{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.942 visninger | Oprettet:

Forskel på slagleklipper og rotorklipper {{forumTopicSubject}}

Hej hvad er forskellen på slagleklipper og rotorklipper smiley vi står nemli og skal købe en større brakpudser og jeg siger at en slagleklipper er bedst men chefen mener at en rotorklipper er bedst smiley
Håber i har lidt erfaringer i det på forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på slagleklipper og rotorklipper
  • #1   17. aug 2012 min far plejer at bruge en skive høster til at pudse af med og det virker skide godt;)

  • #2   17. aug 2012 en slagle klipper er en forvokset grønthøset, så at sige. den har bare ingen tragt, det kommer op af.
    en rotor klipper er mere ala, en græsslåmaskine.. den findeler det mere.

    en skivehøster er ikke god, da den ikke findeler materialet, og man derfor risikerer der læggger store mængder tilbage. har man skivehøsteren i forvejen, så det OK, men man skal altså lidt tidligere ud


  • #3   18. aug 2012 Tror det kommer lidt an på hvad den skal bruges til. Til græs eller brak vil jeg mene en slagleklipper nok er bedst, og vores rotorklipper kan godt mærkes at den kommer på arbejde når der står en tyk lag på. Vi bruger vores rotorklipper til stub også. Jeg vil også give Alex ret i at en skivehøster ikke duer til det, det skal i hvert fald ikke være højt græs, for en skivehøster slår det ikke i stykker. Det lægger det bare ned, og så kommer der større klatter med rådden græs.

  • #5   18. aug 2012 Vi har en rotorklipper nu smiley vi kører meget at afgrassede marker og så har vi noget eng som kvierne afgrasser men der er skræpperne og tidslerne satme så høje at det er helt uhyggeligt smiley

  • #6   18. aug 2012 på*


  • #7   18. aug 2012 Slagleklipperen slår det ikke så forfærdeligt pænt, men den smadre alt fuldstændigt, næsten lige meget hvad du smider ind under den.

    Rotorklipperen slår det noget finere, men kan også have svært ved at slå alt for høj og kraftigt græs, hvor slagleklipperen var gået lige igennem. Dertil er der også lidt service med at slibe knivene, for de bliver sløve hist og her.

    Så mit råd: Skal det slåes fint og ikke alt for groft, så er det rotorklipper. Er det groft og direkte, så slagleklipperen. Og ja, det er mine erfaringer, har kørt med begge dele. smiley


  • #8   18. aug 2012 Slagleklipper.. Du kan slå høje brak arialer, både for dig selv og naboen
    Vis der er pil, eller grove små træer kan du fjerne dem.
    Har aldrig prøvet en roterklipper men ved at farten er lavere ved slagleklipper og at en roterklipper ikke kan klare større grene/små buske..

    Håber det hjalp


  • #9   18. aug 2012 Jeg har kørt alt fra 7-16km/t med en rotorklipper med nyslebede knive. Så det kommer meget an på hvad man slår ned med dem. smiley

  • #10   18. aug 2012 Farten er lavere ved slagleklipper ........................................ skrev jeg :O)

  • #11   18. aug 2012 Jeg kan godt læse... smiley Det var somend også bare et sidenote... smiley

  • #12   18. aug 2012 Okay tak for svarene nu skal jeg bar li sige det til chefen smiley

  • Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #13   3. sep 2012 jeg tænkte på en ting, vi har selv nogle mindre græsstykker som mine får ikke kan nå at afgræsse og så ville jeg gerne ha det slået inden vinter for at få bedre hø på første slæt næste år men jeg tænkte på om jeg kunne bruge en grønthøster til det samt så skal den kunne bruges til at slå nede i vores eng med tidsler, bjørneklør og masser af skrabber eller er en slageklipper det bedste? jeg ville gerne ha en som kunne bruges til begge dele.

    på forhånd tak
    Jens


  • #14   3. sep 2012 en grønt høster er en slagklipper

  • #15   16. sep 2012 det kan du fint bruge grønthøsteren til

Kommentér på:
Forskel på slagleklipper og rotorklipper

Annonce