{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.018 visninger | Oprettet:

Bekæmpelse af skrappere {{forumTopicSubject}}

Hej så en landmand der har en mark lige ved siden af mig sprøjte for et stykke tid siden nu begynder alle hans skrappere og visne hvad delen er det han har brugt min mor døjer nemelig MEGET med dem på hendes heste fold

Håber i kan hjælpe evt andre gode råd til at komme den hælveds plante tillivs uden det går ud over græsset

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bekæmpelse af skrappere
  • #1   4. jun 2013 Lytter lige med.
    Prøv at spørge landmanden ?

• #2   4. jun 2013 Ved ikke hvem der har marken og hr nabo ved det heler ikke

• #3   4. jun 2013 Så vidt jeg ved er det noget som får dem til og gro sig selv ihjel

• #4   4. jun 2013 Ved du hvad det hedder

• #5   4. jun 2013 Nej min svoger fik bare sprøjtet hans græs mark for mælkebøtter og sådan noget det snakkede han om det sådanner bare her noget som fik dem til og vokse så meget at de tilsidst døde af det men ved ikke

• #6   4. jun 2013 Man giver den nogle hormoner, så der gror så meget at de tager livet af sig selv. Og det slår kun skrapperne ihjel, det tager ikke græsset. smiley

Vi brugte MCPA 750 og Penol sidst jeg slog sådan nogle ihjel, Penol er penetræringsmiddel så det hurtigere trænger ind i de små bæster, og MCPA er det egentlige sprøjtemiddel... smiley

• #7   4. jun 2013 vi døjer og lidt med dem, i forbindelse med noget grønkorn vi skal snitte, men landmanden jeg hjælper siger at, hvis vi sprøjer for dem dør kløveren også, men ved ikke om det passer, han er jo heller ikke hel med på moden længere smiley

• #8   4. jun 2013 Kan da kun sige, græsset blev da ikke slået ihjel. Har ikke prøvet metoden i kløveren før, så det kan da godt være det passer, men mine kollegaer nævnte ellers det kun tog skrapperne. smiley

• MHE
    MHE Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #10   5. jun 2013
    det er MCPA 750, eller metaxon, også¨kaldet hormonmiddel, det virker glimrende, mod mælkebøtter, tidsler, og skræpper. sprøjt dem når det er rigtigt lummert i vejret, der får du bedst effekt.

• #11   5. jun 2013 Jeg tvivler på mcpa.
    De kan ikke bekæmpes, maskinelt eller med det kemi, vi har i dk.
    De skal derfor, harves væk, eller dyrkes væk, i hvede eller som udlæg i helsæd.
    Det er et GIGANT problem, mange steder.
    Lortet breder sig, som bare fanden.
    FUCKING heste folk, det er i samtlige af deres folde..
    Hvis jeg vidste hvilket middel man kunne hente i Tyskland, som dræbte de lorte skræpper, så kørte jeg med det samme..

• #12   5. jun 2013 Tjaa Jakob, det har virket fint herhjemme på farmen... smiley Så hvis de kommer igen så ved jeg da hvad jeg skal hente på arbejdet. smiley

• #13   5. jun 2013 LODIN eller Harmony SX kunne være et bud.
    Ellers vil de hellere end gerne fortælle jer hvid i skal bruge hos jeres lokale DLG smiley

• #14   6. jun 2013 Det der mcpa 750 kan almindelig private personer købe det og hvor kan det købes ?:)

• #15   6. jun 2013 Ja, jeg må trække i land, Mcpa. skulle kunne bruges, det hedder nu Lodin.
    Skal prøve det i morgen ...

• casper b
    casper b Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #16   8. jun 2013 prøv eagle det plejer os og virker men detkommer sådan set an på hvad der er i marken men ellers er mit bud os mcpa/lodin

• casper b
    casper b Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #17   8. jun 2013 eagle er til hvis der er kløvergræs i marken det røre nemlig ikke kløveren

Kommentér på:
Bekæmpelse af skrappere

Annonce