{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

MF 860 rendegraver {{forumTopicSubject}}

Hej - og selvom jeg synes, det er pinligt dårligt, at jeg ikke kan finde løsningen selv, så spørger jeg.
Den lader tilsyneladende ikke. Når batteri er opladet starter den fint og kan køre i hvert fald 1 time. Den bruger jo ikke meget strøm undervejs, men batteriet aflades. Når jeg sætter voltmeter på batteripoler, mens motor kører, så viser den f.eks. 11,5 V hvor jeg synes den skulle vise f.eks. 14 V for at lade batteriet. Remmen er stram og trækker generator rundt, ergo er generator/laderelæ defekt.
Det kabel der går ind i generator - skal man bare være ond nok så hopper det af ? Det er ikke indstillet på at give sig, selv med en skruetrækker under. Må man sprøjte det til med WD-40 for at løsne det ?
Generatoren indeholder den laderelæet ? Der er 3 ledninger i det sorte stik plus en tynd der sidder skruet fast separat. Løser jeg problemet, hvis jeg finder en ny generator ?
Hvor finder jeg den, for hvis jeg Googler A127-55 så vælter det ind med hits - uden jeg synes de ligner ret meget. De andre numre giver ikke hits. Ville meget gerne have en der passer stik.
Jeg har ikke fundet et sted de reklamerer med dele til MF 860. Det navn " Aftercare" er håbløst at Google. Jeg kunne også godt bruge en ny kontakt til håndbremsen, den ligner ikke noget, jeg har set andre steder.
Man kan åbenbart kun vedhæfte 1 billede, så laver et indlæg mere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF 860 rendegraver
  • #2   23. apr 2019 Ekstra billede.

    profilbillede
  • #3   25. apr 2019 Din generator en magnet marelli, for at få stikket af, skal du vippe bøjlen væk fra stikket.
    Det stykke tråd der sidder hen over plastikken.

    Den ekstra ledning er nok en stel eller til omdrejningstæller.

    Generatoren er med udvendigt laderelæ, det er klumpen der sidder øverst til venstre i første billede.

    Hvis du ikke har mere viden om tingene, vil jeg anbefale dig og køre forbi en elektro man i dit område, som laver generatorer og startere.
    De skal nok måle og finde fejlen, evt sælge din noget nyt.

    Husk og pille stel af/slukke hovedafbryderen mens du roder med tingene.


  • #4   25. apr 2019 Hej og tak for svar.

    Jeg er ikke så vild med at køre på vejene med den, selvom alt lys nu fungerer.

    Hvis jeg får det stik af, kan jeg så demontere generatoren, og sende den på værksted alene ? (bøjlen havde jeg dog fundet ud af at fjerne, det hjalp bare ikke).



  • #5   27. apr 2019 Hvis lynstikket ikke kan vrikkes ud nu bøjlen er taget af må du hjælpe lidt med en bred skruetrækker og tvinge det ud. Ja herefter skal du blot have løsnet remmen og beslaget der holder den fast. Ved ikke om motoren har remstrammer eller om du bruger generatoren til at stramme remmen med ? En remstrammer kan alt after pladsen måske tvinges til side med et dækjern så du kan smutte remmen af uden at afmontere en helt masse

  • #6   30. apr 2019 Den virker nu ! Stikket kom af efter et døgns tid med WD-40. Så rensede jeg stikket, genmonterede det og startede motoren - hvorefter jeg kan måle at den lader batteriet smiley

    Kan man rense stikket med noget kemisk ? Har brugt tynd fil og sandpapir, men ville gerne bruge noget kemisk. Kan man smøre stikbenene i noget der mindsker fremtidig korrosion ?

    Tak for hjælpen !!!





Kommentér på:
MF 860 rendegraver

Annonce