{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Mads H
Mads H
Tilmeldt:
6. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

svinderi.. {{forumTopicSubject}}

Hvem der bare var landmand !! er efter hånden ved at være godt og grundig indebrændt efter at de bare kan telade sig det hele.. selvfølgelig vil det give et svineri på vejene på grund at de bløde marker, men men dermed er der ingen der har sagt at de ikke behøver skilte.. En hver idiot ved da at en vej med 10 cm mudder er glat og det meget lidt kunne gå galt hvis man kørte 80 !! når i så er færdige med den kære mark, så skraver i lige det værste væk og ligger det i rabatten. så næste gang vi trækker lidt ind i siden for deres store møj traktorer så rammer vi en stak muld og vupti.. så kostede det lige en kofanger!! seriøst syntes det er får dårligt.. inden vi som entreprenør overhovedet starter på et arbejde, på eller tæt på vejen skal der udarbejdes skilte plan og de arbejdende skal have gennemført kurset "Med vejen som arbejd´s plads" helt ærligt så megen forskel kan der da ikke være på om en landmand sviner vejen til eller det er en entreprenør??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svinderi..
  • #1   31. okt 2012 vi skal også gøre rent der er også ting der stammer fra jyske lov

  • #2   31. okt 2012 Så det du siger er at alle landmænd skal gå ud og købe en feje/suge lastbil til at gøre rent fordi det ikke lige er nok at feje det væk? Kan saktens også se det fra din side af jeg bander også når der er skiltet med jord på vejen men man kan jo ikke gøre andet end feje veje hele dagen så?

  • #3   31. okt 2012 Ikke er*

  • #4   31. okt 2012 michael n du skal heller ikke feje hele dagen du skal feje når du er færdig med dit arbejde på marken og det er rart med at der kommer skilte op så du er advaret med at der liger jord på vejen der er ikke noget mere træls end at du kommer drønende på landevejen og der liger jord på vejen det overtager simpelhen styringen af bilen så du er ved og køre i grøft (især nå det er mørkt)

  • #5   31. okt 2012 Man kunne måske bare kigge sig lidt mere for næste gang

  • #6   31. okt 2012 Mads, som entreprenør arbejder du på vejen, hvor dit arbejde er. Som landmand er vejen en transport vej, lige så vel som det er en transport vej for biler. Meget simpelt, derfor.

    Og der skal også skiltes og gøres nogenlunde rent (Ja, selv med en skovl på geden og en kost på rendegraveren får man ALDRIG (!) det hele med). Selvom man kører med kosten i et par timer.
    Hvis der er vand på vejen sammentidigt, så er det jord der er blandet tyndt med vand (som oftest er det farligste) ikke til at få op. Så det er bare at få fat i landmanden, og forklar ham tingene. Ellers gå til kommunen, eller ring til panserne og sig at folk er ved at kører sig ihjel derude. Så skal der nok komme skub i tingene. smiley


  • #7   31. okt 2012 Der SKAL skiltes 100m før i begge retninger...... og vejen skal rengøres efter endt arbejde, der så meget stor forskel på hva folk mener er nok...

    Har selv været med til at køre roer, hvor det var så slemt at en af min kolleger kørte frem og tilbage med kost hele dagen for at holde det nede....


  • #8   1. nov 2012 Det er faktisk 150m Blake... smiley

  • #9   1. nov 2012 Jeg kender en der har over vejet og sætte skilt op der står fast ved der hvor han køre fordi de brokker sig over det mindst

  • #10   1. nov 2012 fuck hvor er i alle sammen negative

  • #11   1. nov 2012 My bad.... Det 150-250m

  • #12   1. nov 2012 Rasmus. Få dig et bilkørekort og prøv at kør på vores brune sæbe før du udtaler dig! smiley

  • #13   1. nov 2012 er det ikk bar en del af og køre ud på landet?

  • #14   1. nov 2012 Ved sgu godt det er glat også selv i traktoren så derfor sætter vi altid skilte op og rydder vejen hver time når vi sviner, og det er altså gjort ordenlig vi kan jo ikke have at folk de glider rundt.

  • #15   1. nov 2012 Rasmus. Der er forskel på at kører 40km/t med en traktor på brun sæbe, og 80 km/t eller mere (efter hvad folk kører) og så ryge ud på en skøjtebane uventet når det er mørkt. Som sagt, prøv det i en bil når du bliver gammel nok. smiley

  • #16   1. nov 2012 Prøv og hør her!
    Landmændene sviner på vejene rundt om i landet et par gange om året, og hvad så? Der bliver (for det meste) ryddet op efter en opgave, men man kan aldrig holde for at der er en idiot der ødelægger tingene for andre, sådan er det bare.
    Det er så lidt der skal til før at bliver pisset af når noget omhandler landbrug og i særlig grad traktorer og andre maskiner, lad os dog være!!!!!
    Vi passer vores og i passer jeres....
    Ps. en dialog er allerede godt igang hvis man smiler og siger hej i stedet for ar dytte, række fuck eller råbe af manden der sidder i traktoren!

    Tænk jer om!


  • #17   1. nov 2012 Total enig med Martin.


  • #18   2. nov 2012 Du har så ret Martin!! folk sku passe deres kørsel istedet for... Da vi kørte kvier ind der var en der var blevet træt af os så han overhalte os og kørte foran os med 20 km/t ca og blokerede vejen for os der var jeg bare gal!!

  • #19   2. nov 2012 Jeg må erklære mig enig med Martin her,
    lige i vinter halvhåret efteråret bliver der bløde marker, og vi kan ikke gøre andre end rydde så godt op som muligt smiley
    vi er her ikke for at genere nogen, vi passer vores arbejde, og sørger for i har noget af leve af.
    og det er jo som sagt ikke hele tiden hver dag, så slap af, nyd i kommer på landet, og skru´ ned for stressen, så kan vi alle være venner:)


  • #20   2. nov 2012 Tror ikke der er så mange på TG som ikke er bønder... Vi andre bønder herinde ved godt at vi sviner på vejene og bla.bla.bla. smiley

    Ville det ikke være passende at skrive, et sted hvor "dem der altid klager" læser med? I ved nok hvem jeg mener, byboerne! smiley


  • Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #21   3. nov 2012 Puha.

    Der må da værre nogen der føler sig ramt når der kommer sådan nogle svar tilbage. Læs lige mit indlæg igen.. Dette er en løftet pegefinger, for skilte og når oprydningen sker. at man ikke bare lige svinger til højre og læsser en stak smadder af i vejkanten.. Den første meter rabat er nemlig ikke jeres. Og der med kan i ikke bare bruge den som deponi.


  • #22   3. nov 2012 uha det viste jeg ikke !!!!


  • #23   3. nov 2012 Mads havde du regnet med et svar som vi er enige med dig og hader bønder når nu du skriver på TG?? smiley

  • #24   4. nov 2012 hvornår er de begyndt og have en meter? det er lige vælde os der passer vej kant så tage og hold din kæft

  • #25   4. nov 2012 Men vi skal stadig holde en afstand på en 2 meter tror jeg. ved ikke om i har det, men rundt omkrig er der små sten som viser at vi ikke må pløje ud over det, men du har ret vi passer vejkanten mere end kommunerne gør vis vi ikke gjorde det så ville det jo næsten være en jungle lige ud sagt.vis nogen ligger lidt smadder der så skal der ikke være frygt for at vi ikke fjerner det igen der skilte og så må man bare være lidt mere vågen i trafikken!! og hold din fede kæft Mads og jeg har sgu også tit set et efterladt arbejdes plads ved vejen hvor det roder og er sand over det hele. du skriver til flere tusinde landmænd fordi en landmand har begået en lille fej.

  • #26   4. nov 2012 vi har en halv meter græs der omkring og det brokker de sig ikke over, de har ikke en gang været ud og slå kanter i år og det plejer de at være to gange, det går sku ned af barke,

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #27   1. feb 2013 Bare fordi man er landmand skal trafikreglerne stadig følges. Når man tænker på de summer landmænd bruger på at få udført markarbejde, så er det vel ikke for meget og forlange i køber en kost til 20.000 og så lige fejer vejen efter jer. Der er jo forøvrigt også fast underlag på mange landbrug i dag så kan man jo også lige få fejet der samtidig.

  • #28   1. feb 2013 20000 er meget hvis du har et underskud været år på 50000kr smiley

  • #29   1. feb 2013 Ole hva så med dem der kun har en mark hvor de skal på vejen og køre og alle de andre ligger omkring gården skal man så bruge så mange penge på en kost? det er nok de dummeste man kan bruge penge på så altså vi plejer at skrave med skovlen og så har vi gjort hvad vi kan...

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #30   1. feb 2013 Ja det er sjov holdning for hvis du bliver ved med at have underskud i din "virksomhed" (som landbruget er blevet), så er der jo noget galt og du bør lukke din virksomhed eller gøre noget for at den bliver en sund forretning. Men jeg tænker på at når man rask væk for regninger i størrelsesordenen +100.000 for kørsel så må der også kunne blive til en kost på en traktor.

    Tænk over den positive omtale det giver for hele erhvervet.

    Kan selvfølgelig godt se det er træls når man kun skal bruge den en gang om året, men der er jo mange andre virksomheder som er nødt til at investere i dyrt udstyr for at opfylde lovkrav til arbejde i trafikken.

    Der er desværre stadig en holdning om at landbrug ikke er almindelig virksomhedsdrift men det er det altså blevet og derfor er man nødt til at leve op til kravene der er i det etablerede samfund.


  • #31   1. feb 2013 der er forskel på om man skal bruge 20000 til foder til sin dyr eller 20000 til en ligegyldig kost, der også nogle der gør det kræver bare man har overskud til og gøre det

  • #32   1. feb 2013 I det etablerede samfund?? Tror måske du bør overveje at tjekke dit kompas. Kører byboerne ud på landet hvor vi bønder jo er og hører til. Så kører i ind i vores "uskrevne territorium".
    Vi kunne sagtens have nøjes med grusveje rundt om alle vores marker, men nu har kommunen jo valgt at asfaltere dem istedet for, så burde de næsten også skulle rydde op!

    Selvfølgelig skal vi gøre hvad vi lige kan, men at forlange at alle gårdene i lokalområdet køber en kost, som oftest også koster noget mere end 20 af de store bananer for at feje vejen i ny og næ er en holdning jeg kun kan grine af. Det er jo ønsketænkning big time!.

    Vi forlanger jo heller ikke at der skal køres med en potensforlænger på udstødningen inde i byerne, fordi i forurener for meget derind. Eller at i fejer fortovet ude foran jeres boligblok fra skrald, fordi det kan vi glide i og stå på røven.

    Det må man bare tage med når man kører ud på de danske landeveje at der ikke altid er ryddet lige godt op. Og kan man ikke lide lugten i bageriet, så tag motorvejen/hovedvejen hvor vi ikke kører med grejet.

    Og nu du siger landbruget kun giver undskud, så tag lige og få indført samme lovkrav i hele EU for alle lande. Vi er iforvejen trængt op i en lille krog med regler, afgifter, og jeg ved ikke hvad. Så er det sku også svært at få skabt gode resultater man kan tjene på, når nabolandet har en fri gødningskvote og sprøjter i orkanstyrke og sælger til langt billigere penge!


  • #33   1. feb 2013 Jeg faldt over et fint lille citat .. til alle jer der brokker jer Over landmænd sidste dag! smiley

    "DU kan godt brokke dig over vi landmænd sviner, Endda grine af os fordi vi er landmænd
    Men så lad mig grine i fred når du ikke har noget mad" smiley


  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #34   1. feb 2013 Det jeg prøver og sige et at i skal ikke se jer selv som "lovløse bønder" I er ansatte eller ejere af nogle store virksomheder målt på omsætning. Så skal man også tage ansvar for det samfund der omkring en. Det gælder så også at hvis der er indført nogle regler i samfundet må man følge dem. Der indunder hører den kost som vi snakkede om. Kan i min lille verden bare ikke forstå man kan købe "nødvendige" maskiner for ca 15 mill til et etableret landbrug, men der kan altså ikke lige blive til en kost til at feje vejen efter sig med. Selvom den koster 50.000 så i det regnestykke ikke alverden.


    Hvad angår en landmands økonomi gælder samme regel som resten af erhvervslivet, hvis det er en dårlig forretning så luk eller sælg til nogen som kan gøre det til en god forretning. Det er jo forbrugerne der bestemmer prisen i sidste ende. Men hvis man lyttede på nogle alternative mennesker ville man finde ud af at det ikke nødvendigvis er kvantitet men kvaliteten der tæller i dagens danmark. Så tag nu og saddel om mens tid er for det kan hjælpe noget og hyle om unfair konkurrence det et jo sådan samfundet er lige nu.

    Jeg griner ikke af landmænd men bor selv på landet og derfor er jeg også forstående overfor de problemer der er. Jeg kan nok klare mig selv på nær på mælkesiden hvis det kommer dertil for der er sgu en lidt anden smag i det hjemme fra mig selv af.


  • #35   1. feb 2013 Prøv at hør her, hvis du syndes det sviner på vejen så meld det dog, men jeg tror sgu ikke der er nogen der gider at gøre noget ved det for det er simpelhen for langt ude det her og hvis de giver en bøde så rører det hvert fald ikke os. Selvfølgelig skal man rydde op efter sig men jeg forstår ikke hvorfor i ikke kan tage det med et gram salt. Brokker i jer også sådan når der ligger 2-3 cm sne der ikke er blevet ryddet ? Det er da også lige så glat som mudder. Jeg er total enig med Jesper.

    Mvh. Rasmus Schmidt


  • #36   1. feb 2013 hvis du bygger en stald til 15mil den kan du tjene penge på, det kan man ikke med en kost den er kun udgifter en stald tjener penge hjem til gården, men hvis du siger du bor på landet, især hvis du bor på en lille vej, hvem det er der kommer og rydder sne gratis fordi komunen har så få til at køre og de bliver sat på de største veje, også må bønderne selv ud og rydde vejen for dem selv og naboerne og det tager i som noget self. bliver gjort uden at sige tak til os, men i bliver skide sure hvis der ligger lidt mudder på vejen

  • #37   1. feb 2013 Syntes efterhånden danskerne tager alt som en selvfølge idag! Og det danskerne især er totalt dårlige til, det er at kører bil lige så snart vejen ikke er knastør med solskin! Selv i tåge, når der er vand på vejene, hvis der ligger lidt snesjap/is, eller andet, så kan folk overhovedet ikke kontrollere deres bil. De har jo sikkert også sommerdæk på!.

    Men det må være rart, altid bare at kunne smide en klage i hovedet på gud og hver mand hvis tingene ikke lige bliver som man gerne vil have det!. "Ryd nu sne!", "Salt nu forhelved!", "Fej nu jeres vej!".

    Rend mig et vidst sted, bliv hjemme hvis du ikke kan kører efter forholdene, vi render så stærkt vi kan iforvejen!... smiley


  • #38   1. feb 2013 Folk er sku blevet for højrøvede idag de melder os med det samme til politiet hvis at de kan se den mindste fejl. det var da bedre at de gik over til personen og snakkede med ham om det. altså hvad kan vi egenlig gøre ved at der er en der ha fået ondt i røven over at han selv har valgt og bo på landet som så os selv valgt at køre i lidt mudder i ny og næ. er trætte af at os bønder ikk rydder vejene for mudder. Så kan han da bare flytte til byen for der er ikk noget mudder at han akn brokke sig over.

  • #39   1. feb 2013 En episode jeg var ude for på det gamle arbejde. Det var sidst på efteråret, og vi var travlt igang med at høste roer. Og ja, vejene blev altså fyldt med mudder og jord, så ½ sagtens kunne have været nok!.

    Vi skiltede, som altid, satte dem 150m før hvor vi kørte ind og ud fra vejene. Roeoptageren sætter sig ud på marken (tæt på vejen), og vi går selvfølgelig igang med at få ordnet den. Så stopper der en lidt ældre dame, og spørger om: "HVORFOR helved vi ikke har skiltet når vi nu sviner vejen til så meget?"

    Hvis folk bare koncentrerede sig om at kører bil, og holde øje med vejen, og skiltene, så kunne mange af de problemer folk laver været undgået. For enhver bil kan godt holdes på vejen, når der er mudder! smiley


  • #40   1. feb 2013 man høre aldrig folk brokke sig over fx sætte vogn når de ikke kan komme frem om vinternen men så snart der er en traktor på vejen bliver folk skide sur

  • #41   1. feb 2013 Vi købte en kost samme dag som vi fik snittet majs her hjemme hos min far sidste år(2012). Kunne godt se at det var lidt blævret på vejen. Dagen efter var den kommet hjem til forhandleren og far hentede den og fejede vejen.
    Så har vi den, og det er nu en god investering synes vi alle. smiley

    Nu har vi heller ikke købt nogle maskiner sidste år ellers, så det er godt at sådan en lille en i det mindste. smiley


Kommentér på:
svinderi..

Annonce