{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.469 visninger | Oprettet:

Højde på sidemarkeringslys på gyllevogn. {{forumTopicSubject}}

Dav:) Da der snart er forår vil jeg lige have de sidste lys iorden på vores gyllevognen. Men der er ingen sidemarkeringslys på den, så det vil jeg sætte på. Men mit spørgsmpl er så, er der en max højde, til hvor højt de må sidde?
(gyllevognen er en Veenhuis, se evt mit galleri). Der jeg havde tænkt mig at sætte dem er 185 cm fra jorden, er det for højt oppe? For jeg vil helst have alle lygter til at sidde på samme højde. Og det er den eneste højde jeg kan få det til det.

På forhånd tak, hilsen Erik.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højde på sidemarkeringslys på gyllevogn.
  • #1   26. feb 2012 Vi har faktisk lige været ved det samme med halmvognen, og der lånte jeg bare en bog ude ved kørelæreren, hvor der stod hvordan de skulle sidde, men jeg kan selvfølgelig ikke huske nu, hvordan de skal sidde!.. Prøv, at søg på "Detailforskrifter 2010" på google så skulle der gerne komme noget om det! https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130888#B1 Prøv, at kigge i det her link, der skulle gerne stå noget om lygteføringen på traktor/motorredskaber og påhængsvogne et eller andet sted!? Ellers kan jeg lige spørge kørelæreren på tirsdag om jeg må låne den bog med hjem igen, så kan jeg lige se det, hvis det er!?

• #2   26. feb 2012 6.03.050 Traktor
    (1) Traktor skal være forsynet med
    a) to positionslygter,
    b) to baglygter, der kan være anbragt indtil 0,60 m fra køretøjets yderste kant, og
    c) en eller flere nummerpladelygter, såfremt traktoren er registreret.
    (2) Traktor kan være forsynet med:
    a) Fire baglygter.
    b) En eller to tågebaglygter.
    c) Mindst to fremadrettede og bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets bredde er mindst 1,80 m.
    d) Parkeringslygter.
    e) Sidemarkeringslygter.
    (3) Positionslygte:
    a) Skal ikke være anbragt foran på køretøjet,
    b) Kan være anbragt indtil 0,60 m fra køretøjets yderste kant,
    c) Kan være anbragt indtil 1,90 m over vejbanen,
    d) Skal være synlig mindst 10° indad. Vinklen kan dog være 5° (for traktor, hvis bredde ikke overstiger 1,40 m dog 3°), såfremt traktorens konstruktion ikke gør det muligt at overholde 10°.
    e) Skal være synlig mindst 10° under vandret, såfremt lygtens højde over vejbanen er højst 1,90 m. Vinklen kan dog være 5°, såfremt lygtens højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.
    (4) Arbejdsredskaber og udragende udstyr, fx tvillingedæk, skal i lygtetændingstiden være afmærket med en fremadrettet og en bagudrettet markeringslygte i den eller de sider, hvor arbejdsredskabet m.v. rager mere end 0,15 m ud fra siden af traktoren. Lygterne skal angive bredden af arbejdsredskabet m.v. og kan være anbragt på traktoren.
    (5) Såfremt arbejdsredskab eller udragende udstyr dækker traktorens påbudte lygter til markering, skal arbejdsredskabet eller det udragende udstyr være forsynet med tilsvarende lygter, eventuelt anbragt på en lygtebom

• #3   26. feb 2012 6.03.120 Traktorpåhængsvogn
    (1) Traktorpåhængsvogn skal være forsynet med
    a) to positionslygter, såfremt køretøjets bredde overstiger 1,60 m.
    b) to baglygter
    c) to bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets bredde overstiger 2,10 m.
    d) en eller flere nummerpladelygter, såfremt køretøjet er registreret,
    e) sidemarkeringslygter, såfremt køretøjets længde overstiger 6,00 m.
    (2) Traktorpåhængsvogn kan være forsynet med lygter til markering efter reglerne for påhængs-/sættevogn O1.

• #4   26. feb 2012 dette er taget ud for det ovenstående link.

• #5   26. feb 2012 Det var fint, at du kunne finde det Dennis, for sad faktisk, at ledte efter det, men så blev jeg lidt utålmodig, og så smed jeg bare linket ind! smiley Men ellers havde jeg bare lånt bogen med hjem, for der kunne jeg nemlig finde det i! smiley

• #6   26. feb 2012 Jeg takker mange gang for indsatsen gutter smiley

Kommentér på:
Højde på sidemarkeringslys på gyllevogn.

Annonce