{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.164 visninger | Oprettet:

Olie og hydaulikfiltre til Stiga Park {{forumTopicSubject}}

Hej!

Er der nogen som ved om der findes uoriginale filtre til Stiga Park? Jeg synes det er uhørt dyrt at købe de originale og stort set umuligt at finde alternativer. Sidder Stiga virkelig så tungt på dét marked???

Mvh Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie og hydaulikfiltre til Stiga Park
  • #1   21. mar 2018 Altså nu har stiga jo ikke egne motorer, så hvis du slår motornummer op kan du finde delene på den måde smiley

• #2   21. mar 2018 Altså, jeg synes jeg har forsøgt alt...og det virker som om at Stiga sidder på produktionen af filtre til de Hatz Diesel motorer som sidder på deres havetraktorer.
    Men hvis du har et godt bud på hvor jeg kan slå motornummer op, hører jeg det gerne...Men alle forhandlere jeg har forhørt mig hos sælger kun originalt Stiga til Hatz.
    Jeg har det bare rigtig svært ved at investere 500kr i noget som i virkeligheden bare er et ordinært oliefilter.

• #3   22. mar 2018 Hvad er motor typen/koden på den?

Og filterets varenummer hos stiga?

Det skulle undre rigtigt meget hvis ikke det kan omsættes til noget andet.
    Motoren/filteret er helt sikkert ikke mønster beskyttet i den retning.

• #4   22. mar 2018 Filterkoden på det originale er 1139-1186-01

Jeg har fundet det i US til 255kr + 155 i porto.
    Kan godt finde det i dk til ca 400kr som det billigste hos Lyngby Teknik. Det er bare en vanvittig pris for noget som er lavet af pap og blik.
    Det store motorfilter har jeg fundet fra Mann til 150kr. Det kan jeg leve med....

• #5   22. mar 2018 Kan se det er en filter indsat, korrekt?

Problemet er nok at den hydrostat ikke bruges sådan i stor stil.
    Og derfor er der ikke noget eftermarked for filteret.

Der udover er det et sugefilter så spørgsmålet er om det er nødvendig om skifte hvis det ellers ser rent ud.

• #6   22. mar 2018 Ja du har nok ret. Jeg tænker ikke at kaste mig ud i forsøg med at rense det....jeg ved faktisk heller ikke hvor længe det har siddet i maskinen og har derfor lyst til at give den en "frisk" hele vejen rundt.

Og det er nok rigtigt at det nok er begrænset hvor meget filtret har været udsat for... men hellere skifte en gang for meget.

Har haft gang i afskillelse af orbitrol og skifter derfor til frisk olie.

Tak for interessen;-)

• Ole  N
    Ole N Tilmeldt:
    maj 2021

Svar: 1
    #7   24. maj 2021 Ernfred Pedersen Aalborg er aut. forhandler af Hatz diesel. De sælger til private til yderst fornuftige priser. De har desværre ikke filtre til hydraulikken på stiga’en.
    Og Frederik, hvad var grunden til du adskilte orbitrolen? jeg har problemer med at servoer “hakker” når den har kørt lidt.

Kommentér på:
Olie og hydaulikfiltre til Stiga Park

Annonce