{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.200 visninger | Oprettet:

Sonny N
Sonny N
Tilmeldt:
1. nov 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

FORD 4000 skød fra luftfiler.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige et lille spørgsmål ang. en FORD 4000.
Denne døjer med at starte, så min kammerat gav den noget dieselstart i indsugningen. Den gav så et knald i ud af indsugningen, og der kom lidt olie ud af det. Det er oliebadsfilter, skal det lige siges.
Hvad skete der lige der og er det noget alvorligt?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORD 4000 skød fra luftfiler..
  • #1   6. feb 2012 Det fordi du gav den noget brand bart væske i filteret

  • Sonny N
    Sonny N Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   6. feb 2012 Ja det er jeg klar over, men kan den tage skade af det?
    Hvis ja, hvad tager helt præcist skade af dieselstart?


  • #3   6. feb 2012 hvis du spørger mig så er diesel start kun til yderst nødstilfælde. du kan gøre din motor afhængig af det hvis den bliver startet for tit med det. det vil sige at den begynder at blive svær at starte hvis du ikke bruger det.

    tag og få tjekket din forvarmer. gløderør, relæ, ledning osv. hvis bar en af dem ikke virker ordenligt så kan den ment være svær at starte. nu ved jeg ikke hvordan de sider på sådan en ford, men hvis du kan komme til at tage dem ud uden at skille det hele ad så kan du ligge prøve og sætte direkte strøm til dem for at se hvad de gør.


  • #4   7. feb 2012 der er da ik gløderør i en ford 4000

  • #5   7. feb 2012 På en 4000 er der i indsugningsmanifoldet monteret et forvarmersystem med et gløderør, med tilførsel af dieselolie. Dette brændstof opvarmes kraftigt, og trækkes ind i cylindrene med indsugningsluften. Forvarmersystemet aktiveres ved at dreje startnøglen mod venstre (modsat). Hvis man samtidig giver den startgas (æter), eksploderer dette i indsugningsmanifoldet, og slår derved tilbage i filtret. Der kan opstå en meget farlig situatikon, og bør KUN anvendes uden at aktivere gløderøret.
    Jeg mener ikke at motoren tager egentlig skade, men alt kan jo ske....
    Hilsen Ole


  • Sonny N
    Sonny N Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   7. feb 2012 Takker for hjælpen!

  • #7   7. feb 2012 og nej en motor bliver ikke afhængelig af æter, æfhængelig kan kun levende væsener blive..

    tit og oftest så er den motor der skal have æter, slidt, og bliver kun mere slidt... derfor oplever man den bliver "afhængelig" af det.


  • Magnus C
    Magnus C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 21
    #8   8. feb 2012 Jeg giver jonas H ret - En motor kan godt blive ¨afhængig¨ af diesel start / æter .... det skal kun bruges i yderst nøds tilfælde.... tjek diverse forbindelser til gløderør/plade .

  • #9   8. feb 2012 og nej, æter slider en hel del på motoren.. derfor den bliver "afhængelig" men det skyldes slid

  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   8. feb 2012 en motor kan ikke blive afhængig af æter.


Kommentér på:
FORD 4000 skød fra luftfiler..

Annonce