{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.749 visninger | Oprettet:

Støbning af gulv i hal {{forumTopicSubject}}

Hey alle smiley

Nu når det bare regner, regner og regner vælter der vand ind i min hal fordi selve "gulvet" ligger lavere nogle steder end resten af grunden.. og er "lavet" af knust asfalt og sådan lidt så det ik rigtig et gulv...

DERFOR ville jeg gerne have støbt noget gulv i den og hertil er spørgsmålene :

Kan man hælde evt. færdigbeton ud over et afrettet underlag af knust asfalt og så det holder?

Ville det være billigst af blande det hele selv eller er det at få en betonbil eller 2 ud?

og er der evt andet man ku lave et "fast" gulv af ?

Mvh.
Christian R


Kommentarer på:  Støbning af gulv i hal
  • #2   11. jan 2014 under det knuste asfalt er der almindelig grund.. ler og den slags, hallen er vist noget der hedder 10x20M laget kan blive 10-15 cm og det skal kunne bære en traktor og div redskaber kører rundt derinde

  • #3   11. jan 2014 hvis det skal bære en traktor i den tykkelse (10-15mm) revner gulvet. smiley

  • #4   11. jan 2014 og det er billigtst nemmest og hurtigst at få 2 betonbiler ud klokken 8 om morgenen smiley

  • #5   11. jan 2014 10-15 cm smiley desuden er det jo ikke en Case 335 der skal kører rundt derinde.. det er maks en 844s og i den størrelse det kan vel også gå op i 20cm

  • #6   11. jan 2014 man må ikke støbe på knust asfalt.
    Underlaget (knust asfalt) skal være rettet af, og hullerne fyldes op med grus. Det hele skal tromles eller stampes rigtig godt. derefter skal der en plastfolie ud, som samles i samlingerne med tape så der ikke siver vand igennem. Plastikken skal gå 25cm op ad væggen og sidde fast. (sømmes, limes eller hvad du vil)

    For en 15cm (SCC Beton) skal man bruge 30 Kubikmeter færdigt udlagt og rettet af, Koster det 35.000kr + Moms. smiley

    Dagen efter skal der skæres 4 knækfuger (et kryds som går midt i gulvet ud til væggene)

    Hvis du vil blande det selv, skal du bruge skal du bruge en stor traktor tvangsblander. Spørg evt en som har en og om han vil hjælpe. Betonen skal blandes 3:1. Og du skal bruge MANGE flittige hænder til at pudse gulvet af. Her kunne man støbe i 4 fælter fra dag til dag. Hvilket så ville tage 4 dage da du skal bygge kant forskaldninger op hver gang smiley

    Mvh Marcus


  • #7   11. jan 2014 15cm beton og husk rionet så holder det 100år. smiley

  • #8   11. jan 2014 Christian: Hold dig helst fra andre forslag end mit smiley
    Rådet kommer fra min far som er en af DK's førende inden for beton, epoxy og har Dk's største certifikat i skimmelsvamp. Han er den som mange store firmaer ringer til smiley Han ved littervidt ALT om beton. Han er en af de få som egentlig ved hvad beton er og forstår kemierne bag smiley Selv en murer ved ik hvad beton er! smiley

    Mvh Marcus

    Min far hedder Klaus-Dieter Hoppe og har firmaet BRT (BetonRenovationsTeknik)


  • #9   11. jan 2014 Så hvis der skulle støbes derude ville #6 være opskriften? smiley

  • #10   11. jan 2014 Ja det ville det smiley

    Den øverste er til hvis du får leveret beton og den nederste er oveni - levering hvis du selv laver det smiley


Kommentér på:
Støbning af gulv i hal

Annonce