{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Erfaring med Taarup SKT 2100 {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer at købe en Taarup SKT 2100 halmsnitter/slagleklipper til mit lille hobbylandbrug.
Jeg skal bruge den at snitte halm efter høst og resten af året skal den bruges som brakpudser.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvor svært det er at skifte knive fra halmknive med “modhold” til noget der kan klippe græs.
Kan man måske ligefrem bruge y knive sammen med halm bjælken (modhold) så der kan slås græs og knuses halm uden at ændre på maskinen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Taarup SKT 2100
  • #1   6. apr 2018 I halm setup tvivler jeg på du kan brakpudse ihvertfald ikke særligt godt, knivene vender jo samme vej som kørsels retningen, og vil således ikke "klippe" ret meget.
    Og det er nok en forholdvis omstændeligt at skulle skifte mellem A og B slager (klipning og snitning).

Nemmeste løsning vil nok være og montere y-slagler som kan både klippe og snitte.

• #2   6. apr 2018 Tak for svaret, jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget der lige skal skiftes, sætter jeg y knive på skal modskæret vel også skiftes og kan man overhovedet købe de nødvendige dele...

• #3   19. jan 2019 Du skal nok regne med 2-3 timer for at skifte knive og modskær. Der kan ikke fåes originale dele til en SKT mere. Jeg arbejder på Kverneland-Taarup. Jeg har selv en SKT 1500 og du skal nok regne med 80-100 HK for at snitte hvedehalm. Venlig hilsen Jens Andersen

Kommentér på:
Erfaring med Taarup SKT 2100

Annonce