{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  18 t. kimadan gyllevogn
  • #1   2. jan 2013 Vi lan slæbe vores 15 t Kimadan vogn med en 170 hk traktor smiley
    Men jeg ville nok anbefale lidt mere hvis der er meget kørsel på vej.

• #2   2. jan 2013 Vores største traktor som er en valtra valmet 8450 med 160 hk. smiley

• #3   2. jan 2013 det kan nok godt gå der er jo ingen der siger man skal køre med helt læs smiley

• #4   2. jan 2013 Nej det jo det men, vi har snakket om at den skal ha et par 20 hk mere hvis vi køber den smiley

• #5   2. jan 2013 burde sagtens kunne lade sig gøre..

• #6   2. jan 2013 Har man ikke en traktor der kan trække den, så køber man en mindre gyllevogn. Der er ingen ide i at kører med ½ læs med en dyrere gyllevogn, end at kører med hele læs med en mindre dyr gyllevogn. smiley

Men når nok i sidste ende mere med den lidt mindre end med den traktoren ikke magter. Og det er jo trods alt arbejdstiden man vil skære ned på. smiley

• #7   2. jan 2013 du kan jo have den fordel at hvis du køre med fx. 15tons i en 18tons, så kan det være i forhold til model osv. at den trykker mindre end en 15 tons med helt læs ville gøre smiley
    og så lige en anden ting jeg ikke kan forstå er hvorfor i vil køre med gylle vogn med slange bom i sted for at køre med gylle udlægger de trykker meget mindre i marken end en gylle vogn gør smiley

• #8   2. jan 2013 De 3. tons til forskel, som eks., så er det væsentligt kun tanken der har lidt større diameter. Det vil nok være samme undervogn med 2. aksler der vil blive brugt til begge. smiley

Det er ikke alle steder man kan bruge sådan en svend, det kræver jo at du har rør i jorden ud til stort set alle markerne. Det går altså bare ikke på et areal med 900ha som vi har. Ellers skal du have markerne meget tæt på gyllebeholderne.

• #9   3. jan 2013 Vi har en nabo som slæber en 15t vogn med en MF 6290 - 140-145hk mener jeg den model har.

Selv kører vi kun med en 12t vogn med en MF 6270 eller 6470. De har 115 og 125 hk. Om foråret kører vi nemt 10km/t i pløjet jord da vi ikke har nedfælder. Så harver vi bare bagefter.

På et tidligere arbejde kørte jeg PG20 med en JD 7830. Det gik også så længe det var uden nedfælder. Med nedfælder gik det noget sejt.

Så hvad jeg har erfaret er 10hk pr. t gyllevogn udemærket så længe man kører med slanger. Op at stejle bakker er de selvfølgelig på arbejde. I værste fald får den bare et gear ned og så gror det bare lidt bedre på bakken. smiley

Så ja på flad mark klarer i nemt en 18t vogn.
    Accelerationen er ikke voldsom nej, så man kommer ikke op og kører 40km/t på 7 sekunder, men det gør i heller ikke med en f.eks 15t vogn.

• #10   3. jan 2013 man ligger bare føde slanger oven på jorden der er sku ikke mange der har rør i jorden, og ellers kan man jo bare bruge gylle vogn til og køre ud til en buffer tank

• #11   3. jan 2013 Baron, hvis der ikke var mere arbejde i det end det du siger, tror du så ikke flere brugte den løsning?

Kender kun 2. stationer der har det på Sjælland, og det er CMC (som det gamle arbejde bruger nogle gange) og Niemann's maskinstation hvor min gamle kollega og skolekammerat arbejder.
    Har godt nok ikke nogen ide om hvor mange gyllevogne der kører her på øen. Men det er dælme mange, og de bliver ihvertfald ikke mindre. smiley

• #12   3. jan 2013 det er fordi det er dyre i maskine omkostninger, da med en gylle vogn kan du bruge både ned fælder og slanger, du har også mere arbejde i det når du sætter det op da du skal lige slanger osv. ud, men når du så køre så kan du ligge flere tons ud i timen da du bliver i marken, men du kan også komme tidligere i marken da du ikke har så højt et mark tryk, og der er også en omkring ringsted mener jeg der har en, og så had Ole Pilvang også en, det er i dag købt af CMC smiley

• #13   3. jan 2013 Præcis. Og der er lige netop derfor det er få mennesker der bruger de gylleudlæggere, og derfor de nok vil købe en ny gyllevogn siden de lavede en debat om en gyllevogn. Ikke en udlægger.

• #14   4. jan 2013 hvis de kun skal køre med slanger køb en bugser slange ud lægger smiley

• #15   4. jan 2013 baronen hvorfor er det du altid skal udtale dig om alt muligt du ikk har en skid forstand på prøv nu og hold din fede kæft!

manden spørg om hans traktor kan trække en gyllevogn
    hvis han ville købe en gylleudlægger og havde spørgsmål om sådan en havde han nok spurgt om det og ikk en gyllevogn

• #16   4. jan 2013 den kan sagtens slæbe en 18 tons, det er jo ikke meget mere som en fuld kornvogn, og det er jo kun et spøgsmål om fart, det kan i sagtens.

gir dig ret kenneth, baronen luk nu

• #17   4. jan 2013 det er sjovt konsulenter siger det sammen som jeg gør med det smiley så måske skulle i holde kæft smiley

• #18   4. jan 2013 ja det flot din klovn men hvis du gerne vil være mere tilgrin end du er i forvejen så bare forsæt som du gør

• #19   4. jan 2013 den kan godt ske at de giver dig ret men det var jo ikke den gylleudlægger han spurgte på vel?? han spurgte om hans traktor kunne slæbe en 18 tons gyllevogn... når de siger du skal holde din kæft mener de at det du kaster ud til højre og ventsre ikke passer til spørgsmålet... kender sq heller ikke nogen der køre med 15 tons i 18 tons vogn det er jo "galmathias" det er jo åndsvagt så sparer du i hvertfald ikke maskintimer.... tænk på det......................

• #20   4. jan 2013 jeg siger det var fx. og gylle udlægger er bedst

• #21   4. jan 2013 hvis det er så meget beder hvad kør der så ikke flere af dem

• #22   4. jan 2013 Er også selv blevet i tvivl om han skal køre med gyllevogn eller selvkørene gylleudlægger. Men har faktisk selv kørt med en 21 tons kimadan efter en valtra t171 den gang jeg arbejdet på lolland. Og den holde alså 38 39 op af bakke. Men gylle vogen havede selvfølgelig ikke kran på så ved ikke om en kan sammenlignes, men tror i hverfald at den valmet godt kan slæbe den vogn. Men hvad ved jeg. Jeg er jo ikke baron

• #23   4. jan 2013 det er jo lige præcis det du siger og det rager emnet en lang..... men vi ved jo ingen ting der er jo kun en baron som lindø siger smiley

• #24   4. jan 2013 Måske skulle vi bare skide på vores uddannelse og lange erfaring. Og for en mor eller far som er planteavlskonsulent. Men på den anden side syndes jeg at det danske landbrug for mere og mere brug for konsulenter, fordi der kommer flere og flere dårlig landmænd. Men det er jo bare fordi vi glemmer vores uddannelse og vil kun hvad vi selv vil. Og hvis vi bare gad at husk hvad vi lærte på landsbrugsskole for man aldrig brug for en konsulenter.

• #25   4. jan 2013 jeg siger bare at hvis jeg var ham ville jeg genoverveje det og snakke med fagfolk om det, landbruget er så stor en forretning så man ikke selv kan have alt viden(det har jeg heller ikke, slet ikke!) så derfor mener jeg man skal snakke med fagfolk(er jeg hellere ikke!) og grunden til der ikke køre flere end der gør er at de er dyre og køre med i forhold til gylle vogn, det er jo det sammen med fx. vredoerne og selv kørene foder vogne

• #26   4. jan 2013 Så trækker han sgu i land. Der var sgu på tide at han indså at han nok ikke havde viden nok til at begynde at præke om ret og råd. Så for efter tiden er det nok smart at tænke, er det noget jeg ved noget, er det noget jeg har prøvet, er det noget jeg kan udtale mg om, hvis nej så bliver jeg bare væk for taster og ser en video med traktortræk istedet.

• #27   4. jan 2013 men lindø nu du siger du ikke mener der er brug for konsulenter, kan du lave eu ansøgning markplan sprøjte plan osv? og for en 10-15år siden fik konsulenter en del af landbruges støtten det var der nok en grund til smiley

• #28   4. jan 2013 Har faktisk en længer uddannelsen der varet et år kun med markplaner og spøjeplanwr osv. Så ja det kan jeg godt. Har f.eks spøjtebevis 1.2.3.4. Og der er en del af teori spøjteplan. Samt en lille del af makplan. Men har så det udvidet kursus. Så det er en smal sag

• #29   4. jan 2013 hvad så med holde dig op på alle regler? og tror du ikk det er meget sundt nogle gange og få set tingene med andre øjne?

• #30   4. jan 2013 Kun hvis man ikke overskue det

• #31   4. jan 2013 Der er en i omegnen af hvor jeg bor der kører med en bette Mf'er foran hans 2 akslet samson, ved ikke lige hvor stor vognen er, men vil gætte på at traktoren har 150-70 hk smiley Det er bare nedfælder og slanger de kører med smiley

• #32   4. jan 2013 BÅDE slange og nedfælder***

• #33   4. jan 2013 Så kan det næsten kun være en 18 eller en 20 t, gyllevogn smiley

• #34   4. jan 2013 Så skal den os kunne trække det, det er jo ligesom når vi har fuld læs på en 16 t, med hvede

• #35   5. jan 2013 Ja men det er gule fælge så tror det er en 18 smiley Ja jeg tror godt den kan trække det smiley Den har nok bare nemmere ved at sidde fast

• #36   5. jan 2013 Skal i kører med nedfælder, så er det ikke bare at kører som med en fuld 16 tons kornvogn.
    Vi har en AP 22 tons vi slæbte med 210 heste dengang vores 920 ikke havde fået ordnet motorstyring m.m. Den kunne sagtens slæbe vognen fuld med slanger, men ikke med vores 6m nedfælder.

Den kan den så godt nu da den går med 280 heste. Men en nedfælder vejer et ondt år! Og den skal altså også lige trykkes igennem jorden som en stubharve med mere vægt i efter gyllevognen. Vi skal have frontklods på 818'eren når vi flytter den nedfælder, for ellers går den næsten på røven når den står stille.

Så skal i kører med nedfælder, så hav lige det i mente. Gyllevognen bliver altså lige det antal tons tungere. Og så køb en vogn med stempel til vægtoverføring. smiley

• #37   5. jan 2013 min nabo har en 18 ton jos gyllevogn dog uden kran.. den kørte han her i foråret med hans maxxum 5150 den skulle have 140 heste.. den gik fint.. det største problem var at den ikke kunne stå fast med de cykel hjul den køre med.. tror bestemt ikke i vil få nogle problemer med at trække den... det bliver ikke en raket på vejen.. men det er jo heller ikke det som det drejer sig om.. smiley

• #38   5. jan 2013 Vi har overvejet, at hvis det er, så skal vi ha tvillinge hjule på, når vi kør i det lave, da 650 dæk på traktoren, så det er jo ikke cykel hjule der er på den smiley

• #39   5. jan 2013 Jeg ville nok vælge en uden kran hvis det kan lade sig gøre hos jer. Der er også lidt extra tons vægt i den. smiley

• #40   5. jan 2013 Den maxxum køre kun på 520 dæk.. Tror bestemt ikk i vil få problemer med at trække den.. Heller ikk selvom der er kran på

Kommentér på:
18 t. kimadan gyllevogn

Annonce