havde fundet. Det må i undskylde folkens. Volvo BM. Jeg er godt klar over at jeg selv bad om den sidste smiley Jeg har ingen kommentare til det.... Og ja det meste udstyr holder godt hvis man passer på det.

  • #31   19. okt 2014 Mit indlæg skulle læses med godt humør smiley
    Der skal være plads til de forskellige meninger smiley


  • #32   19. okt 2014 Jimmi A: Kunne godt mærke lidt ironi i det smiley


  • #33   19. okt 2014 Og ja selvfølgelig skal der være plads til alles meninger. Det ville jo være kedeligt hvis alle mente det samme! smiley

Kommentér på:
Forskell på traktorer

Annonce