{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

FIAT 780 - Lidt spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,
Jeg har en Fiat 780 (årgang 1978, mener jeg), som jeg har nogle spørgsmål til, som jeg håber i kan hjælpe med.

1.
Hvor fylder jeg mere hydraulic olie på?

2.
Koblingen tager først ved meget højt oppe og så skurrer den når den tager fat. Er det koblingen der er ved at stå af? Har i erfaring med hvad skift af kobling koster?

3.
Der er en håndtag på højre side af sædet (ligner håndbremsen, som er på venstre side). Jeg er ret sikker på at det har noget med brug af hydraulic at gøre, men ikke præcist hvad. Der står noget på tysk med at håndtaget skal ligge horisontalt når hydraulic ikke bruges. Noget der ved hvad det håndtag præcist gør?

Vh.
Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FIAT 780 - Lidt spørgsmål
  • #1   23. jun 2019 Jeg kender ikke modellen, men mener håndtaget er et koblingshåndtag til PTO-en.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   23. jun 2019 Hydraulik olie er =bagtøjs olie kontroleres og påfyldes bag på i en prop øverste højre hjørne af dækslet med pto akslen i
    Koblingen trænger måske bare til at få justeret frigang det gøres på fodbindelses stangen
    Håndtaget på venstre side af sædet er håndkoblingen til PTOen den bør kun være Aktiveret /løftet 2min da udrykkerlejet ellers kan blive varm /brænde af


  • #3   24. jun 2019 Tak for jeres svar.

    2.
    Jeg har nu undersøgt forbindelsesstangen. Den er skruet helt ud i maks. Jeg prøvede at skrue den 1/2 cm tilbage, men så ville koblingen ikke længere tage fat.
    Andre forslag her?

    3.
    Til hvad bruges håndkoblingen til PTO. I hvilket scenarie?

    //Jacob


  • #4   25. jun 2019 Jeg tror din kobling er færdig og skal skiftes.
    Håndkoblingen bruges som en alm. kobling. Du trækker håndtaget, indkobler kraftoverføringen og løsner så langsomt håndtaget igen og kraftoverføringen kører.
    Håndkoblingen må kun bruges kortvarigt. Skal du gennem længere tid ikke bruge kraftoverføringen, så skal du udkoble den og løsne koblingsgrebet.


Kommentér på:
FIAT 780 - Lidt spørgsmål

Annonce