{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Fordson Major for hurtig {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt en 180 cm fræser til min Fordson Major. Jeg har problemer med at traktoren kører for hurtigt så fræseren kører fast. Jeg bruger 1 gear low. Er der nogen som har lignende problemer. Den eneste løsning jeg kan finde på er mindre hjul, men det er dyrt og giver ikke ret meget på hastigheden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordson Major for hurtig
  • #1   24. jul 2019 Hvad mener du med fræseren kører fast? At rotoren stopper med og køre rundt og den glider i koblingen?

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 20
    #3   29. jul 2019 Du kunne vælge at tage nogle af knivene af i den ene side.

  • #4   10. jun 2021 Hej Jeg har ikke fået set svar. Selve fræseren folder op med at køre og så fedter den i koblingen. Jeg er begyndt at ike fræse ret dybt og så tage det af mange omgange så kan det gå. Nu har jeg dog problemer med motoren på traktoren den lyder ikke godt og går næste ud.

  • #5   10. jun 2021 Nu ved jeg ikke hvor stærk sådan en fræser er, for koblingen sidder der jo self for og beskytte fræseren.
    Men har den været gledet i kobling for meget, så bliver koblingspladerne hurtigt slidt op, også glider den endnu mere.

    Jeg vil foreslå dig og tage pto akslen af, og køre forbi dit lokale maskinhandler, og få dem til og tjekke den.
    Jeg vil mene at en 1,8 meter fræser nok nærmere skulle tage livet af traktoren, end koblingen på pto skulle glide.


  • #6   10. jun 2021 tak. Nu har jeg problemer med at motoren kører meget dårligt så jeg er nok nødt til t se mig om efter en ny traktor. Det er nok også en god i dem med lidt mere end 50 hk til så bred en fræser.


Kommentér på:
Fordson Major for hurtig

Annonce