2.469 visninger
|
Oprettet:
Højde på sidemarkeringslys på gyllevogn. {{forumTopicSubject}}
Dav:) Da der snart er forår vil jeg lige have de sidste lys iorden på vores gyllevognen. Men der er ingen sidemarkeringslys på den, så det vil jeg sætte på. Men mit spørgsmpl er så, er der en max højde, til hvor højt de må sidde?
(gyllevognen er en Veenhuis, se evt mit galleri). Der jeg havde tænkt mig at sætte dem er 185 cm fra jorden, er det for højt oppe? For jeg vil helst have alle lygter til at sidde på samme højde. Og det er den eneste højde jeg kan få det til det.
På forhånd tak, hilsen Erik.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Traktorer: 1 Svar: 20
aug 2011
Følger: 18 Følgere: 19 Traktorer: 2 Emner: 3 Svar: 70
(1) Traktor skal være forsynet med
a) to positionslygter,
b) to baglygter, der kan være anbragt indtil 0,60 m fra køretøjets yderste kant, og
c) en eller flere nummerpladelygter, såfremt traktoren er registreret.
(2) Traktor kan være forsynet med:
a) Fire baglygter.
b) En eller to tågebaglygter.
c) Mindst to fremadrettede og bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets bredde er mindst 1,80 m.
d) Parkeringslygter.
e) Sidemarkeringslygter.
(3) Positionslygte:
a) Skal ikke være anbragt foran på køretøjet,
b) Kan være anbragt indtil 0,60 m fra køretøjets yderste kant,
c) Kan være anbragt indtil 1,90 m over vejbanen,
d) Skal være synlig mindst 10° indad. Vinklen kan dog være 5° (for traktor, hvis bredde ikke overstiger 1,40 m dog 3°), såfremt traktorens konstruktion ikke gør det muligt at overholde 10°.
e) Skal være synlig mindst 10° under vandret, såfremt lygtens højde over vejbanen er højst 1,90 m. Vinklen kan dog være 5°, såfremt lygtens højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.
(4) Arbejdsredskaber og udragende udstyr, fx tvillingedæk, skal i lygtetændingstiden være afmærket med en fremadrettet og en bagudrettet markeringslygte i den eller de sider, hvor arbejdsredskabet m.v. rager mere end 0,15 m ud fra siden af traktoren. Lygterne skal angive bredden af arbejdsredskabet m.v. og kan være anbragt på traktoren.
(5) Såfremt arbejdsredskab eller udragende udstyr dækker traktorens påbudte lygter til markering, skal arbejdsredskabet eller det udragende udstyr være forsynet med tilsvarende lygter, eventuelt anbragt på en lygtebom
aug 2011
(1) Traktorpåhængsvogn skal være forsynet med
a) to positionslygter, såfremt køretøjets bredde overstiger 1,60 m.
b) to baglygter
c) to bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets bredde overstiger 2,10 m.
d) en eller flere nummerpladelygter, såfremt køretøjet er registreret,
e) sidemarkeringslygter, såfremt køretøjets længde overstiger 6,00 m.
(2) Traktorpåhængsvogn kan være forsynet med lygter til markering efter reglerne for påhængs-/sættevogn O1.
aug 2011
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Traktorer: 1 Svar: 20
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 26 Traktorer: 4 Emner: 6 Svar: 44
Højde på sidemarkeringslys på gyllevogn.