{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.604 visninger | Oprettet:

klaus j
klaus j
Tilmeldt:
1. sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Tvillinghjul + Lys {{forumTopicSubject}}

Hei,
nu har jeg lagt meget mærke til det,
men der er da godt nok ik ret mange her inde som har slingrelamper på når de kører med tvillingehjul,

Spørgsmålet lyder i,
er det ren og skær dovenskab, at man ik gider montere,
eller fordi man ik kan reglerne om at man Skal have nogle,
for prisen stiger til 1500 for at blive stoppet uden efter nytår,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvillinghjul + Lys
  • #1   11. dec 2011 vi har på alle vores, der køer med tvillingehjul..

    det vel ren logik..


  • #2   11. dec 2011 Hvis man ikke køre efter lygtetændingstid, mener jeg at man ikke behøver at have makeringslys til tvillingshjul

  • #3   11. dec 2011 Nu er vi ved emnet:)
    Jeg har hørt nogle sige, at hvis man har markeringslys i spejlene, at det også gælder for makring af tvillinghjul. Kan det lade sig gære?

    Jeg har godtnok lavet det sådan på vores TM'er, men vil lige være sikker! smiley



  • klaus j
    klaus j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   11. dec 2011 selvom du ikke kører i lygtetændingstiden skal de stadigvæk være der?,
    men ved hvertfald jeg har set utrolig mange her inde som ikke har noget der ligner,

    hmm, lygterne skal sidde ved yderkant af dækkene ,
    så tror ik helt det er nok med at have det i spejlene


  • #5   11. dec 2011 Er heller ikke sikker, mener bare at det var sådan vi fik det at vide til traktor teori (det er ved at være noget tid/år siden) smiley

  • #6   12. dec 2011 det er kun i lygtetændings tiden at man skal have sidemarkeringer.

  • klaus j
    klaus j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #8   12. dec 2011 Tak søren J,

    syntes bare det er utrolig skræmmende at så mange kører rundt uden de par sølle lamper,

    som gør det pisse irriterende for os andre,
    har sku prøvet at komme forbi en uden de lamper ude for uden, for helved et chock jeg fik,


  • #9   12. dec 2011 du får en bøde for og køre med tvillinge hjul om du har lys der ude eller ej

  • #11   12. dec 2011 jeg er blevet taget med en grupper 3 gange med tvillinge hjul og der var lys på i fuld brede... men der fik jeg bøde for de var der


  • #12   12. dec 2011 Dennis det har været en betjent der ikke har vist hvad han har haft med at gøre for jeg er ved at tage kørekort, og det er ikke ulovligt.

  • #13   12. dec 2011 Søren har ret, du skal selvf have et redskab med for at det er det, men det er meget forskelligt fra politimand til politimand, min køre lære har også sagt mange gange, at mange af politi folkene, ikke rigtig selv har styr på det.

  • #14   13. dec 2011 Bredde er 2,55 meter, med tvillingehjul 3,30 meter (man må godt kører med 4 meter også hvis man ikke kører i myldertiden)
    Længde for en traktor med redskab er 12 meter, og for et vogntog er det 18,75 meter. (Altså, traktor med vogn)
    Man må max veje 44-45 tons.

    Det var det jeg fik af vide til teori.


  • klaus j
    klaus j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #15   13. dec 2011 Nicklas K
    hmm, det flot med de 3.30m med tvillingehjul,
    men hvad hjælper det når nye traktorer med tvillingehjul er næsten 4m brede,?

    der er nogle særlige regler inden for landbrugsmaskiner,

    men det hele bunder bare i jeg syntes det er skræmmende at der er så mange der ser bort fra reglerne hvad lys angår,
    så om man er for bred, osv, det kan jeg bedre overkomme,

    Men det er sku da en lille ting og sørge for at ens lys er iorden,
    at der er trekant på traktor og det man nu har bagefter,

    det sku for vores egen skyld og ik mindst dem der møder os nu når det er mørkt


  • #16   14. dec 2011 Prøv at læs hvad jeg har skrevet efter!
    (man må godt kører med 4 meter også hvis man ikke kører i myldertiden)


  • #17   24. aug 2014 hej alle sammen, håber der er nogen der kan hælpe mig. jeg står nemlig og mangler sådan nogle klap ud arme gerne i (rust fri) smiley
    eller kan i give et link til en hjemmeside hvor de sælger sådan nogle smiley


Kommentér på:
Tvillinghjul + Lys

Annonce