{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Reservedel til Fordson Power Major (PLEJLSTANG) {{forumTopicSubject}}

Hej alle og godt nytår - måske lidt sent ude:P

Vinteren er over os igen og jeg er atter tilbage i værkstedet. Min traktor har stået længe, uden at der er sket det mindste.- sådan er det jo når foråret kommer os i møde....

Nå, sagen er den at jeg er gået i gang med at, total overhale motoren og kom desværre frem til mange kedelig ting. Særligt kedeligt var det da jeg opdaget den ene dunke lyd efter den anden, ved manual tørning. Det var som frygtet en løs plejlstang, lejet var brændt af og krumtappen har taget sin del af kampen også....
Pyt, meget kan reddes og mange ting kan lade sig gøre med den rette indstilling.
Men det bliver ikke i denne omgang. Køber en ny krumtap hjem og så mangler jeg jo bare den sk... plejlstang!

Så kære folkens, er der nogen der ligger inde med en enkelt plejlstang eller evt. et sæt på 4 stk? Eller ved i hvor der måske er en at, finde?
Det er til motoren MK 3 1960 Maj, 4 cyl. diesel. Jeg skal nok lige prøve at, finde et nr. på plejlstangen, så vi evt. har noget at arbejde ud fra oveni det hele.

Håber i kan hjælpe og så ønsker jeg jer alle en god fredag. smiley

Vh.
Fordolsen


Kommentarer på:  Reservedel til Fordson Power Major (PLEJLSTANG)
  • Stig M
    Stig M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
    #1   17. jan 2019 Hej
    Plejlstænger har jeg liggende i brugt. Mener det er de samme i alle modeller men du kan tjekke numre på ford new hollands hjemmeside. Der ligger offentligt tilgængeligt reservedels katalog også til de gamle men de fleste ting kan ikke mere skaffes hos Ford new holland. Jeg er forhandler for Agriline i DK. Så mangler du andet til dit projekt så kan jeg give dig en god pris.
    Krumtap 2400 kr
    komplet rep sæt for motor m foringer,stempler,ringe,pakninger,ventiler osv 2000 kr
    Standard plej lejer sæt 150 kr
    hoved lejer sæt 190 kr
    dyse spidser 150 kr/stk
    olie filter 40 kr
    brændstof filter 45 kr
    Alle priser er + 25% moms og fragt

    Mvh. Stig
    tlf 24248819


  • #2   4. feb 2019 Hej Stig.

    Beklager det sene svar, har lige været på skiferie for en stund smiley

    Takker for dit tilbud, lyder til at du har en del reservedele.
    Jeg kommer jo i bund og grund til at, skulle bruge en hel del reservedele. Stempler, foringer, pakninger, plejlstænger, krydspind, stempelringe, dysespidser, krumtap osv. Da jeg laver en total overhaul af motoren og dertil "genopretter" normal mål på blokken, vhj af maskinering.

    Jeg kan ikke lige finde den side du snakker om, med henhold til reservedele. Men kan sige så meget at, plejlstangen hedder følgende: "EIADDN-6205B SDF I-4 Diesel", har du mulighed for at kunne tjekke op på dette, med de plejlstænger du har liggende og evt. vurdere standen på dem?

    Hvis du har mulighed for det, må du gerne skrive direkte til min mail, da jeg følger lidt mere med på den end her på sitet - skriv gerne til Daniel82olsen@gmail.com

    Håber at høre fra dig og du skal være velkommen til at, skrive hvis det er spørgsmål til noget smiley

    Men i første omgang må du gerne sende en pris på plejlstængerne med levering.
    Obs, skulle du evt. have et brugt topstykke liggende? 4 cyl. linjeudført udg/indgang hhv. til indsugning og udstødning (de skal IKKE være forsat) Så må du også gerne ligge en pris ind på dette. smiley

    Som sagt, der kan sandsynligvis godt blive en markant større ordre, så håber du står inde med lidt af det hele:)

    Mvh.
    Daniel O.
    Daniel82olsen@gmail.com


Kommentér på:
Reservedel til Fordson Power Major (PLEJLSTANG)

Annonce