{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Import af mini traktor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer at købe en minitraktor.

Jeg var for sjov inde og kigge hvad de koster i udlandet i forhold til herhjemme.

Jeg har kigget på polske, tyske og engelske sider og der er de meget billigere end herhjemme, typisk omkring 10-25.000 afhængig af hvilket land man kigger på.

Mit spørgsmål er så, må man godt købe og importere sådan en traktor som privat? Jeg skal ikke have den indregistreret, så i teorien burde der ikke være afgift på den, eller?

Og hvad med moms? Skal jeg betale moms i det land jeg køber den i, eller moms herhjemme, eller måske begge dele?

Det kunne da være en kæmpe besparelse hvis det er muligt/lovligt, især hvis man kun skal betale moms i det land man køber den fra.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af mini traktor?
  • #1   21. maj 2019 Du kan godt som privat importere en traktor.
    Du skal dog tænke dig om med hensyn til garanti, hvis et eller andet går i stykker.
    Vil sælger have den tilbage til eget værksted for at reparere, så forsvinder besparelsen hurtigt. Husk det ikke er billigt at få fragtet den hjem fra f.eks. England.
    Du skal også være sikker på, at du ikke får brug for en indregistrering på et senere tidspunkt. Træls hvis den så ikke kan registreres.
    Hvis du ikke er momsregistreret, skal du betale momsen i købslandet.


  • #2   25. maj 2019 Tak for svar. Ja havde ikke lige tænkt over det med garantien smiley

Kommentér på:
Import af mini traktor?

Annonce