{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Gratis bilguides
bilnyheder.dk tilbyder dig lige nu en række fordelagtige bilguides. Du kan eksempelvis lære hvordan du kan køre mere grønt, tips til når du har børn i bilen og hvad du skal have styr på, i forhold til et bilkøb.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel uden plader?
  • #1   9. apr 2012 Det kommer helt an på hvad punkt A & B er... Er det fra bolig til daglig brugsen eks., så hedder det Røde nummerplader på med forsikring. Men det kan ikke koste meget pr. år for sådan en bette... smiley

  • #2   9. apr 2012 Hvis den er indregistreret i forvejen kan du få plader )på(uden styrtbøgle) men hvis det er nogle år siden der har været plader på den skal du have bøgle på. Med mindre den skal køre som veteran kan den blive indregistreret uden bøgle men så må den ikke udføre arbejdsopgaver.

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   9. apr 2012 Okay Jesper.
    Nu er det ikke til brugsen, men mere fra privat bolig til privat bolig smiley
    Er der forskel i det?
    Jeg tænker også en forsikring ikke ville være så dyr, men var nu rart at kende reglerne.
    Jeg hentede i dag en fræser tre km væk og tænkte hele vejen, hvad der kunne ske hvis jeg blev stoppet.


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   9. apr 2012 Casper, den har helt sikkert ikke været på plader i mange mange år

  • #5   9. apr 2012 traktor uden plader må køre fra hjem til arbejdsplads medbringende redskaber nødvendige for traktorens arbejde, for eksempel: hivs jeg skal i skoven for at lave brænde må jeg have min rundsav og brændekløver med da disse drives af traktoren, kædesav brænde og lignede er IKKE tilladt da de ikke har noget med traktoren arbejde at gøre

    mener faktisk at du uanset hvad skal have en ansvarsforsikring på den, men der kan man få en universal maskinforsikring der gælder alle dine uinregistrede traktorer (hivs du har flere)

    lyse blinke og bremse er ikke nok, traktoren skal være i 100% lovmæssig stand, og møder man en emsig Bent betjent giver færdselsloven mulighed for op til 5000 i bøde pr ting der ikke er i orden på din ikke synede traktor, for eksempel må du ikke køre med pto aksel monteret, og udtaget på traktoren skal være dækket med en hætte (ikke bare beskyttelsesskærmen) er disse 2 ting ikke i orden er de første 10k teoretisk væk, heldigvis er de ikke så firkantede ude i det virkelige liv smiley


  • #6   9. apr 2012 hvis det er en havefræser er det forbudt, hvis du har købt en traktorfræser og bare skal have den hjem er det forbudt, men hvis du er undervejs hjem med en traktorfræser for at benytte den hjemme med det samme er det i orden

  • #7   9. apr 2012 Er ret sikker på et en traktor uden plader på ikke må kører med vogn efter, men kun lift ophængt redskaber

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   9. apr 2012 Mike, tak for svaret.
    Jeg vil jo gerne gøre det rigtige:)
    Det var en traktorfræser til brug i haven med det samme.

    Tror jeg skal se efter en ansvars forsikring, tænker det er ligesom man skal have knallertforsikring.


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   9. apr 2012 Okay Thomas, så ingen vogn, kun redskab. smiley det var da snart mange regler nu..

  • #10   9. apr 2012 der står ikke noget om liftophængte redskaber, men hvornår er en vogn nødvendig for traktorens arbejde? hjemtransport af varer er ikke nødvendig at bruge traktoren til, men du må godt have vognen med til smed/mekanikker hvis den er i stykker for så er traktorens arbejde at køre vognen til rep og dertil er den nødvendig

  • #11   9. apr 2012 Er det fra privat til privat bolig er det jo ikke noget landbrugs erhverv inde over. Så jeg er ret sikker på at der skal røde plader på.

    Det med traktore uden plader gælder jo kun fra egen gård til egen mark, eller til værksted. Og snerydning. smiley


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   9. apr 2012 Hehe, sjove regler, det virker som om man skal finde den rigtige måde at vende og dreje dem på, hvis man bliver stoppet.

  • #13   9. apr 2012 Bor du i hus eller er det noget nedlagt ejendom ???

  • #14   9. apr 2012 Jesper M: kan ikke se noget med landbrug

    Uindregistrerede traktorer
    Er en traktor ikke-godkendt og ikke-registreret er den ikke udstyret med nummerplade.
    Traktoren må gerne benyttes på færdselslovens område. En betingelse for at benytte en traktor uden nummerplader er, at den overvejende anvendes uden for vejene som træk- eller drivkraft for arbejdsredskaber. Hvis dette kan overholdes kan den anvendes af maskinstationer. Men i praksis skal maskinstationer altid registrere deres traktorer.
    Traktoren må køre til og fra arbejdssted eller reparatør med arbejdsredskaber, der ved deres anvendelse trækkes eller drives af selv samme traktor. Kører traktoren med påhængsvogn skal denne enten være ulæsset eller læsset med redskaber der skal bruges til traktorens funktion. Det vil altså sige at en uregistreret traktor aldrig må køre med produkter, med undtagelse af materialer som skal anvendes sammen med brugen af redskabet.
    Med andre ord skal kørslen have et arbejdsformål og ikke et transportformål.
    Som arbejdsformål kan nævnes:
    Kørsel med gyllespreder læsset med gylle, når formålet er gylleudbringning
    Kørsel med vand og kemikalier i marksprøjten, når formålet er at sprøjte
    Snerydning med kost eller sneplov men ikke bortkørsel af sne
    Græsslåning
    Som transportformål kan nævnes:
    Transport af husdyrgødning til markstak
    Kørsel med vandvogn med henblik på optankning af anden traktor med sprøjte

    Den uregistrerede traktor skal altså anvendes til både transport og arbejdsfunktionen.
    For reglerne om egen- og persontransport, gælder de samme regler som for den godkendte traktor.
    For ikke-godkendte og ikke-registrerede traktorer, er der ikke fastsat særlig regler om ejerforhold.


  • #15   9. apr 2012 90% af de arbejdsopgaver er landbrugs/erhverv releteret. Men ja, der står ikke ordret at det skal være i et erhverv. Men der står heller ikke at den må bruges privat? Så er det nok alt efter hvordan man tolker loven går jeg ud fra... smiley

  • #16   10. apr 2012 Altså så længe det er hængt op i liften så skal du bare have en ansvars forsikring.
    Og så må du køre fra Skagen til København med en plov og plove en vens have.
    Det behøver ikke at være dit eget jord du skal ud til, bare så længe at det skal bruges i haven/marken.


  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   10. apr 2012 Søren, det er hus og ikke tidligere landbrug..

  • Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   10. apr 2012 Hmm, Mike, det du skriver giver mening for mig..
    Jeg overvejer at kontakte forsikringen for en evt ansvarsforsikring.

    Tak alle for svar og gode kommentarer.. smiley


Kommentér på:
Kørsel uden plader?

Annonce