{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.331 visninger | Oprettet:

Mini kineser traktor erfaring {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med nogen af de små kina traktorer som foton 254 eller jinma 254?

Jeg har fundet en brugt til en okay pris og overvejer at investere i sådan en.

Jeg har ikke noget landbrug, så den skal bare bruges til at slå lidt stier og marker engang imellem. Og til at køre lidt i skoven og trække små læs med træ hjem når jeg er ude og save.

Har de kræfter nok til at trække en 170 cm slagleklipper i høj græs og krat? Der står at de har 25 heste, så jeg er i tvivl om de er stærke nok.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mini kineser traktor erfaring
  • #1   25. jun 2018 Har haft en minilæsser på mit job, det er det værste LORT jeg nogensinde har oplevet. Selv den mest opslidte maskine af anerkendt mærke er bedre, mit råd er at holde sig fra dem.

• #2   26. jun 2018 Tak for svar.

Jeg fik svar fra forhandleren, og den kan ikke trække min slagleklipper alligevel.

Jeg har pt kig på en dong feng istedet for, de virker umiddelbart til at være en tand bedre end foton og jinma.

• Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #3   30. jun 2018 Om den hedder Dong Feng. Jinma, Foton eller noget helt 4. så er der ikke den store forskel på dem.
    De er alle sammen lavet efter de samme tegninger og passer langt hen af vejen også reservedele sammen, dog ikke altid, da nogle dele bliver fremstillet i hånden på alle fabrikker og derfor passer bolthuller måske ikke, selvom resten er ens og nogen gange passer delene heller ikke selvom de kommer fra samme fabrik, hvis der er gået for mange år fra traktoren er fremstillet, til de fremstiller reservedelen, da en borelære kan være udskiftet og hullerne i den nye ikke sidder helt som i den gamle (jeg har tidligere været ansat som teknisk chef hos en af importørene smiley ) Nøjagtigt lige som bilerne fra det tidligere østeuropa, der alle var lavet efter tegningerne til udgåede modeller fra FIAT og af en tvivlsom kvalitet, men sådan gør/gjorde man jo i kommunistiske lande og resultatet er altid derefter.
    Den største forskel udover farve og navn, er hvor gode håndværkere der er ansat lige PT. på den enkelte fabrik, men som udgangspunkt, er Jinmaen nok den dårligste af dem (dermed ikke sagt at de andre er gode)
    Det er forældet teknik i dem alle, tilsvarende den du finder i en 40-60 år gammel europæer af anerkendt mærke og visse dele egner sig IKKE til det danske klima.
    Alle samlinger på ledningsnettet kan ikke tåle fugt, så de skal forsegles, ellers får du hurtigt el problemer, stifterne i gearkassen sidder feks. også ubeskyttet, så de sætter sig fast hvis traktoren bruges udendørs og udsættes for regn og støv, eller endnu værre snesjap og salt, så går det rigtigt stærkt og så virker gearskiftet ikke, med mindre selvfølgelig at traktoren har været i hænderne på et firma der selv har designet og monteret en kappe på toppen af gearkassen.
    Jeg stiftede selv bekendskab med problemet første gang, med en traktor der havde kørt under 100 timer, men havde været sendt rundt til div. udstillinger på åben blokvogn om vinteren, andet skulle der ikke til.
    Uanset hvilket af fabrikaterne du vælger, kan en 254 ikke trække en 170 cm slagleklipper, der skal du op på en 504.
    Og nu sidder du sikkert og tænker: Gad vide hvilken/hvilke af traktorerne han har selv når nu han har været ansat ved en importør og derfor har kunnet købe dem til indkøbspris ?
    Svaret er ganske enkelt, jeg vil under ingen omstændigheder selv eje skidtet.
    Jeg har en MF 135 fra 1965 som jeg gav det samme for, som jeg skulle have givet for en ny 254, en BCS Vanguard 400 AR fra 2002 som jeg gav det samme for som jeg skulle have givet for en ny 404 og jeg ville under ingen omstændigheder bytte og, nå ja, så har jeg også en Deutz Agrotron, men her kan vi jo slet ikke få en kineser i samme størrelse og teknik og komfort er lysår foran.

• #4   30. jun 2018 Læs evt. om erfaringer med kinesertraktor her: https://www.erfaringer-med-onj-traktor.dk/erfaringer-med-dong-feng-df-304-g2/

• #5   1. jul 2018 Tusinde tak for dit indlæg Henrik, det lyder til at det er noget jeg skal holde mig fra.

Erik:

Jeg faldt også over den hjemmeside da jeg selv googlede lidt. Jeg må indrømme at jeg sprang over den, da den ved første øjekast lignende en reklameside for onj.

Men jeg kan da godt se nu at det langt fra er tilfældet, og iøvrigt skræmmende læsning, jeg får helt ondt af ham.

Kommentér på:
Mini kineser traktor erfaring

Annonce