{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.409 visninger | Oprettet:

Sneplove {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen her på TRG nogen af jer der ved om man skal have et specielt kort til og køre med sne plov, for vil da gerne lige vide det inden jeg kører ude på vejene med en sne plov så jeg ikke lige får en stor bøde for det og hvis man skal have det hvor meget tror i så det koster.

Tak på forhånd Mvh Kim F. Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sneplove
  • #1   19. okt 2011 Mener man skal have noget tilladelse fra kommunen for at kører på de offentlige veje med ploven. Hvis du nu byder ind til en rigtig lav penge, så kan det være de giver dig en snerute, tilladelse, samt sådan en trafiksjover der skifter lyset til grønt i alle kryds...

    Det er lidt sjovere ikke at skulle betale ud af egen lomme for at rydde sne for andre... For det vil jeg da slet ikke kunne se logikken i... smiley


  • #2   19. okt 2011 Men hva med hvis det er på en gård hva så?

  • #3   19. okt 2011 på privat vej må du gøre som du ville. der sker ikke noget der. man siger hvor posten kører til gælder reglerne.
    sne rydning kræver en del. på landet kan du få ruter men det kræver udstyret er iorden og ikke bare et dåserblad på en gammel major


  • #4   19. okt 2011 ud over det skal du have traktorkørekort / kørekort B altså bil

  • #5   19. okt 2011 vi køre sne plov der hvor jeg er.. du skal ikke ha noget specielt kort for at må køre med sne plov der skal bare være rød kant på nr pladen og ren diesel

  • #6   19. okt 2011 hvorfor ren diesel? og Joachim hvorfor ska man have bilkørekort?

  • #7   19. okt 2011 Hej

    Man skal bare have traktorkørekort til at køre på normale veje såsom villaveje ved grundejerforeninger osv. I den kommune jeg bor i (Favrskov Kommune), der skal man på kursus i en eller to dage, for at det er lovligt for chaufføren at køre og rydde sne på kommuneveje.
    Og ja, som der blev sagt - så skal der ikke bare være et gammel dozerblad. Sneplovene SKAL være med gummiskær.


  • #8   19. okt 2011 forstår jeg godt men ved du hvor meget sådan et kursus koster sådan cirka

  • #9   19. okt 2011 fordi det har ikke noget med landbrug at gøre at rydde sne

  • #10   19. okt 2011 Har ingen idé om hvad sådan et kursus koster. Tror det er gratis, eller så koster det ikke ret meget i hvertfald. Men du er jo nødt til at have et stykke arbejde (en entreprise) for kommunen, før du skal igang med et kursus. Snerydning er som ofte udliciteret til andre maskinstationer og entreprenører, og du kan ikke blot ringe og sige til kommunen, at du skal have DEN vej som du ønsker, for at kommunen så skal droppe den entreprenør som har det. Det er på kontrakt over nogle år (ca. 4 tror jeg)

  • #11   19. okt 2011 Tak for det men ville nemlig vide det pga. har spurgt en landmand på Lolland om han ikke manglet en mand til og skrabe sne men tak for det

  • #12   19. okt 2011 Nummerpladen skal ikke være med rød kant... Når det gælder snerydning, må en traktor uden nummerplade overhovedet, godt rydde sne... smiley

  • #13   19. okt 2011 nej for det er jo fra arbejdsplads til arbejdsplads og med sort kant er det skovbrug landbrug og gardneri

  • #14   20. okt 2011 jesper m har ret.
    den behøves ikke nummerplade.
    det er sneryddning, de må faktisk kører lidt over alt de snerydder mødte en traktor sidste vinter på E45
    du skal inten have traktor kørekort eller kørekort til bil.
    men synes du skal kontakte dem der har snerydningen i dit område.
    jeg skal selv kører i år, det for en entreprenør, som jeg normalt også arbejder for. men det svært med det sne fordi du skal kunne møde når somhelst i en periode, lige som deltidsbrændmænd, der jo ikke sne heletiden.


  • #15   20. okt 2011 Så længe det er på privat grund kræver det ikke noget, men er det for en landmand som har noget snerydning så skal du have traktorkort. Det der snerydningskursus er vist ikke blevet et lovkrav endnu, jeg har kørt sneplov med lastbil og der fik jeg da lov til at køre uden det kursus jeg skulle naturligvis have de lovpligtige kørekort til det såsom lastbilkørekort

  • #16   20. okt 2011 Kim.... Tror vidst lige du skal tilbage til teoribøgerne... smiley Nummerplade er ikke et krav, dog skal forsikring samt kørekort være i orden... smiley

  • #17   20. okt 2011 hvad er det for en man kan skifte til grøn med,,,det har jeg aldrig hørt om før, og jeg har/skal kører sneplov både med lastbil og traktor og sådan en har vi sku da aldrig fået, tror slet ikke det kan fås

  • #18   20. okt 2011 Thomas... Tjaa... Køge Kommune har det, Niemann's maskinstation for det udleveret, og det ved jeg fra den elev vi har der har været derude i 5år, og har en far der også arbejder der.

    Redningskøretøjer har det bla. også., fandt lige dette hurtigt: https://www.speedtechlights.com/products.php?iid=1&catid=14


  • #20   21. okt 2011 Det kan måske være at det er forskelligt fra kommune til kommune... Men det er ikke et lovkrav overhovedet af have en nummerplade på dyret når det handler om snerydning... smiley

  • #21   21. okt 2011 det slk da ikke alle redningskørertøjer der har dem så, for de kører jo over for rødt hvis de skal afsted med udrykning på, ellers så det kun nogle lyskryds de virker i. og sku man holde stille for rødt med sne plov så fuck da det man er jo på time løn...så længe man holder for rødt laver man ikke nogle skader hehe og bruger intet diesel,,,så da ikke nogle så stor fordel med sådan en

  • #22   21. okt 2011 Nu vil jeg ikke sidde og skrive en hel novelle/stil om hvorvidt det er godt eller skidt, er nødvendigt eller ej, og om alle udrykningskøretøjer har det...
    Men, når som jeg har forstået det, så fungere de som at de hurtigst muligt skifter grønt når det kan lade sig gøre, dvs. at du ikke bare kan køre op til rødt med 130km/t og hvor der så stadig er trafikkerede i krydset, og den så skifter til grøn med det samme.
    Hvilket jo også er grunden til at de blå blink ofte kører over for rødt.

    Og nu er det heller ikke alle sneplovene der for sådan en, for så hvis man møder hinanden, så går der nok lidt kaos i de inferødesignaler... smiley


  • #23   23. okt 2011 nu skal jeg lige være helt sikker på det nummerplade værk vis det er med sort kant altså normal plade så er det kun til erhvervs forbrug (dvs. at man ikke må køre hen til bageren eller naboen med mindre det er i forbindelse med sit erhverv)

    og med rød kant så er det vis man også må bruge den privat altså man må godt tage den ned til bageren og skal dermed også betale vægt afgift

    er det rigtigt forstået eller hvordan
    og er det de eneste to slags nummerplader man kan få til traktor ?


  • #24   23. okt 2011 Med sort kan, så er det kun fra gård til mark/skov, og evt. værksted. Dvs. ikke bager, ikke ned til naboen eller en ven.

    Rød kant, der kan den bruges hos andre end indehaveren af maskinen (eks. kørsel som maskinstation), af at du kører ud til andres marker, skove m.m. Og den må også (hvis jeg husker helt rigtigt) kører til bageren.

    Snerydning må du udføre selvom der ikke er nummerplade på traktoren.


  • #25   23. okt 2011 der hvor jeg køre. der skal man bare byde ind og man skal ikke have noget kuser eller noget der skal man bare køre når der er sne. smiley

  • #26   24. okt 2011 hvis man skal kører for kommunen skal der rød kant på nummer pladen og skal gps i kørertøjet og på kursus og traktor kørerkort hvad man skal kører i hjørring kommune

  • #27   25. okt 2011 Lasse, lovmæssigt er det ikke et krav overhovedet at have nummerplade på når de gælder snerydning. Kommunerne kan (såvidt jeg ved) ikke lave om på den gældende danske lovgivning.
    Men om det så er et krav fra kommunens side, det kan godt være. Men loven siger altså noget andet. smiley


  • #28   25. okt 2011 okay smiley


  • #29   26. nov 2011 Jesper M. Der findes ikke sådan en trafiksjover der skifter lyset i lyskrydsene, der er noget magnetværk nede i vejen, der registrerer om der kommer en bil, mener ikke der er i alle lyskryds.

  • #30   26. nov 2011 Christian, nu ligger landet jo så af de rent faktisk findes, de hedder en Opticom Emitter. Og virker på lyskrydsene.
    Citat: "These traffic signal preemption devices further the safety of all emergency vehicles by sending an infrared signal commanding a red light to cycle green, improving response time. "
    https://www.speedtechlights.com/products.php?iid=1&catid=14
    http://www.whelen.com/_AUTOMOTIVE/details_prod.php?head_id=3&cat_id=11&prod_id=432
    (link fjernet)

    Ja listen er lang, google it. Det er jo ikke noget jeg skriver for sjov.


  • #31   26. nov 2011 Der er mere her også:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    http://www.fedsig.com/products/35/opticom

    Så har i nok at læse på hvis i stadig ikke mener det findes...


  • #32   27. nov 2011 Vi har sort på vore plader og det siger de ikk noget til

Kommentér på:
Sneplove

Annonce