{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.585 visninger | Oprettet:

Lille rendegraver {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge landmænd og diverse.
Jeg ved ikke om det er her at jeg skal stille mit spørgsmål, fordi det falder lidt udenfor traktor-kategori, men ikke meget.
Jeg skal investere i en lille rendegraver, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal kigge efter. Budgettet ligger på 40.000 og for det håber jeg at kunne finde en lille sød rendegraver, evt en kompakt traktor med Gravearm og frontlæsse. Den må ggerne have 4wd, den må gerne være gammel, men med converter og servo, derudover skal den kunne starte i al slags vejr og have rimelige dæk på.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvor jeg kan finde sådan en.

Pfh tak
Max


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille rendegraver
  • #2   15. dec 2014 Tak for linket, dog tror jeg den bliver for stor, og desuden er prisen + moms. Så den er uden for nummer.

  • #3   15. dec 2014 Hvad skal du bruge den til og hvor meget kommer den cirka til at køre ?

    De deciderede mini-rendegravere jeg lige kan tænke på er Jcb 2CX og Hydremas 607 men de er begge to alt for nye til at kunne fås inden for budgetrammen.

    mvh. Max



  • #4   15. dec 2014 for 40000 får du ikke meget rendegraver med 4 wd og heller ikke nogen lille fix rendegraver smiley Så skal du være heldig og finde noget gammelt lort som min som der skal kæles lidt for når det er koldt og som bestemt ikke er nem at køre med, men der er prisen jo også en hel anden omkring 8-10000

    profilbillede
  • #5   16. dec 2014 #3og4
    Det var det jeg frygtede, at der ikke fandtes nogen muligheder, på det jeg søger. Men jeg gider ikke have noget der skal kæles for når det er koldt, kan man ikke bygge noget forvarmer på, som så skal tændes et stykke tid før man skal bruge maskinen, det kan jeg overkomme?


  • #6   16. dec 2014 Jo helt klart, men jeg tror Martins startvanneskeligheder i koldt vejr blot er et eksempel på hvad så gammel en rendegraver kan drille med.

    Der er jo mange ting der bevæger sig på sådan en som kan være slidte, gå løse eller der kan springe slanger og hydraulikrør osv osv.

    Man skal i hvert fald se sig grundigt for og have en mekaniker med til at prøve converter, hydraulikpumpe, styretøj og bremser godt af inden man køber en i den prisklasse.

    Har du overvejet om ikke en traktor med frontlæsser kan løse opgaverne ? Der får man lidt mere for 40.

    //Max


  • #7   16. dec 2014 Der er jo forskel på en til 10000 og en til 40. alt efter behov vil jeg nu mene at man kan få en rigtig fin rendegraver til 40.000. selvfølgelig vil der altid være en mør hydraulikslange et sted, men den behøver jo ikke at være i decideret dårlig stand. min gamle ford 4550 starter også i 20 graders frost. jeg er glad for at den er så enkel, for HVIS der skulle gå noget i stykker kan man selv lave det.


  • #8   16. dec 2014 Min bror har en fin Ford 555 til salg evt., med convertor & 4 gear, frontskovl osv. Ikke 4WD, men fornuftige dæk, og kan dreje på en tallerken fordi den ikke har 4WD. Den havde UK stænger i bag, men det er lavet om så os normale danskere også kan kører med den. Har kun gået 4800 timer, og står stadig i org. maling. Planerskovl og graveskovl følger med. Henvend dig over privatbesked hvis det kunne være noget. smiley Den har stadig fornuftigt med kræfter, bruger ikke olie, og hydr. pumpen blæser stadig derud af når den skal have noget og lave. Den har endda sideforskydning til gravearmen og lige støtteben.

    Han vil nok gerne have en 30-35,000 for den, med moms smiley


  • #9   16. dec 2014 #8 hvor bred er en Ford 555? Hvilken landsdel er den i?

  • #10   16. dec 2014 Bredde ved jeg sku ikke helt, skovlen og max bredde er vel omkring 2m? Den står i Faxe, Sydsjælland smiley

    Iflg. dette link: http://www.tractordata.com/backhoe-loader/000/1/0/101-ford-555-dimensions.html

    Er den 205cm bred.

    Den har noget rust og sådan som man kan forvente, men den er med 2 stænger til bagarmen, og ikke klaver som der er i flere af de gamle. Syntes personligt selv man for meget rendegraver for pengene smiley

    Uden at have meget data på den, mindes jeg at huske at den er fra 78', kan det passe? Vel en af de sidste modeller inden de kom med den nyere 655 med 4WD, 4ien skovl osv. smiley


  • #11   17. dec 2014 Den bliver for stor. jeg har fundet en MF35 industri maskine med frontlæsser der oprindeligt var født med en gravearm, men som er blevet væk, og så finder jeg en løs gravearm til trepunktsophænget, den skal jeg kigge på senere i dag.

  • #12   16. nov 2015 Hej Max. Hvordan er det gået med at finde en gravearm til din MF35? Er nemlig på udkig efter sådan en smiley

Kommentér på:
Lille rendegraver

Annonce