{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Mindre gummiged {{forumTopicSubject}}

Hjælp. Talt med flere-alle på bar bund.
Har en udefinerbar gummiged på 4 ton. Ingen af den mekanikere jeg har haft til at kigge har kunne fortælle hvilken type mm maskinen er.
Den har nu smidt hydraulik fra venstre baghjul, hvor pil viser. Det er en pumpe, da kun smider når motor kører. Kan dette overhovedet repareres for penge? Og hvis så, hvad dælen gør man?

Har oprettet galleri hvor maskinen kan ses

Tak for hjælpen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre gummiged
  • #1   5. jul 2018 Vi skal lige have et billede af maskinen bagfra så vi kan se kølergrillen. Der står gerne et logo. Der er helt sikkert også en typeplade et sted, måske flere steder... eller der står noget på læssearmene.

  • #2   5. jul 2018 Mon ikke det er en hjulmotor, og ikke en pumpe.
    Geden er vel hydraulisk fremdrevet.

    Det ligner jo en forholdsvis almindelig utæthed fra en pakdåse, så hjulmotoren udgør slutdrevet på maskinen.

    For at finde nogen som kan reparere det, skal der nok bruges lidt flere oplysninger omkring maskinen som Max skriver, ellers kan lidt typeskilt fra hjulmotoren nok bruges.


  • #3   7. jul 2018 Her er bagenden. Der er ingen plade på maskinen. Den er købt på auktion, så jeg ved intet om maskinen :0)

    profilbillede
  • #4   7. jul 2018 Når kapsel er taget af..


    profilbillede
  • #5   7. jul 2018 Hele maskinen :0) Igen Tak for hjælpen!!

    profilbillede
  • #6   7. jul 2018 Sidder der ikke noget logo i rattet? Eller nogen typeplader i førehuset?
    Eller på siden af rammen?

    Hvilken type motor er der i den? Evt typeplade billede?


  • #7   7. jul 2018 Jeg har ledt og ledt, efter et eller andet. Den er som skrapt for info!??! Det er så irriterende!

  • #8   8. jul 2018 Jamen så må vi have te nærbillede af motoren og evt oliefiltret for måske at komme lidt videre. -og instrumentbrædtet. Kan godt se at den ser lidt no-name ud bagfra, men vi må kunne finde ud af noget. Den har nok været malet så typeskiltene er gule nu... Tror næppe man har fjernet dem

  • #9   9. jul 2018 En godt bud kunne være på læsse rammens fæste, altså beslaget foran førerhuset.
    Det lyder som Max siger usandsynligt der ikke er noget på den.

    Og ja tag lidt billeder inde i kabinen, rattet osv.
    Og måske forfra osse.


  • #10   18. jul 2018 Der er simpelthen ikke beslag på de maskine! Nu har vi ledt, og ledt, og... Håber flere billeder kan hjælpe!?

    profilbillede
  • #14   18. jul 2018 Prøv nu og tag billeder af nogen af de ting vi spørg om.
    Der sidder helt sikkert et typeskilt et sted på motoren, eller inde omkring motoren.

    Og prøv nu og knips et billede af instrumenterne i førerhuset, temperatur måler, tank måler og time tæller hvis der er sådan en.
    Og ellers hvis der er nogen mærker i kabinen.


  • #15   20. jul 2018 Der sidder ikke nogle typeplade på maskinen. Meeen, på den "fætter" vi togførst af hjulet, der sad skisme en plade. Så nu kan vi arbejde videre på utætheden!

    profilbillede
  • #16   20. jul 2018 tja jeg er nu ret sikker på, at hvis du nu tog billede af de jeg har bedt om, så kunne du sikkert få en producent af maskinen osse, til evt senere reservedele.

    Og hvis et så tydeligt typeskilt er blevet overset, så sidder der nu nok osse nogen på maskinen.
    Kunne godt have den mistænkt for og være en hanomag/Volvo ged.


  • #17   22. jul 2018 Har skam taget billederne :0)

    profilbillede
  • #18   22. jul 2018

    profilbillede
  • #19   22. jul 2018

    profilbillede
  • #20   22. jul 2018

    profilbillede
  • #21   22. jul 2018 Filterne har vi skiftet, så dem er der ikke meget info i.

  • #22   22. jul 2018 Ja man skal jo be om det rigtige, prøv og tag nogen billeder af urene i kabinen, altså tæt nok på til man rent faktisk kan se hvad der står på dem.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #23   22. jul 2018 Motoren er en 4 cyl ford men ???

  • #24   26. jul 2018 Ja Kent, vi bliver holdt hen i spænding.... men OK, svensk mekanik i undervognen og en Ford motor. SÅ er vi da så langt. -og så vil jeg mene at den tidligere ejer har forsøgt at facelifte den lidt til at ligne en Volvo B og C-serie på forlygterne og baglygterne. Skulle der gemme sig nogle overmalede numre eller lignende på kabinen under sideruden bag førerdøren ? Måske vi får svar om et år.... ;o)


  • #25   26. jul 2018 Hehe tja måske de alligevel ikke har brug for maskinen smiley
    Men med en hägglunds hydraulik, så er den nok nordisk bygget.
    Som sagt hanomag havde en produktion af mindre hjullæssere inden Volvo købte dem, men der har været flere producenter i Norge/Sverige/Finland som i et væk gik sammen g på røven eller blev købt op.
    Lundberg, Valmet, Hymas og Wille men om nogen af dem har lavet lige præcis sådan en maskin, tja det jo spørgsmålet uden noget model nummer eller navn er det svært.

    En ting er sikkert Ljundby har aldrig lavt så lille en ged, ej heller har Volvo før købet af Hanomag.
    Hydrema købte osse en tysk producent, men deres maskiner så ikke sådan ud.

    Det er jo en rimelig gammel maskine siden alt beklædning er lavet i jern, og med en gammel Ford motor pre powerstar.


  • #26   26. jul 2018 Jo, jo, er skam nysgerrig på maskinen. Men maskinen står på min gård, som er udlejet. Så kommer ikke så tit derud, som hvis maskinen stod i baghaven. Pt på ferie... Men nye billeder tages så snart på gården igen! ??

  • Bjarke P
    Bjarke P Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 1 Svar: 2
    #27   8. dec 2020 Hey Rikke Marie. Fandt i nogensinde en løsning. For jeg står med samme problem med en magen til jeres bare at den er rød??

  • Bjarke P
    Bjarke P Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 1 Svar: 2
    #28   8. dec 2020 Hey Rikke Marie. Fandt i nogensinde en løsning på problemet. For jeg står med samme problem på en magen til bare i rød??

Kommentér på:
Mindre gummiged

Annonce